گواهینامه فنی راهکاری برای کنترل کیفی ساخت نهضت مسکن

گواهینامه فنی راهکاری برای کنترل کیفی ساخت نهضت مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۷ | ۱۴۰۱/۰۶/۱۴

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی راهکار کنترل کیفی ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن را ارائه گواهینامه و تاییدیه فنی برشمرد و از امضای تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ابتدای برنامه نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که امروز ۱۴ شهریورماه در سالن پاکدامن برگزار شد، اعلام کرد: رویداد فناورانه صنعت مسکن و ساختمان در همکاری مرکز تحقیقات با مرکز توسعه سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با هدف شناسایی ظرفیت های موجود، شناسایی شرکت های دارای سیستم ساختمانی برنامه ریزی شد. مقرر است تا مرکز تحقیقات به عنوان حلقه واسط شرکت های دانش بنیان، شرکت های دارای سیستم های ساختمانی و شرکت ها و ستادهایی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارند، نقش آفرینی کند.

 

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارایه تاییدیه فنی از مرکز به محصولات فناورانه در حوزه ساخت و ساز نهضت ملی مسکن را از برنامه های پیش رو برشمرد و گفت: مرکز تحقیقات به محصولات ساختمانی نهضت ملی گواهینامه فنی و به سیستم های ساختمانی تاییدیه فنی ارایه می دهد.

 

حیدری تصریح کرد: مرکز تحقیقات برای نظارت عالیه در اجرای سیستم های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه ها اعلام آمادگی می کند، کمااینکه در پروژه مهرگان قزوین این مهم در حال انجام است.

 

وی توضیح داد: در حوزه فناوری های نوین شرکت های دانش بنیان را شناسایی می کنیم و با ایجاد پردیس های تخصصی تلاش خواهیم کرد تا نیاز کشور به ارتقای کیفیت و سرعت در ساخت و کاهش هزینه را محقق کنیم.

 

وی ادامه داد: به زودی تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان منعقد می شود. همچنین رویداد تامین زنجیره مصالح ساختمانی پرمصرف سیمان و فولاد نیز یکی از برنامه هایی است که در آینده عملی خواهد شد.

 

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در تعامل با انجمن های صنفی و بخش خصوصی در حال برنامه ریزی هستیم تا هم موضوع لجستیکی مدنظر قرار بگیرد و هم پروژه های مهمی را وارد طرح نهضت ملی مسکن کنیم.

 

حیدری گفت: در ساخت و سازهای طرح نهضت ملی یکی از روش های کیفی سازی استفاده از محصولاتی است که دارای گواهینامه فنی از مرکز هستند.

 

وی ادامه داد: راه کنترل احداث کیفی چهار میلیون واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن ارایه گواهینامه فنی است.

 

حیدری در بخشی از سخنرانی خود به بیانات رهبر انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب و تکیه بر دانش و علم اشاره و اظهار امیدواری کرد: در صدد هستیم با بهره مندی از مباحث علمی و تجربیات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موفق عمل کنیم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman