یک فعال صنعت ساختمان عنوان کرد:

مقررات ملی ساختمان هویت ما محسوب می شود

مقررات ملی ساختمان هویت ما محسوب می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۳ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۷

یک فعال صنعت ساختمان گفت: مقررات ملی ساختمان هویت جامعه مهندس در کشور محسوب می شود، چراکه استفاده صحیح از آن ما را به یک برند بین المللی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، بابک بهمنی در جریان برگزاری گردهمایی انبوه سازان و مهندسان برتر کشور با رویکرد کاربرد مقررات ملی در صنعت ساختمان که با حضور برخی مسئولان دولتی و بخش صوصی و همچنین تعدادی از مهندسان و انبوه سازان برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان و بهره مندی از توان مهندسان دارای صلاحیت را از ضرورت های ساخت و ساز عنوان کرد و بر آموزش و نظارت بیش از پیش مهندسان برای ارتقای عمر ساختمان ها تاکید کرد.

وی در واکنش به اظهارنظرهایی پیرامون انحلال نظام مهندسی، گفت: این موضوع به دلیل مشکلاتی که سازندگان با نظام مهندسی، شهرداری و ناظران به دلیل عدم تسط بر مقررات ملی ساختمان به وجود آمده است، که توصیه من به افرادی که این اظهارنظر را انجام می دهند این است که یا این مقررات را بیاموزند یا اینکه از افراد مطلع در این زمینه مشورت بگیرند، چراکه نطام مهندسی و مقررات ملی ساختمان هویت جامعه مهندسی در سطح کشور و بین المللی محسوب می شود.

بهمنی همچنین ادامه داد: مقررات ملی ساختمان هویت ما محسوب می شود، چراکه استفاده صحیح از آن ما را به یک برند بین المللی تبدیل خواهد کرد.

این فعال صنعت ساختمان گفت: متاسفانه در حال حاضر در دانشگاه ها آموزش مناسبی در مورد مقررات ملی مسکن داده نمی شود و می بایست به دانبال راهکارهایی باشیم تا بتوانیم این مقررات را کاربردی کنیم و به طور صحیح از این مقررات استفاده نماییم، بنابراین اعتقاد من بر این است کسانیکه که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و قبل از ورود به بازار کار باید استعدادیابی شوند تا مشخص شود که فرد موردنظر برای چه کاری مناسب تر است.

وی ادامه داد: بنابراین در درجه اول می بایست که افراد استعدادیابی شوند و در ادامه آموزش مناسب ببیند تا با آموزش و راهنمایی های لازم توانایی های این افراد افزایش یابد و در نهایت نیز می بایست بستری فراهم شوند تا این افراد به بازار کار درست معرفی شوند.

این فعال صنعت ساختمان همچنین گفت: مقررات ملی و کنترل ساختمان کامل، کاربردی و گره گشاست و باید در تمامی مراحل از طرحی تا نظارت و اجرا مورد بهره برداری حداکثری فعالان و دست اندرکاران باشد.

وی با بیان اینکه، برگزاری آزمون های نظام مهندسی و کنترل ساختمان باید با دقت بیشتری انجام شود، افزود: در مراحل مختلف ساخت باید مهندسان دارای صلاحیت انتخاب شوند و در طی ساخت مشاوره این مهندسان در ساخت ملاک عمل باشد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman