چرا آجر نسوز نما؟ تنوع بالا، قیمت مناسب

چرا آجر نسوز نما؟ تنوع بالا، قیمت مناسب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۰ | ۱۴۰۱/۰۶/۲۸

آجرهای نسوز نما همان طور که از نامش مشخص است از خاک ها و مواد اولیه نسوز تهیه شده که اصلی ترین اختلاف آن ها با مواد اولیه معمولی درصد آلومینای بالاتر و آلودگی های محیطی کمتر است.

به گزارش اخبار ساختمان، برای زیباسازی نمای ساختمان از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به آجر نما اشاره کرد. پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا از آجر کمتر در ساخت ساختمان بهره گرفته شود، اما در عوض این مصالح هنوز در نما کاربرد دارند. این مصالح می‌بایست از استاندارد لازم برخوردار باشد تا در برابر نفوذ آب، رطوبت و گرما مقاومت خوبی از خود نشان دهد. در خرید آجر نسوز نما توجه به برند و اطلاع از قیمت بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل ما در این مطلب شما را با بهترین برند این مصالح آشنا می‌کنیم.

 

آجر نسوز نما چیست؟

 

تفاوت اصلی آجر نسوز نما با آجر های معمولی در مواد اولیه و شرایط تولید آن است. آجرهای نسوز نما همان طور که از نامش مشخص است از خاک ها و مواد اولیه نسوز تهیه شده که اصلی ترین اختلاف آن ها با مواد اولیه  معمولی درصد آلومینای بالاتر و آلودگی های محیطی کمتر است. همین درصد آلومینای بالاتر سبب ایجاد خاصیت دیرگدازی و نسوزی آجر شده که دمای مورد نیاز برای پخت را تا حد قابل توجهی افزایش داده و این افزایش دما سبب بهبود کیفیت آجر می شود.

 

انواع آجر نسوز نما

 

محصولاتی که در نمای ساختمان به کار برده می‌شوند، اغلب در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که این متریال نیز این مزیت را دارد. تنوع مواد و شرایط پخت باعث شده تا این محصول نیز با پیشرفت تکنولوژی در کنار صنعت ساختمان پایدار باشد و افراد زیادی از آن در زیباسازی دکوراسیون ساختمان استفاده کنند. قیمت آجر نسوز به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوع آجر از جمله عوامل موثر می‌باشد. در ادامه به برخی از انواع آجر نما نسوز اشاره می‌کنیم:

 

آجر پلاک

 

از نظر استاندارد ملی شماره 7 که برای بررسی کیفیت انواع آجر تهیه شده است یکی از تقسیم بندی آنها بر مبنای ضخامت آن می باشد و آجری با ضخامت زیر 40 میلیمتر را جز آجر های نازک می دانند. طبیعی است که آجرهای به کار گرفته شده در نمای ساختمان جز آجرهای نازک و به نام آجر پلاک معروف است. آجر پلاک در ابعاد متفاوت و به دو روش پرس پودری و استفاده از ذستگاه اکستروژن تولید می شود.

 

آجر کف

 

آجر کف از نظر شرایط تولید و انواع مشابه آجرهای پلاک است با این تفاوت که معمولا به دلیل قرارگیری بیشتر تحت تنش های محیطی از ضخامت بیشتری برخوردارندو بیشتر در ابعاد مربع شکل تولید می شوند. از مهمترین مزیت بکارگیری این دسته از آجرها در محیط بیرونی می توان به مقاومت بالای این آجر در برابر یخبندان و سرما و خاصیت ضد لغزندگی آن اشاره کرد.

 

آجر نسوز نما دیرگداز اراک

 

آجر ال

 

نام این آجر از شکل ظاهری آن گرفته شده است و کاربرد اصلی آن در محل اتصال دو دیوار است. بسته به زاویه اتصال دیوار، زاویه آجر ال نیز متفاوت است. از پر کاربرد ترین آن ها به ال 90 و 45 درجه می توان اشاره کرد.

 

آجر نسوز سوراخ دار یا لفتون

 

این دسته از آجرها کاربرد دو گانه و هم زمان دارند. به گونه ای که در یک زمان مشخص قابلیت دیوار چینی و ارائه جلو نما را به صورت هم زمان دارد.

 

آجر شومینه

 

با توجه به آنکه شومینه ها در معرض مستقیم شعله و حرارت قرار می گیرند و بعضا اختلاف دما در بازه کوتاهی ممکن است ایجاد شود باید از آجرهای مقاوم به شوک حرارتی استفاده کرد که بهترین گزینه آجرهای نسوز شومینه است.

 

آجر دیرگداز

 

قدیمی ترین کارخانه تولید کننده آجر نسوز در ایران

 

کارخانه دیرگداز اراک با تاسیس در سال 1370 به عنوان یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید کننده آجر نما نسوز در ایران شناخته شده است. این کارخانه با پیشرفت تکنولوژی توانسته است نیاز کشور را به این محصول تامین کند. با گذشت 31 سال این شرکت توانسته گام‌های موثری در پیشبرد کیفیت ساختمان سازی بردارد. افزایش تنوع محصولات نسوز و تامین نیازهای مختلف صنعت ساختمان در این زمینه از جمله اقدامات قابل این کارخانه خوشنام است.

 

کارخانه دیرگداز اراک با در اختیار داشتن کادری مجرب و توانا همچنان در زمینه تحقیقات و بهبود کیفیت محصولات تولید داخلی به تلاش خود ادامه می‌دهد. همچنین توانسته با ارسال محصول به کشورهای دیگر مخصوصا کشور های همسایه نقش قابل توجهی در امر صادرات کشور داشته باشد.

 

محصولات کارخانه دیرگداز

 

با توجه به سابقه دیرینه این کارخانه محصولات متنوعی در این کارخانه تولید می‌شود تا پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشد. از جمله محصولات باکیفیت این کارخانه می‌توان به آجر نما نسوز شاموتی اشاره کرد که در 6 طیف رنگی رنگ‌های قرمز، پرتقالی، زرد، طوسی، سفید و مشکی رنگ‌های در نظر گرفته شده توسط متخصصان این مجموعه می‌باشد. آجر سفید همیشه مشتریان خاص خود را داشته و به همین دلیل تولید ویژه‌ای دارد. تنوع مدل و ابعاد نیز در تولید این محصولات وجود دارد تا هر فردی با سلیقه مختلف را مجاب به خرید کند و در نما، دکوراسیون و کف استفاده شود.

 

آجر سفید

 

قیمت آجر نما نسوز

 

با توجه به افزایش تولیدکنندگان این محصول در کشور، رقابت نزدیکی بین برندهای مختلف وجود دارد. نوسانات قیمت محصولات مختلف یکی از دغدغه‌های مهم مشتریان است که کارخانه دیرگداز به عنوان قدیمی‌ترین تولید کننده آجر نما نسوز با عرضه قیمت محصولات مختلف کار را برای مشتریان آسان کرده است. شما می‌توانید قیمت این محصولات را با قیمت برندهای دیگر مقایسه کنید و کیفیت آجرها را نیز بسنجید. این کارخانه نمایندگی در سراسر کشور دارد و به همین دلیل خرید محصولات به سادگی می‌تواند انجام شود.

 

آجر نما نسوز

 

جمع بندی

 

در صنعت ساختمان از دیرباز از آجرهای مختلف استفاده شده است و هم اکنون نیز با راهکارهای مختلف و آپدیت کردن محصولات آجرها در نماها و مکان‌های مختلف کاربرد دارند. در خرید این آجر نما نسوز باید توجه داشت که کدام محصول برای شما مناسب است. تفاوت قیمت، کیفیت، کاربرد و ... همه عواملی هستند که باید در انتخاب نوع و مدل به آن توجه داشت. از برندهای مطرح در این حوزه می‌توان به کارخانه دیرگداز اراک اشاره کرد که قدیمی‌ترین کارخانه تولید آجر نسوز نما است.

 

مدیران این کارخانه با هدف تامین نیاز کشور در صدد است تا با عرضه محصولات متنوع و آگاه سازی مشتریان از قیمت، زمینه توسعه این محصولات را در صنعت ساختمان فراهم کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت دیرگداز مراجعه کنید و با مشاورین آن در ارتباط باشید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman