ساخت مسکن از اصلی ترین برنامه های دولت است

ساخت مسکن از اصلی ترین برنامه های دولت است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۷ | ۱۴۰۲/۰۴/۱۴

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مسکن را از اصلی ترین برنامه های دولت دانست و گفت: ساخت سالیانه یک میلیون مسکن جزو اعتقادات و تأکیدات رئیس جمهور است که در این راستا نشست ماهانه با استانداران سراسر کشور برگزار و این موضوع پیگیری می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، اکبر نیکزاد ۱۴ تیرماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به بازدید از برخی مناطق به ویژه روستای بارده که یک سال قبل دچار سیل شد، اظهار کرد: روند بازسازی این روستای سیلزده مطلوب است و مقداری از اعتبارات بلاعوض بازسازی ابلاغ نشده بود که امیدواریم از منابع داخلی بنیاد مسکن تامین شود که تا قبل از فصل سرما بتوان واحدها را بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: از محل صندوق قرض‌الحسنه مهر نیز مقرر شد ۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت در اختیار سیل زدگان قرار گیرد تا بازسازی منازل خود را تکمیل کنند.

نیکزاد بیان کرد: بخشی از معابر روستای بارده آسفالت و بخشی نیز زیرسازی شده است که امیدواریم اعتبارات تامین و این معابر نیز آسفالت شوند، همچنین پل های آسیب دیده در حال تعمیر هستند.

رئیس بنیاد مسکن کشور در خصوص پروژه های مسکن که در سطح استان در حال انجام است، توضیح داد: خوشبختانه روند بسیار خوبی را شاهدیم و در یک ماه آینده که وزیر راه و شهرسازی به استان سفر خواهد داشت، تعداد کثیری از این واحدها با حضور وی افتتاح می شود.

نیکزاد ادامه داد: همچنین کارهای پروژه ۱۱۰۰ واحدی شهرکرد انجام شده و تمامی مراحل طی شده است که طی چند روز آینده مجوزهای لازم صادر و مصالح لازم خریداری خواهد شد که شاهد آغاز عملیات اجرایی این واحدها خواهیم بود تا افرادی که از مدت ها قبل مبلغ ۴۰ میلیون تومان در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده بودند، از نگرانی در بیایند.

وی در خصوص مسکن روستایی در استان، بیان کرد: خوشبختانه با نگاه خوب استاندار و همکاری بانک های عامل، ساخت مسکن روستایی به خوبی با برنامه پیش می رود. همچنین در حوزه اجرای طرح های هادی روستاها اعتبار خاصی در نظر خواهیم گرفت.

نیکزاد در پایان بیان کرد: امیدواریم ساخت مسکن با شتاب بهتری پیش برود و خانواده ها دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند، آمار می گوید که شتاب ساخت مسکن هر ماه نسبت به ماه قبل بیشتر می شود و تسهیلات ساخت مسکن در شهرها به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش و نرخ سود نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافته است. دستگاه های حمایتی نیز در خصوص خانه دار شدن افراد تحت پوشش خود کارهای خوبی را انجام می دهند.

ایسنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman