عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

مجلس تلاش دارد قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد

مجلس تلاش دارد قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۷ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۷

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تسهیلگری دولت برای ساخت و ساز در حوزه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ۱۰ نوع فناوری و روش نوین ساخت شناسایی شده است که می توان از آنها در طرح نهضت ملی مسکن بهره برد.

به گزارش اخبار ساختمان، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان برگزاری گردهمایی انبوه سازان و مهندسان برتر کشور با رویکرد کاربرد مقررات ملی در صنعت ساختمان که با حضور برخی مسئولان دولتی و بخش صوصی و همچنین تعدادی از مهندسان و انبوه سازان برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: در توافق با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تا ساخت نهضت ملی مسکن در قالب نظام فنی و اجرایی عملیاتی شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای اخیر مصوبه هایی که در مجلس به تصویب رسیده است و طبق آن هزینه ساخت مسکن از ماده 38 و 41 قانون تامین اجتماعی مستثنی شد و فقط مشمول ماده 5 قانون تامین اجتماعی می شود و از طرفی ماده 5 قانون تامین اجتماعی نیز در ماه های اخیر مورد بازبینی قرار گرفت که با این 2 مصوبه توانستیم هزینه ساخت هر واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را تا 100 میلیون کاهش دهیم.

شاکری همچنین ادامه داد: مجلس طی مصوبه دیگری با حذف ثبت قراردادهای مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در دفترخانه ها باعث شده است هزینه ای نزدیک به 30 میلیون تومان نیز از دوش خریداران این واحدها برداشته شود.


وی تصریح کرد: مجلس تلاش دارد تا قوانینی را به تصویب برساند که ضمن تسهیلگری در ساخت و ساز منجر به کاهش قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان واقعی مسکن شود.

وی همچنین گفت: طی توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است مقرر شد تا به این وزارتخانه اجازه دهیم که ساخت واحدهای نهضت ملی را در قالب نظام فنی اجرایی انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس از تسهیلگری مجلس برای اجرای بهینه نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: حدود ۱۰ نوع فناوری جدید و روش های صنعتی سازی تصویب شده است که قابلیت ساخت در کشور و در قالب طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

اقبال شاکر همچنین گفت: اعتقاد ما بر این است که چنانچه این فناوری ها در صنعت ساختمان و طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شود منجر به کاهش هزینه های ساخت خواهد شد و بنابراین نیازی به حضور شرکت های خارجی برای ساخت مسکن نخواهد بود.

وی در پایان درباره اهمیت نوسازی بافت های فرسوده گفت: مطابق برنامه هفتم توسعه ما می بایست سالانه 100 پلاک فرسوده در بافت های فرسوده را نوسازی کنیم که با توجه به آماده بودن زیرساخت های لازم در این بافت ها و همچنین بسته های تشویقی که برای مالکین بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است امیدوار هستیم مالکین این بافت ها نسبت به نوسازی این بافت ها اقدام کنند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman