تجهیزات برودتی و گرمایشی در پایپ تهران

تجهیزات برودتی و گرمایشی در پایپ تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۹ | ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

شرکت پایپ تهران به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های بازرگانی در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و هم اکنون نیز نمایندگی رسمی برندهای برتر داخلی و خارجی در حوزه تجهیزات و تآسیسات صنعتی و ساختمانی را به عهده دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، این روزها که بشر با مشکل محدودیت انرژی مواجه است، تأمین انرژی یکنواخت و صرفه‌جویی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تجهیزات بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها مصرف انرژی گرمایشی را به حداقل رساند. در واقع می‌توان از حداقل انرژی حداکثر استفاده را برد. یکی از این روش‌ها که سال‌هاست در ساختمان‌سازی لحاظ می‌شود، سیستم گرمایش از کف می‌باشد. این سیستم عملکرد نسبتا ساده‌ای دارد اما رویکرد آن در مصرف بهینه انرژی بسیار ایده‌آل است. سیستم گرمایش از کف یک سیستم نوین نیست، بلکه سال‌های بسیاری است مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در فاکتورهای تشکیل‌دهنده آن تغییرات قابل توجهی اعمال شده است. مصرف انرژی بهینه و کاهش هزینه‌های جاری خانواده‌ها مهم‌ترین اصل در سیستم‌های نوین برودتی و حرارتی است و شرکت بازرگانی پایپ تهران با تأمین تجهیزات در این زمینه، خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد.

 

گرمایش از کف و مزایای آن

 

 قبل از این که به معرفی پایپ تهران بپردازیم، بهتر است با چند نمونه از تجهیزات برودتی آشنا شوید. روی کار آمدن مصالح ساختمانی جدید و حذف مصالح قدیمی مانند کاه گل درصنعت ساختمان‌سازی سبب شده ساختمان‌های امروزی در فصل سرما به سختی گرما را در خود نگه دارند. در نتیجه افراد ناچارند برای گرم کردن محیط خانه انرژی زیادی را مصرف کنند. این در حالی است که با سیستم گرمایش از کف می‌توان به سادگی از جریان دما در آب گرم یا از طریق انتقال گرما توسط سیم‌های برقی برای گرم کردن کف ساختمان استفاده کنند. گرمایشی که از طریق این سیستم تأمین می‌شود یکنواخت بوده و سبب خشک ماندن کف ساختمان و عدم تعریق در فصل سرد می‌شود. در سال‌های اخیر برای گرم کردن فضای ساختمان از رادیاتورها یا شوفاژ استفاده می‌کردند. در این تجهزیات گرمایشی، گرما در موتورخانه تولید و به ساختمان منتقل می‌شد. هرچند هنوز هم استفاده از رادیاتور در ساختمان‌ها دیده می‌شود اما سیستم گرمایش از کف جدید برتری‌های بسیار زیادی دارد.‌ در این سیستم از شوفاژ یا رادیاتور استفاده نشده و در جلوه بصری خانه اختلالی ایجاد نمی‌شود. در سیستم‌هایی که عملکرد آن‌ها با آب گرم ممکن است، آب از طریق پکیج گرم شده و داخل لوله‌ها جریان می‌یاید. در سیستم گرمایشی برقی نیز از کابل‌های حرارتی خاصی استفاده می‌شود که عبور جریان برق از آن‌ها گرما ایجاد می‌کند.

 

گرمایش از کف و مزایای آن

 

فوم و عایق حرارتی برودتی

 

عایق‌های برودتی همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است برای جلوگیری از انتقال انرژی داخل ساختمان به بیرون و هدر رفت آن طراحی شده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود ساختار آن‌ها برای این منظور بهینه شده باشد. احتمالا تا کنون فوم‌هایی در کف، سقف و دیوار و روی لوله‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌ها کار گذاشته می‌شوند را دیده‌اید. این فوم ها وعایق‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و جزو عایق‌های معدنی به شمار می‌روند. معمولا عایق‌های معدنی از جنس پشم شیشه، پشم سنگ، پلی یورتان و غیره هستند. فوم‌های حرارتی و برودتی ضمن حفظ گرما و کمک به مصرف انرژی مقاومت بالایی داشته و ضد آتش‌سوزی می‌باشند.

 

کلکتور رفت و برگشت

 

کلکتور رفت وبرگشت یک ایده نوین در سیستم لوله مشی آب سرد و گرم است و مانند سیستم گرمایش از کف با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی استفاده می‌شود. کلکتور یک قطعه لوله مانند است که روی آن چند سوراخ برای انشعاب طراحی شده است. کلکتور در واقع مرکز کنترل آب رسانی در ساختمان محسوب می‌شود و با استفاده از این تجهیز آب به صورت یکسان در انشعابات و بخش‌های مختلف ساختمان تقسیم می‌شود. این روش لوله‌کشی مزایای زیادی با خود به همراه دارد. به عنوان مثال: هنگام تعمیر بخشی از شبکه لوله‌کشی لزومی به قطع آب در کل سیستم لوله‌کشی نیست و یا هنگام استفاده همزمان آب در چند بخش ساختمان مشکل کاهش فشار آب وجود نخواهد داشت.

 

شرکت بازرگانی پایپ تهران

 

شرکت بازرگانی پایپ تهران

 

این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های بازرگانی در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و هم اکنون نیز نمایندگی رسمی برندهای برتر داخلی و خارجی در حوزه تجهیزات و تآسیسات صنعتی و ساختمانی را به عهده دارد. تمامی محصولات و تجهیزات این شرکت با تضمین اصالت برند و قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسند. شرکت پایپ تهران با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات توانسته نیاز بخش عظیمی از صنایع در زمینه‌های مختلف تأسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان و غیره را تأمین کند. برای تهیه تجهیزات سیستم گرمایش از کف و سایر تجهیزات برودتی از طریق لینک زیر وارد سایت شرکت پایپ تهران شوید.

 

https://pipe-tehran.ir

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman