ارزان ترین سقف ساختمان کدام است؟ + معرفی 3 سقف ارزان

ارزان ترین سقف ساختمان کدام است؟ + معرفی 3 سقف ارزان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۱/۱۱/۰۴

سقف ساختمان یکی از مهم ترین بخش های طراحی و اجرای ساختمان به شمار می رود و با توجه به متریال موجود در دنیای امروز اجرای سقف ارزان با انواع متریال امکان پذیر است.

به گزارش اخبار ساختمان، سقف ساختمان یکی از مهم ترین بخش های طراحی و اجرای ساختمان به شمار می رود و با توجه به متریال موجود در دنیای امروز اجرای سقف ارزان با انواع متریال امکان پذیر است. اما برای این که بتوانیم ساخت سقف ارزان را انجام دهیم، چه اقداماتی لازم است؟ اصولا از چه روش هایی استفاده می شود؟ ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا در مورد مواردی همچون تیرچه پیش تنیده، تیرچه بلوک و سقف دال بتنی با شما صحبت داشته باشیم و اطلاعاتی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم. در صورتی که قصد دارید در خصوص ارزان ترین سقف ساختمان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

ساخت سقف ارزان

 

ارزان ترین سقف برای ساختمان

 

تیرچه بلوک

 

اولین و مهم ترین روشی که برای ساخت سقف ارزان به ذهن می رسد استفاده از تیرچه بلوک است. در واقع می توان گفت که تیرچه بلوک به عنوان یک سقف ارزان و سبک شناخته می شود و در میان انواع سقف های ارزان با قیمتی بسیار مناسب تر در دسترس قرار گرفته است. به یاد داشته باشید که از تیرچه بلوک می توانیم برای ساختمان هایی با اسکلت فلزی یا بتنی استفاده داشته باشیم و در این زمینه هیچگونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 

با وجود آن که تیرچه بلوک به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده برای ساخت سقف ارزان شناخته می شود، باز هم به دلیل کندی سرعت می تواند ساخت و ساز را با مشکل مواجه کند. از سوی دیگر می توان گفت که سهولت در اجرای سقف ارزان با تیرچه بلوک بسیار بالا بوده و شما می توانید انتظار مقاومت بسیار بالایی از این محصول در برابر لرزش ها و نیروهای کششی داشته باشید. همچنین سقف تیرچه بلوک می تواند بین بتن ها با دقت بسیار بالایی قرار داده شود و از مزایای مهم آن به شمار می رود. پس در صورتی که قصد دارید از سقف ارزان استفاده کنید، می توانید از تیرچه بلوک استفاده داشته باشید. در ادامه با شما همراه هستیم تا توضیحات بیشتری را در خصوص تیرچه های پیش تنیده در اختیار شما قرار دهیم و در این زمینه با شما صحبت داشته باشیم.

 

تیرچه پیش تنیده چیست؟

 

یکی از مفاهیم بسیار مهمی که امروزه در صنعت ساختمان و به خصوص در مبحث مصالح جدید و نوین مورد استفاده است را می توان بتن پیش تنیده دانست. تیرچه پیش تنیده به عنوان یک انتخاب مناسب برای ساخت سقف ارزان در دهانه های باز تر به شمار می رود و همچنین نسبت به سقف های قدیمی بتنی با سرعت بسیار بالایی اجرا می شود. این روش از ساخت سقف ارزان را می توان یک روش جایگزین بسیار مناسب برای تیرچه بلوک دانست که امروزه در دسترس قرار گرفته است.

 

تیرچه پیش تنیده به عنوان یک نمونه از بتن آرمه مسلح شناخته می شود و از قرن گذشته تا به امروز توسعه یافته است. تیرچه پیش تنیده به صورت ساده و قلابدار تولید شده و در دسترس قرار داده می شود. تیرچه پیش تنیده قلابدار برای سقف هایی با دهانه های مختلف متری مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت T شکل طراحی شده است. با وجود توضیحات بیان شده در خصوص اجرای سقف ارزان با استفاده از تیرچه بلوک و تیرچه پیش تنیده، در ادامه با شما همراه هستیم تا اطلاعات بیشتری را در خصوص سقف دال بتنی در اختیار شما قرار دهیم. استفاده از انواع تیرچه پیش تنیده می تواند انتخابی بسیار مناسب برای تمامی سازه ها باشد.

 

سقف دال بتنی چیست؟

 

دال بتنی به عنوان یک سقف ارزان و یکپارچه شناخته می شود که امروزه در صنعت ساختمان و به جهت ساخت سقف ارزان مورد استفاده قرار می گیرد. باید در نظر داشته باشید که دال بتنی می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد و علاوه بر ساخت سقف ها برای ساخت عرشه پل نیز می توان از آن استفاده کرد. برای ساخت سقف دال بتنی از انواع میلگرد و بتن استفاده می شود و ضخامتی که برای این سقف در نظر گرفته می شود، مابین 10 الی 50 سانتی متر است.

 

دال بتنی با ضخامتی بسیار کمتر می تواند به عنوان سنگ فرش نیز مورد استفاده قرار گیرد و روش ساخت آن به صورت پیش آماده است. قالب گیری سقف انجام شده و سپس خمیر بتن در آن ریخته می شود. قالب های مورد استفاده در ساخت سقف دال بتنی از صفحات پلاستیکی، فولادی و یا چوب استفاده می شود و پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سقف های دال بتنی در مدل های زیر ساخته شده و برای ساخت سقف ارزان مورد بهره برداری قرار می گیرد:

 

دال یک طرفه

 

در این روش در صورتی که ی دهانه بزرگتر از نظیر سوی دیگر باشد، دال دو دلبه روی طرف مقابل (کوچکتر) قرار داده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دال یک طرفته برای سقف هایی که پشتیبانی چهار ضلع را دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

دال دو طرفه

 

در صورتی که نسبت دهانه بزرگتر به دهانه کوچک تر کمتر از دو باشد، از دال دو طرفه استفاده شده است. آرماتورهای اصلی در دال دو طرفه در هر دو جهت مورد بهره برداری قرار می گیرند و می توان گفت که راستای طولی و عرضی یکسانی را برای انتقال دارا می باشند.

 

تیرچه پیش تنیده

 

نتیجه گیری

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین گسترش فناوری ها، ساخت سقف ارزان به روش های مختلفی امکان پذیر شده است و شما می توانید از این روش ها استفاده داشته باشید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا در این خصوص با شما صحبت داشته باشیم و در نهایت باید گفت که با توجه به تمامی مزایا و معایب انواع سقف ارزان بیان شده، محصولات پیش تنیده می توانند انتخابی مناسب تر برای سرعت بخشیدن به کارها به شمار روند و امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در صورتی که قصد دارید از خدمات مربوطه استفاده داشته باشید می توانید به وب سایت سایت تیرچه پیش تنیده ایران مراجعه کرده و از آن استفاده داشته باشید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman