بهترین مرکز فروش درب اتوماتیک و ضد حریق در ایران

بهترین مرکز فروش درب اتوماتیک و ضد حریق در ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۲۱ | ۱۴۰۱/۰۹/۱۹

صنعت ساخت درب اتوماتیک، درب ضد حریق و یراق ‌آلات مربوط به آن‌ها دهه‌هاست که در دنیا پدید آمده و پیشرفت‌های زیادی کرده است. اساس دلیل پیدایش این صنعت، ساخت درب‌هایی با سهولت کاربری و امنیت بیشتر نسبت به درب‌های معمولی مکانیکی بوده است.

به گزارش اخبار ساختمان،صنعت ساخت درب اتوماتیک، درب ضد حریق و یراق ‌آلات مربوط به آن‌ها دهه‌هاست که در دنیا پدید آمده و پیشرفت‌های زیادی کرده است. اساس دلیل پیدایش این صنعت، ساخت درب‌هایی با سهولت کاربری و امنیت بیشتر نسبت به درب‌های معمولی مکانیکی بوده است. برای خرید چنین درب‌هایی، بیش از هرچیز باید به اعتبار برند و برخورداری از گواهی‌نامه‌های ایمنی و کیفی لازم توجه کرد. در کشور ما که برندهای برتر خارجی عمدتا نماینده‌ی رسمی ندارند، اعتبار واردکننده و فروشنده نیز معیار دیگری است که باید هنگام خرید انواع درب و یراق‌ آلات در نظر داشت.

در این مقاله ابتدا مکانیسم درب‌های اتوماتیک و ضد حریق را مرور کرده و سپس یکی از بهترین واردکننده‌ها و فروشنده‌های برندهای برتر خارجی و ایرانی در این صنعت را معرفی می‌کنیم. اگر شما نیز به دنبال خرید درب برای ساختمان خود با هر نوع کاربری هستید با ما همراه شده و درب مناسب و یکی از مراکز اصلی خرید آن را بشناسید.

درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک، به‌طور ساده از انرژی الکتریکی برای باز و بسته شدنش استفاده می‌کند. انرژی الکتریکی، توسط یک موتور به اهرم‌ها و بخش‌های مکانیکی درب مانند جک، ریل و چرخ منتقل‌شده و درب را به حرکت درمی‌آورد. دستور حرکت درب نیز می‌تواند به‌صورت ریموت‌کنترل، کلید یا در انواع هوشمند درب اتوماتیک با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل صادر شود.

درب اتوماتیک به شیوه‌های متفاوتی می‌تواند حرکت کند که مهم‌ترین آن‌ها شامل ریلی یا کشویی، بالارونده، کرکره‌ای، سکشنال، فولدآپ، منحنی و گردان می‌شود. برخی درب‌های اتوماتیک نیز مانند درب‌های یک یا دولنگه‌ی معمولی با استفاده از لولا حرکت می‌کنند.

یکی از مزایای استفاده از درب اتوماتیک، رفع محدودیت وزن درب است. در حقیقت برای برای چارچوب‌های عریض که به‌ناچار وزن زیاد درب را ایجاب می‌کنند، بهترین و شاید تنها گزینه، درب اتوماتیک باشد. این درب‌ها همچنین امنیت بیشتری داشته و در بسیاری از انواع خود مانند ریلی و بالارونده در فضا نیز صرفه‌جویی می‌کنند. از مهم‌ترین مصارف درب اتوماتیک، می‌توان به پارکینگ ساختمان، ورودی مکان‌های صنعتی، تجاری، درمانی و آشیانه‌ی هواپیما اشاره کرد.  

یراق آلات درب اتوماتیک

نقش یراق‌آلات در عملکرد درب‌های اتوماتیک بسیار مهم است. از مهم‌ترین یراق‌آلات این درب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرقره و چرخ در انواع آویز و زیر درب
  • هدایتگر
  • ریل
  • اهرم‌ها و بازوهای جک
  • دنده شانه‌ای
  • انواع لولا مانند لولای کف گرد
  • انواع دستگیره
  • انواع قفل

نکته‌ی مهم در خرید یراق‌آلات درب اتوماتیک۷ توجه به میزان تحمل وزن آن‌هاست. هرچه درب موردنظر سنگین‌تر و بزرگ‌تر باشد، یراق‌آلات آن نیز باید تحمل فشار بیشتری داشته باشند.

درب ضد حریق

 

یکی دیگر از انواع مهم درب که به‌ویژه در مکان‌های غیرمسکونی نصب می‌شود، درب ضد حریق است. همان‌طور که از نامش پیداست، این درب، مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی دارد. این ویژگی به همراه مکانیسم درب برای بازو بسته شدنش در هنگام حریق به عدم انتشار دود و آتش و نیز تخلیه‌ی سریع و امن محل، کمک می‌کند. عملکردی که درنهایت، سبب کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از آتش‌سوزی می‌شود.

درب ضد حریق را در هر مکانی که احتمال آتش‌سوزی دارد می‌توان نصب کرد؛ اما از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به مکان‌های صنعتی، بیمارستانی، تجاری و آزمایشگاهی اشاره کرد. یک درب ضد حریق از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده است:

  • بدنه و روکش که می‌تواند از فلز به‌ویژه ورق گالوانیزه، چوب، آلومینیوم با یا بدون پنجره‌ی شیشه‌ای باشد.
  • مواد پرکننده که معمولا شامل پشم سنگ، پشم سرامیک، پرلیت و مواد مشابه دیگر است. این مواد نیز در برابر حریق و افزایش دما، مقاومت بالایی دارند.
  • یراق‌آلات درب ضد حریق که شامل انواع دستگیره‌ی آنتی‌پنیک میله‌ای و تاچ یک یا دوطرفه، آرام‌بند، لولا، قفل، نوار دودبند و غیره می‌شود. یراق‌آلات نیز باید به‌اندازه‌ی درب در برابر حریق مقاومت داشته و از انتشار آن جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که در صنعت ساخت درب ضد حریق و یراق‌آلاتش، استانداردهایی توسط سازمان‌های ملی و بین‌المللی آتش‌نشانی درنظر گرفته شده‌اند که باید توسط سازنده رعایت شوند. در خرید درب موردنظرتان حتما به این گواهی‌نامه‌ها توجه داشته باشید.

آتی در، فروشنده برترین برندهای درب اتوماتیک و ضد حریق

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، خرید درب اتوماتیک یا ضد حریق و همچنین یراق‌آلات مربوط به آن‌ها نسبت به خرید درب‌های مکانیکی معمولی، پیچیده‌تر است. بهترین راه‌کار برای این منظور، علاوه بر توجه به ویژگی‌های فنی درب و یراق، خرید از برند و فروشنده‌ای معتبر است. شرکت آتی دُر (Atidoor)، یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های واردکننده‌ی درب اتوماتیک و ضد حریق در کشور ماست که اکنون محصولات خود را به‌صورت اینترنتی نیز به فروش می‌رساند.

آتی در، محصولاتش را از برندهای معتبر ایتالیایی، آلمانی، ترک، چینی و ایرانی تامین کرده و همگی آن‌ها را با ضمانت اصالت کالا به فروش می‌رساند. علاوه بر این، این شرکت، خدمات گسترده‌ای نیز در زمینه‌ی نصب و تعمیرات انواع درب و یراق آلات در سراسر کشور ارائه می‌کند. از مهم‌ترین مزایای خرید انواع درب اتوماتیک و ضد حریق از آتی در، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بسیار بالای محصولات و پوشش تمامی نیازها از خانگی تا صنایع بزرگ
  • قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه با توجه به کاهش واسطه‌های فروش و واردات
  • نصب سریع
  • ارائه‌ی خدمات مشاوره خرید درب و طراحی درب‌های اختصاصی
  • ارائه‌ی گارانتی اصلی
  • برخورداری محصولات از گواهی‌نامه‌های متعدد کیفی و ایمنی مانند ul، fm، انواع ایزو و تاییدیه‌ی سازمان آتش‌نشانی کشور

به‌منظور مشاوره و خرید انواع محصولات آتی در، می‌توانید از طریق وب‌سایت این شرکت به آدرس https://www.atidoor.com/ یا تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۰۸۱۱۱ سفارش خود را از سراسر کشور ثبت کنید.

سخن آخر

درب اتوماتیک، امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها جایگزین درب‌های مکانیکی قدیمی شده است. این درب با استفاده از برق کارکرده و مزایایی مانند عدم محدودیت وزنی، امنیت و سهولت بیشتر در استفاده و صرفه‌جویی در فضا را به همراه دارد. درب ضد حریق نیز با استفاده از متریال‌هایی مانند ورق گالوانیزه، پشم سنگ و پشم سرامیک ساخته‌شده و مانع از انتشار حریق به قسمت تحت حفاظت خود می‌شود. شرکت آتی در، فروشنده‌ی باسابقه‌ی انواع این درب‌ها به همراه یراق‌آلاتشان از بهترین برندهای اروپایی، ترک، چینی و ایرانی در کشور ما با خدمات نصب و تعمیرات است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman