مدیر مهندسی پلی ران:

امکان تست یکپارچه ۱۵۰ متر ستون آب با موفه ویژه آب باران پلی ران

امکان تست یکپارچه ۱۵۰ متر ستون آب با موفه ویژه آب باران پلی ران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۷ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

مدیر مهندسی پلی ران گفت: سال ها بررسی شد و با الهام از موفه پلی اتیلن، موفه ای ساخته شد که اجازه تست یکپارچه ۱۵۰ متر ستون آب با موفه ویژه آب باران را فراهم می کرد، در چندین پروژه تست شد که ایده بکری بود و برای ثبت با مراکز معتبر ارتباط و ثبت اختراع شد، تاکنون که سه سال از تولید این محصول گذشته در برج های زیادی استفاده شده که با مزیت هایی همچون قیمت پایین تر و طول عمر بیشتر همراه است.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، آرش ذکاوت مدیر مهندسی پلی ران در پنل "بنای برتر؛ آب باران در سازه های بلند" در مورد اهمیت سیستم آب باران اظهار داشت: در مورد آب باران بر خلاف تصور موجود که مسیر لوله کشی ساده است، با توجه به الزامات، مقررات اجرا و انتخاب مواد اولیه دشوار است.

وی با بیان اینکه آب باران جزو محصولات فاضلابی و مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان است، افزود: آب باران پشت بام جزو آب های تمیز است که باید مسیری را طی و درون چاه جذبی ریخته شود، از اینرو از حیث تمیز بودن و عدم ترکیب با فاضلاب اهمیت دارد و نکته مهم شرایط و الزامات تست این سیستم است.

مدیر مهندسی پلی ران بیان کرد: بر اساس مقررات ملی ساختمان، تست آب بند در مسیر لوله کشی از بام تا انتها باید به یکباره پر آب باشد و ۱۵ دقیقه تحت تست باشد و اگر نشتی نداشت تحویل کارفرما داده شود.

ذکاوت با بیان اینکه در سازه های کوچک برای تست آب باران مشکلی بروز نمی کرد، گفت: با ایجاد سازه های بلند مرتبه، مشکل تست طول مسیرهای استفاده شده بروز کرد؛ چرا که سیستم های معمول پاسخگو نبود.

وی عنوان کرد: پیش از این لوله های فلزی و پی وی سی استفاده می شد که معضلات خود را داشت، در ادامه لوله های پلی اتیلن جوشی مورد استفاده قرار گرفت که برای رفع مشکل انسباط و انقباض از موفه انبساطی استفاده می کردند که تحمل فشار خاصی را داشت، لوله های پوش فیت نیز بخاطر اتصالات و تست ۱۸ متر نیز مشکل خاص خود را داشت.

مدیر مهندسی پلی ران با اشاره به راهکار پلی ران برای رفع مشکلات آب باران تصریح کرد: سال ها بررسی شد و با الهام از موفه پلی اتیلن، موفه ای ساخته شد که اجازه تست یکپارچه ۱۵۰ متر ستون آب با موفه ویژه آب باران را فراهم می کرد، در چندین پروژه تست شد که ایده بکری بود و برای ثبت با مراکز معتبر ارتباط و ثبت اختراع شد، تاکنون که سه سال از تولید این محصول گذشته در برج های زیادی استفاده شده که با مزیت هایی همچون قیمت پایین تر و طول عمر بیشتر همراه است.

ذکاوت ادامه داد: از نظرات مجریان استقبال می کنیم چرا که بر مشکلات اجرا واقف هستند؛ در همین راستا آموزش اکیپ های اجرایی به طور مستمر انجام می شود و در حال بروزرسانی و بهتر کردن سیستم هستیم، اساس اولیه ایده موفه آب باران، راحتی کار برای مجری بوده است، نکته بعدی هزینه های تحمیل شده به پروژه است که موفه جدید با هزینه کمتر ارائه می شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman