عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز مطرح کرد:

رقابت نزدیک محصولات میلان برنز با برندهای جهانی

رقابت نزدیک محصولات میلان برنز با برندهای جهانی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۵ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۷

عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز گفت: با توجه به این موارد می توان گفت قیمت محصولات میلان برنز با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت محصول بسیار مناسب است و نسبت به موارد مشابه داخلی و خارجی از توجیه اقتصادی مناسبی برای خرید برخوردار است.

هاشم ساکت در گفت و گو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت میلان برنز نزدیک به 10 سال است که کار تولید تجهیزات توکار آشپزخانه نظیر سینک ظرفشویی، هود آشپزخانه، اجاق توکار و فرهای توکار را آغاز کرده است و تا قبل از این موضوع شرکت در حوزه واردات این محصولات فعالیت می کرد که به لطف ممنوعیت واردات این محصولات، شرکت میلان برنز اقدام به تولید محصول در این زمینه کرد.

عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز در ادامه گفت: شرایط موجود برای تولید در ابتدای کار خوب بود اما بعدها به علت بروز مشکلاتی مانند گرفتن مجوزهای مختلف، اخذ مجوز برای واردات قطعات مورد نیاز مانند ورق استیل و سایر ملزوماتی که برای تولید محصول موردنیاز بود؛ باعث شد تا سرعت رشد را از ما بگیرد و آنگونه که باید و شاید نتوانیم به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

وی ادامه داد: مجموعه میلان برنز با استفاده از تکنولوژی روز و مدرن و بهره گیری از نیروی تخصصی و مهندسی و با هدف مشتری مداری و ارائه خدمات نوین و روز در جهت رفاه حال مشتریان، اقدام به تولید و عرضه محصول به بازار کرده است. محصولات مجموعه میلان برنز با طراحی فنی و مهندسی و زیبایی و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، کمک می کند تا آشپزخانه ای در خور خانواده ایرانی را برای شما به ارمغان آورد.

 

میلان برنز

ساکت در ادامه افزود: درباره کیفیت گروه های مختلف کالایی شرکت میلان برنز می توان گفت که قدرت مکش بالا و صدای بسیار کم به همراه سنسور ترموگارد، کیفیت هودهای میلان را نسبت به رقبا متمایز کرده است و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت در اجاق گازها باعث افزایش طول عمر و کارایی آنها شده است. ضمنا باید یادآور شد که گروه محصولات میلان برنز از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و هدف اصلی در مجموعه میلان برآورده کردن نیاز اکثر سلیقه های موجود است.

عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز با تاکید بر اینکه دولت باید از صنایع فعال در این بخش حمایت کند، گفت: کارخانه اصلی مجموعه میلان برنز در شهرک صنعتی صفادشت فعالیت می کند که در حال حاضر حدود 200 پرسنل مشغول فعالیت در بخش تولید هستند، اما مجموعه میلان برنز به لحاظ زیرساخت از زیرساخت کاملی برخوردار است و در صورتیکه حمایت های لازم از سوی دولت صورت بگیرد، مجموعه میلان برنز این توانایی را خواهد داشت تا با ظرفیت سه برابری فعالیت خود را ادامه دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در حوزه صادارات توانسته اید اقداماتی انجام دهید و آیا در این حوزه حمایتی از شما صورت پذیرفته است تا بتوانید وارد بازارهای صادراتی شوید یا خیر؟ گفت: اعتقاد ما بر این است که لازمه حضور در بازارهای بین المللی، داشتن کالایی است که قابلیت عرضه در بازار صادراتی را دارا باشد لذا به علت اینکه ساختار آشپزخانه هایی که در سایر کشورها وجود دارد با ساختار آشپزخانه های ایرانی متفاوت است برای مثال اجاق هایی که برای کشورهای همسایه مورد استفاده قرار می گیرد عمدتا برقی هستند اما در کشور ما اجاق های گازی مورد استفاده هستند، بنابراین تمرکز ما نیز بر روی تولید اجاق های گازسوز هست، به همین علت هنوز نتوانسته ایم آنچنان در حوزه صادرات موفق عمل کنیم هر چند که این موضوع صفر مطلق نبوده است اما تیراژ صادارت به حدی نبوده است که چشمگیر باشد.



هاشم ساکت در ادامه گفت: با این وجود اما باید گفت که حمایت چندانی هم از سوی دولت در حوزه صادارت صورت نگرفته است تا بتوانیم بخش صادارت را توسعه ببخشیم و نیاز است تا در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام شود تا در آینده شاهد افزایش صادرات در این حوزه باشیم.

عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز در پاسخ به اینکه آیا روند واردات سینک های بی کیفیت همچنان ادامه دارد یا دولت توانسته است اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم بزند؟ گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد این بودیم که سازمان ملی استاندارد نسبت به سینک های وارداتی به خصوص از مبدا چین مبنی بر اینکه حاوی فلزات آلوده ای هستند و برای سلامت جامعه مشکل آفرین هستند هشدارهایی داده است و در مقابل تولیدکنندگان ایرانی نیز دارای ظرفیت های قابل قبولی در حوزه طراحی و تولید محصولات متنوع هستند، اما با این وجود در سال های اخیر شاهد هستیم به جای ایجاد یک فضای رقابتی سالم هنوز هم واردات بی رویه این محصولات در کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: به طور کلی توقع ما این است که حمایت و کنترل هایی که از سوی دولت صورت می گیرد برای همه تولیدکنندگان یکسان باشد، اما متاسفانه شاهد این هستیم مجموعه هایی که بزرگتر هستند و با تعداد نیروی بیشتر فعالیت می کنند و تولید صفر تا صد محصول را به طور کامل انجام می دهند، بیشتر زیر ذره بین قرار می گیرند و سختگیری های بیشتری نسبت به این مجموعه ها صورت می پذیرد؛ اما در مقابل هیچگونه کنترل و نظارتی بر روی مجموعه هایی که گمنام هستند و با تعداد نیروی کمتر فعالیت می کنند وجود ندارد و این شرکت ها با هزینه های کمتر و عدم توجه به استانداردها محصول خود را تولید و به بازار عرضه می کنند، بنابراین در چنین شرایطی رقابت برای ما سخت تر خواهد بود.

ساکت ادامه داد: به طور مثال ما برای تولید سینک استیل قطعا باید استانداردهایی را در نظر داشته باشیم و محصول خود را مطابق این استانداردها تولید کنیم اما شاهد این هستیم که در کارگاه های کوچک سینک هایی که تولید و به بازار عرضه می شود هیچگونه استانداردی برای آن وجود ندارد و با ورود اینگونه محصولات به بازار مصرف باعث ایجاد نارضایتی در مشتریان می شود و دیدگاه مصرف کنندگان را نسبت به تولیدات ایرانی تغییر می دهد.

عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز ادامه داد: نکته دیگری که در مورد واردات وجود دارد این است که این سینک ها با ورق های استیل غیراستاندارد تولید می شوند که می تواند ایجاد آلودگی کند و حتی بعد از مدتی دچار زنگ زدگی شود، این در حالی است که برای تولید سینک باید استانداردهایی را مدنظر قرار داد و حتما از ورق استیل 304 استفاده کرد تا به لحاظ کیفی و استاندارد تمام موارد رعایت شود و برای مصرف کنندگان مشکلی را ایجاد نکند.

وی در ادامه گفت: بنابراین می توان گفت در چنین شرایطی رقابت سالم چه در حوزه واردات و چه در حوزه تولید محصولات غیراستاندارد داخلی وجود ندارد.

هاشم ساکت در ادامه افزود: از طرفی نیز به علت عدم حضور شرکت های خارجی در کشور و همچنین سودجویی برخی دلالان، در حوزه خدمات پس از فروش هیچگونه خدماتی به مشتریان عرضه نمی شود که این موضوع می تواند به این صنعت آسیب های جدی وارد کند. این در حالی است که واحد خدمات پس از فروش میلان برنز همواره و در سریعترین زمان ممکن آماده ارائه خدمات به مشتریان است و به دنبال رضایتمندی مشتریان نسبت محصولات و برند خود است.

عضو هیات مدیره شرکت میلان برنز در پایان گفت: با توجه به این موارد می توان گفت قیمت محصولات میلان برنز با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت محصول بسیار مناسب است و نسبت به موارد مشابه داخلی و خارجی از توجیه اقتصادی مناسبی برای خرید برخوردار است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman