تورم اجاره بهای مسکن چقدر کاهش یافته است؟

تورم اجاره بهای مسکن چقدر کاهش یافته است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۲ | ۱۴۰۱/۰۷/۱۱

بررسی ها نشان می دهد متوسط اجاره بها طی ۶ ماهه امسال در تهران ۱۹.۱ و در همه مناطق شهری ۱۹.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اخبار ساختمان، بررسی داده های آماری نشان می دهد اجاره بها در نیمه نخست امسال در تهران و کل مناطق شهری به ترتیب ۱۹.۱ و ۱۹.۷ درصد رشد داشته است.

به عبارت دیگر از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، متوسط اجاره بهای مسکونی حدود ۲۰ درصد افزایش تنها ظرف ۶ ماه را نشان می دهد.


کاهش ۱۰ درصدی تورم اجاره بهای مسکن


این در حالی است که اجاره بها در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته در تهران و کل مناطق شهری به ترتیب افزایش ۴۰.۹ و ۴۶.۸ درصدی داشته است.

این میزان افزایش اجاره بها در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته، کمترین میزان افزایش اجاره بهای یک ساله (تورم نقطه به نقطه اجاره مسکن) است.

از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، میزان تورم اجاره بهای مسکن در تهران در دامنه ۴۵ تا ۵۰ درصد بود که در شهریور سال جاری با کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی در بازه ۴۰ درصدی ایستاد.

در کل مناطق شهری کشور نیز تورم اجاره بهای مسکن (متوسط رشد اجاره بها در ماه‌های فروردین تا مرداد) طی پنج ماهه سال جاری همواره بالای ۵۰ درصد بود که در شهریور با کاهش حدودا چهار درصدی، تورم اجاره بهای مسکونی در کل مناطق شهری کشور به ۴۶ درصد افت کرد.

این میزان افزایش اجاره بها طی یک سال (تورم اجاره مسکن) در شهریور امسال با نرخ ۴۶.۸ درصد، کمترین میزان رشد اجاره مسکن در یک سال اخیر است.

متوسط رشد اجاره بها در ماه مشابه سال گذشته (شهریور ۱۴۰۰) نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (شهریور ۱۳۹۹) ۴۵.۷ درصد بود که با این حساب، بار دیگر پس از یک سال رشد اجاره بها تقریبا به میزان مشابه سال قبل از آن برگشته است.

 

بیشتر بخوانید: تورم اجاره بهای مسکن چگونه کاهش یافته است؟

آنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman