بازار مسکن در رکود مطلق قرار دارد

بازار مسکن در رکود مطلق قرار دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۳ | ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه اکنون بازار مسکن در رکود مطلق قرار دارد، تاکید کرد: پیش بینی اینکه قیمت افزایش خواهد داشت یا نه به عوامل متعدد اقتصادی و... بستگی دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، سهیل شادابی با بیان اینکه بازار مسکن نیمه اول امسال را با رکود مطلق سپری کرد، افزود: اگرچه بازار مسکن همواره فراز و فرودهای رونق و رکود را تجربه می کند، اما رکود این بار متفاوت بوده و طی شش، هفت ماه اخیر بازار را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: خرید و فروش مسکن در نیمه اول امسال بسیار ناچیز و یا عمدتا در قالب تهاتر و تعویض واحد مسکونی بود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از دو عامل اصلی که منجر به رکود بازار مسکن شده یاد و اظهار کرد: عامل اصلی انتظار خریداران از شنیدن اخبار مثبت و کاهش قیمت در بازار مسکن است و برخی که قصد خرید دارند منتظرند تا قیمت کاهشی شود، در حالی که چشم انداز بازار چنین کاهشی را نشان نمی دهد.

شادابی کمبود نقدینگی در دست مردم را نیز عامل دیگری برای رکود بازار مسکن دانست و تاکید کرد: مشخص نیست این رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی خروج بازار مسکن از رکود را نیازمند ثبات در شاخص های سیاسی و اقتصادی عنوان کرد تا خریداران بتوانند آینده مشخصی پیش روی بازار ترسیم و بر اساس آن تصمیم اتخاذ کنند.

این فعال صنعت ساخت و ساز با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ فعالیت تولیدی، صنفی و اقتصادی از معادن تا چوب و منسوجات به صنعت ساخت و ساز وابسته است، تداوم رکود بازار مسکن را باعث صدمه جدی به اشتغال و اقتصاد دانست.

شادابی معتقد است، دولت می تواند با ایجاد ثبات در شاخص های اقتصادی کلان و به تبع آن بازارهایی از جمله بازار مسکن، رونق را به این بازار برگرداند.

وی درباره چشم انداز قیمت مسکن در نیمه دوم سال نیز عنوان کرد: پیش بینی اینکه قیمت افزایش خواهد داشت یا نه به عوامل متعدد اقتصادی و... بستگی دارد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در بسیاری از شاخص های مرتبط با صنعت ساخت و ساز از جمله دستمزد افزایش قیمت‌ را شاهدیم، گفت: در چنین شرایطی نمی توان خیلی انتظار کاهش قیمت مسکن را داشت.

ایسنا


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman