دعوت شهرداری از سرمایه گذاران برای ساخت و ساز

دعوت شهرداری از سرمایه گذاران برای ساخت و ساز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۳ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۳

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تمرکز مدیریت شهری بر رونق صنعت ساختمان، گفت: با تسهیل گری قرارگاه مسکن، عملیات عمرانی ۳۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران آغاز شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، عبدالمطهر محمدخانی درباره فلسفه شکل گیری قرارگاه جهادی مسکن در پایتخت توضیح داد: در پی ابراز نارضایتی رهبر معظم انقلاب و تأکید بر حل مسأله مسکن در کشور، قرارگاه جهادی مسکن با دستور شهردار تهران از روز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ ماهیت پیدا کرد.


شناسایی گلوگاه های بروز آشفتگی در حوزه مسکن


وی افزود: در تاریخ مذکور، شهردار تهران از مدیران ستادی و شهرداران مناطق ۲۲گانه، شناسایی گلوگاه های بروز آشفتگی در حوزه مسکن را خواستار شد و بر این اساس مقرر شد، درباره مواردی که در حیطه اختیارات و وظایف مدیریت شهری است، در جلسات مستمر قرارگاه جهادی مسکن هم اندیشی و تصمیم گیری شود. 

محمدخانی درباره آخرین وضعیت تفاهم نامه های ساخت مسکن در پایتخت بر اثر تسهیل گری شهرداری تهران نیز گفت: یکی از مأموریت های قرارگاه جهادی مسکن، تسهیل در فرآیندهای قانونی ساخت مسکن در محدوده پایتخت و نوسازی بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، شهرداری تهران تاکنون تفاهم‌ ساخت ۳۸۰ هزار واحد مسکونی با دستگاه های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دانشگاه ها، نهادهای نظامی و شبکه بانکی را منعقد کرده است. نکته قابل توجه این‌که از میزان ۳۸۰ هزار واحد مسکونی تفاهم و برنامه ریزی شده، بر اثر مولدسازی اراضی رسوبی تحت تملک شهرداری تهران، ظرفیت ساخت ۲۹ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ایجاد شده که مجوزهای قانونی ساخت‌ ۵۷۵۰ واحد مسکونی در اراضی مذکور صادر شده است.

سخنگوی شهرداری تهران ضمن تأکید بر دغدغه مدیران شهری برای تحرک صنعت ساختمان و استفاده از ظرفیت های شهرداری برای کاهش دغدغه مسکن شهروندان، گفت: شهردار تهران و اعضای قرارگاه جهادی مسکن، مستمر در حال پیگیری اخذ مجوزها و پیشروی عملیات اجرایی ۳۸۰ هزار واحد مسکونی مورد تفاهم هستند. طبق آخرین بررسی ها، تاکنون احداث ۳۰ هزار و ۳۰۰ واحد ناشی از تفاهم های مورد اشاره آغاز شده است.


دعوت شهرداری از کلیه دستگاه ها برای سرمایه گذاری و ورود به ساخت و ساز در پایتخت


وی در پایان دعوت شهرداری از کلیه دستگاه ها برای سرمایه گذاری و ورود به جریان ساخت و ساز در پایتخت را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که رونق صنعت ساختمان و خروج از بن بست های سرمایه گذاری در این حوزه محقق شود.

 

بیشتر بخوانید: کلنگ نهضت مسکن شهرداری زده شد

ایسنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman