شناسایی بیش از 10 هزار هکتار زمین مازاد دولتی

شناسایی بیش از 10 هزار هکتار زمین مازاد دولتی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۰ | ۱۴۰۲/۰۳/۰۱

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح اقدامات این سازمان در دفتر املاک گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد دستگاه های اجرایی و دولتی شناسایی شد.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به عملکرد دفتر املاک این سازمان در سال ۱۴۰۱ گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد دستگاه های اجرایی و دولتی طی سال گذشته شناسایی شده است.


اخذ بیش از ۷۳ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است


مالکی در خصوص اخذ اسناد مالکیت در اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز اظهار کرد: در اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن ۶۹ هزار هکتار و در اجرای ماده ۱۰ این قانون بیش از چهار هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده تحصیل شده و بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین موات از سال های گذشته تعیین تکلیف شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تبدیل بیش از ۳۸ هزار فقره اسناد دفترچه ای به سند تکبرگ را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه املاک بر شمرد و اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ هزار هکتار زمین با مالکیت بخش خصوصی به منظور خرید یا توافق جهت الحاق به محدوده و یا تغییر کاربری شناسایی شده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman