سقف وام ودیعه مسکن برای مستاجران مشخص شد

سقف وام ودیعه مسکن برای مستاجران مشخص شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۲ | ۱۴۰۲/۰۳/۰۹

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره مسکن، با پرداخت وام کمک ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی به مستأجران موافقت کردند.

به گزارش اخبار ساختمان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده 11 این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده 11؛ بانک مرکزی موظف است در صورت تصویب شورای عالی مسکن، از طریق بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه به گروه های جمعیتی آسیب پذیر در حوزه مسکن بر اساس اولویت بندی که ظرف مدت یک ماه به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار به تصویب شورای عالی مسکن می رسد، اقدام کند.

سقف فردی تسهیلات در سال اول اجرای قانون برای شهرهای مختلف بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار که در سال اول برای شهر تهران 2 میلیارد ریال (200 میلیون تومان)، مراکز استان ها یک میلیارد و 500 میلیون ریال (150 میلیون تومان)، سایر شهرها یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) و برای روستاها 400 میلیون ریال (40 میلیون تومان) تعیین می شود که در سال های بعد متناسب با تورم نقطه به نقطه اعلامی بانک مرکزی افزایش می یابد. تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های عامل به عنوان تکلیف ماده 4 قانون جهش تولید مسکن محسوب می شود.

تسنیم


برچسب ها:

وام ودیعه مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman