معاون شهرسازی شهرداری تهران:

شناخت رفتار زلزله به ایمن‌سازی شهر و ساختمان‌ها کمک می‌کند

 شناخت رفتار زلزله به ایمن‌سازی شهر و ساختمان‌ها کمک می‌کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۶ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بازدید از آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله واقع در سوهانک به بررسی دستاوردهای علمی و تخصصی این آزمایشگاه در حوزه ایمن سازی شهر و ساختمان در برابر زلزله و همچنین بحث و گفت و گو درخصوص زمینه های همکاری مشترک پرداخت.
به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این بازدید که به همراه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجصلس شورای اسلامی، مسئولین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان مرکز مطالعات شهرداری تهران صورت گرفت، بر اهمیت ویژه مسئله ایمنی در شهرها تاکید کرد وگفت: مدیریت های شهری می بایست برای کاهش خطرات و آسیب های ناشی از زلزله و حوادث طبیعی، طرح و برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: شناخت نحوه عمل و رفتار زلزله در مناطق شهری و به کارگیری استراتژی های مناسب در زمینه برنامه ریزی، طراحی شهری، طراحی ساختمان و استفاده از روش های مناسب ساخت و ساز می تواند سبب کاهش آسیب های بالقوه شود تا به این ترتیب مخاطرات زمین لرزه به حداقل برسد.

صارمی افزود: سنجش مقاومت بنا در برابر نیروی امواج زمین لرزه و تعریف استانداردها برای ساخت بناها از اقدامات مهمی است که نقش بسزایی در ایمن سازی شهرها در برابر زلزله دارد و در راستای تحقق این مهم، وجود چنین پژوهشگاه هایی می تواند ما را در استفاده از روش هایی برای افزایش ایمنی ساختمان و طراحی بناها به شیوه ای که از انعطاف پذیری لازم برای جذب ارتعاش ها برخوردار باشد، یاری کند.

گفتنی است، در جریان این بازدید، مسئولین پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، روند طراحی و اجرای پروژه و همچنین توانمندی های این مجموعه در انجام آزمایش های مختلف و مورد نیاز پروژه های بزرگ عمرانی کشور را تشریح کردند.

همچنین، به منظور آشنایی با دیگر مأموریت های این پژوهشگاه، از امکانات شبکه لرزه‌نگاری باند پهن کشور، آزمایشگاه کف قوی- دیوارعکس العمل، میز لرزان و دستگاه سانتریفیوژ بازدید شد و در پایان معاون شهردار تهران، نماینده مردم تهران در مجلس و مسئولان آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله در زمینه های همکاری مشترک به بحث و گفت و گو پرداختند.

برچسب ها:

زلزله ،ایمنی ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman