امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ساخت مسکن

امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ساخت مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۴۰۱/۰۷/۰۴

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در زمین های در اختیار این سازمان خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا فخاری رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه جایگاه و رتبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارتقای دانش سطح عمومی و حرفه ای ممتاز است، گفت: همکاری ما در این تفاهمنامه می تواند از طریق اجاره ۹۹ ساله، مشارکت یا فروش اقساطی زمین انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بحث زمین های در اختیار دستگاه ها، بخشی از زمین ها مازاد هستند و بخشی دیگر زمین هایی هستند که در اختیار دستگاه بوده اما طرح های توسعه ای روی آنها انجام نشده و می توان با هماهنگی کمیسیون ماده ۵ در تغییر کاربری در آنها فضای جدیدی ایجاد کرد و برای تامین مسکن کارکنان همان دستگاه از ظرفیت ایجاد شده استفاده کرد.

فخاری ادامه داد: اینگونه اراضی در محدوده قانونی شهرها قرار دارند و از خدمات روبنایی و زیربنایی برخوردار بوده و نیازی به سرمایه گذاری بیشتری ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان ملی زمسن و مسکن با دستگاه های دیگری هم تفاهنامه های مشابهی منعقد کرده است، از همه دستگاه های اجرایی کشور خواست تا برای تامین مسکن کارکنان خود از این شیوه استفاده نمایند و افزود: وزارت جهاد کشاورزی، نیروهای مسلح و وزارت نفت از جمله دستگاه هایی هستندکه از این ظرفیت استفاده کرده اند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman