رونمایی از جامع ترین نرم افزار تاسیساتی ایران توسط بخش خصوصی:

نرم افزار سوپرپایپ کد پنج صنعت تاسیسات را متحول می کند

نرم افزار سوپرپایپ کد پنج صنعت تاسیسات را متحول می کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۰۷ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۷

مدیرعامل شرکت سوپرپایپ اینترنشنال اعلام کرد: نرم افزار جامع تاسیساتی سوپ پایپ کد پنج پس از مطالعات و تحقیقات سه ساله و با مشارکت یک شرکت معتبر اروپایی به سرانجام رسیده و به عنوان نقطه عطفی در صنعت تاسیسات ایران به شمار می رود.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد یوسفی در مراسم رونمایی از جدیدترین دستاورد شرکت سوپرپایپ اینترنشنال با بیان این مطلب افزود: این نرم افزار که برای نخستین بار در کشور پایه ریزی شده و در کلاس جهانی قرار می گیرد، برپایه تکنولوژی BIM طراحی شده و به منظور تحلیل دقیق و جامعه سیستم های تاسیساتی از جمله فاضلاب، لوله کشی، گرمایش از کف و دیگر بخش های تاسیساتی ساختمان ها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت همواره به دنبال ارئه راهکارهای جدید به منظور جهش در صنعت تاسیسات است، افزود: این شرکت طی 26 سال گذشته همواره تلاش کرده است تا در راستای عرضه محصولات و خدمات خلاقانه و نوآورانه حرکت کند و از آنجا که به عنوان پنجمین شرکت جهانی در زمینه تولید لوله های پنج لایه شناخته می شود حرکت در مسیر دانش و فناوری های پیشرفته را در دستور کار خود قرار داده است.

 

سوپرپایپ اینترنشنال

وی گفت: نرم افزار جامع تاسیساتی سوپرپایپ کد پنج یک محصول فوق العاده در این صنعت محسوب می شودو به عنوان تنها نرم افزار فارسی زبان از جامعیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تمام ابعاد یک ساختمان از طراحی تا اجرا را در بر می گیرد.

یوسفی با بیان اینکه این نرم افزار از قدرت تحلیل و پردازش بسیار بالایی برخوردار است افزود: قابلیت های هوشمند این نرم افزار به مهندسان و معماران ساختمان این امکارن را می دهد تا موضوعات مختلف را به راحتی مقایسه، اندازه گیری و تحلیل کرده و اجرای یک ساختمان از جمله در بخش تاسیسات را به صورت دقیق انجام دهند.

مدیر عامل شرکت سوپر پایپ اینترنشنال اعلام کرد: دقت این نرم افزار در برآورد اقلام ساختمانی نزدیک به 100درصد بوده و در عین حال قابلیت ذاتصال به دیگر نرم افزارهای مختلف معماری و عمرانی را دارا است.

یوسفی خاطر نشان کرد: این نرم افزار با داده های قابل اعتماد بالاترین نقش را در بهینه سازی شبکه تاسیساتی یک ساختمان ایفا خواهد کرد و در عین حال از نظر سرعت اجرا، دقت انجام کار و سهولت در فرآیندها اثرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعت افزود: بدون شک چنانچه تولید کننده حمایت شود نه تنها نیازی به اخذ تسهیلات بانکی از دولت ندارد بلکه حتی می تواند به کشور وام بدهد و با ایجاد بسترهای اشتغالزایی و با بالا بردن درآمد سرانه در جهت منافع ملی کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت این شرکت رعایت تمام اصول استانداردهای تولید مد نظر ما بوده است و این رویکرد موجب تحول در صنعت تاسیسات شد. در همین حال نگاه سوپرپایپ این بوده است که از مشکلات عبور کند و با این نگرش سوپرپایپ مسیر خود را ادامه داد و محصولات متفاوتی به لحاظ تکنولوژی روز ارائه کرد.



وی با بیان اینکه این شرکت همواره در تلاش است تا همپای فناوری روز دنیا گام بردارد افزود: البته در بدو امر قطعا معرفی محصولات سوپرپایپ در بازار پروسه سختی بود چرا که زمانی که محصولی با فن آوری روز دنیا تولید می شود و جای خود را در بازار باز می کند در این بازار غیر رقابتی می بینیم که دیگر شرکت ها به راحتی از اسم و نام محصول شما استفاده می کنند.

مدیر عامل سوپرپایپ با تاکید بر اینکه این شرکت طی ۲۶ سال گذشته سرآمدی خود را حفظ کرده و محصولات نوآورانه به بازار عرضه کرده است تاکید کرد: از جمله این محصولات نوآورانه می توان به گرما از کف و سیستم های گرمایش چمن و… است و باور ما این است که ارتقاء تکنولوژی در تاسیسات ساختمان باعث کمک به منافع ملی می شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی های صورت گرفته استفاده از سیستم گرمایش از کف تا ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی در پی خواهد داشت افزود: تمام تلاش ما این است که به دلیل اینکه انرژی در کشورهای اروپایی گران است و این کشورها استفاده از سیستم گرمایش از کف را در دستور کار خود دارند محصولات خود را به جای اینکه در داخل تولید و صادر کنیم در کشورهای همسایه تولید و به آنها ارائه کنیم.

 

سوپرپایپ اینترنشنال

یوسفی در خصوص ساختمانهای هدف سیستم های گرمایش از کف نیز توضیح داد و افزود: سیستم های گرمایش از کف در ساختمان های لاکچری و به خصوص مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که ۸۵ درصد سهم این سیستم را در اختیار خود داریم. البته در سایر ساختمان ها که ارزش کمتری دارند و پارامترهای مهندسی ارزش دارد سوپرپایپ سهم اصلی را دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سوپرپایپ برای ۲۵ هزار مدرسه و ۵۰۰ بیمارستان توانسته است سیستم گرمایش از کف را ایجاد کند تاکید کرد: با توجه به جنگ روسیه تغییرات زیادی در انرژی رخ می دهد و اروپا به دنبال جایگزین کردن هیدروژن به جای گاز طبیعی است پس تمام این موارد نیازمند تکنولوژی جدید است.

همزمان مهدی یوسفی مدیر فروش و بازاریابی سوپرپایپ نیز گفت: انگیزه اروپایی ها در مدیریت مصرف انرژی بسیار بالا است و ریشه این مساله ناشی از آن است که انرژی در آن جا گران است،اما در ایران پول انرژی پرداخت نمی شود و در نتیجه چون پول انرژی نمی دهیم به دنبال صرفه جویی انرژی نیز نمی رویم.

وی خاطر نشان ساخت: تا زمانی که انرژی در ایران ارزان است کسی هم به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها نمی رود. پس ارزان بودن انرژی باعث نمی شود تا سیستم گرمایش از کف مورد استقبال زیاد از سوی سازندگان و مصرف کنندگان قرار بگیرد.

یوسفی با ذکر مثالی اظهار داشت: استفاده از سیستم گرمایش از کف در صنعت ساختمان کره جنوبی بسیار بالا است چرا که در این کشور صرفه جویی در مصرف انرژی انگیزه بالایی دارد.


عکس های مرتبط
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman