بناینگذار اولین کارخانه آجرنسوز کشور مطرح کرد:

دیرگداز با آجرهای جدید به دنبال افزایش سهم بازار است

دیرگداز با آجرهای جدید به دنبال افزایش سهم بازار است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۷ | ۱۴۰۲/۰۶/۰۷

بناینگذار اولین کارخانه آجرنسوز کشور گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده بیشتر از آجر با طرح های متنوع در ساختمان ها، به دنبال آن هستیم تا با رویکردهای نوآورانه محصولات جدیدی را متناسب با سلیقه معماران و سازندگان تولید و به بازار عرضه کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، علی حیدر گودرزی با بیان اینکه شرکت دیرگداز اولین کارخانه تولید آجر نسوز نما در کشور است، گفت: کارخانه تولید آجر نسوز نما دیرگداز اراک با هدف تأمین نیازهای روز افزون كشور به آجر نسوز نما در سال 1370 مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون 32 سال است که این شرکت در زمینه تولید آجر در حال فعالیت است که با اتكاء‌ بر توان فنی و تكنولوژیكی خود و نیز با در اختیار داشتن كادری مجرب در زمینه تحقیقات محصولات نسوز صنعتی و تزئینی، گام های وسیعی در راستای افزایش تنوع تولیدات نسوز و تأمین نیازهای صنعت ساختمان کشور در حال فعالیت است و توانسته است گام های موثری در جهت پیشبرد کیفیت آجرهای نسوز مورد استفاده در صنعت ساختمان بردارد.

وی ادامه داد: محصولات نسوز این شرکت با توجه به دارا بودن مزایایی همچون چسبندگی مناسب با انواع ملات ها، ثبات رنگ تحت شرایط مختلف آب و هوایی، استحکام در برابر سرما، گرما، ضربه ، سایش و همچنین با رعایت استانداردهای خاص و با کمترین نوسان های مجاز تولید و در بسته بندی های منظم به بازار عرضه می شود که از این رو همواره مورد توجه صاحب نظران و انبوه سازان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت دیرگداز با بیان اینکه نمای سنگی هیچگونه ارتباطی با معماری ایرانی ندارد و همچنین نمی تواند ایمنی لازم در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله را تامین کند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به قوانینی که در این حوزه وضع شده است و از طرفی با توجه به تغییر سلیقه مردم و مهندسین در حوزه طراحی نما باعث شده است تا به نماهای آجری توجه بیشتری شود.

علی حیدر گودرزی در پاسخ به اینکه آیا کمیته مشخصی در دستگاه های اجرایی دولت، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و... وجود دارد تا بر موضوع استفاده بی رویه از سنگ در نمای ساختمان و تحمیل بار اضافی بر سازه ها نظارت داشته باشند و تدابیری اتخاذ کنند تا از نماهای آجری به جهت انطباق با معماری ایرانی بیشتر استفاده کنند یا خیر؟ گفت: خوشبختانه در سال های اخیر از سوی شهرداری ها قوانین بسیار خوبی در این حوزه وضع شده است تا استفاده از نماهای سنگی محدود شود و بر اساس این قانون نماهای سنگی باید با نمای آجری ترکیب شوند و بدین ترتیب در تمامی ساختمان ها شاهد نمای آجری خواهیم بود.



وی درباره کشورهای پیشگام در حوزه تولید آجر نسوز، توضیح داد: می توان گفت تولید و استفاده از آجر در نمای سازه توسط کشورهای آمریکایی و اروپایی از سال های دور آغاز شده است و به نوعی این کشورها در این حوزه پیشگام محسوب می شوند، ما نیز از حدود 25 سال قبل با الگوبرداری از این کشورها تولید این آجرها را در کشور آغاز کرده ایم و تاکنون توانسته ایم به موفقیت های بسیاری نیز دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت دیرگداز درباره فعالیت های این شرکت در حوزه صادرات نیز بیان کرد: محصولات شرکت دیرگداز در حال حاضر به عراق و برخی کشورهای عربی و آسیای میانه صادر می شود، حتی در گذشته محصولات خود را به کره جنوبی نیز صادر می کردیم اما در سال های اخیر به واسطه تحریم ها امکان ارسال محصول به این کشور از بین رفته است.

وی در پایان گفت: شرکت دیرگداز اراک با اتخاذ رویکرد توسعه و بهبود مستمر در طی فرایند طراحی، توسعه و تولید گستره ی وسیع آجر نسوز، سعی نموده است تمامی انتظارات مشتریان خود را از آجر نسوز در نظر بگیرد و با متمرکز بر اهداف متعالی شرکت سعی کرده است تا در مسیر دستیابی به خلاقیت، مقرون به صرفه بودن محصولات آجر نسوز و رضایت مادام‌العمر مشتریان پیشرو بوده و به عنوان منبعی مطمئن در کیفیت، دوام و زیبایی آجرهای نسوز به فعالیت خود ادامه دهد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman