معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد:

1.8 میلیون مسکن در کشور در حال ساخت است

1.8 میلیون مسکن در کشور در حال ساخت است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۶ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۸

معاون اجرائی رئیس جمهور، گفت: در حال حاضر یک میلیون ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است که با تلاش و پیگیری این واحد‌ها در موعد مقرر تکمیل خواهد شد.

به گزارش اخبار ساختمان، محسن منصوری در مراسم اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اگر توفیقی در این دولت بوده به برکت حمایت مردمی و مدیریت رهبر معظم انقلاب بوده و اگر کاستی هست مسئولیتش با دولت بوده است.

وی افزود: نگاه به ظرفیت های داخل یکی از ویژگی های دولت سیزدهم است، این نگاه دولت برگرفته از گفتمان امامین انقلاب است و عامل پیشرفت کشور است، در حالی که در قبل نگاه به دستان غربی ها و کدخدا بود، حل مشکل فروش نفت از دیگر دستاورد‌های دولت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی در دولت گذشته آرزوی فروش روزی 200 هزار بشکه نفت را داشتند، اما امروز بدون اتکا به برجام و‌ ای اف تی اف دولت روزانه بیش از یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت می فروشد.

منصوری با بیان اینکه دولت سیزدهم رشد نقدینگی 42 درصدی را به 26 درصد کاهش داد، افزود: تکمیل فاز‌های یازده و چهارده پارس جنوبی و چند سکوی نفتی نیز از مهمترین دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته است، از دیگر دستاوردهای دولت تزریق 280 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به پروژه های نیمه کاره کشور است که موتور پیشرفت کشور را روشن کرد.

وی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی کشور را از جمله مهمترین کلان طرح های دولت دانست و گفت: این طرح در پنج حوزه در حال اجراست که یکی از آنها در حوزه یزد تکمیل شده و چهار حوزه دیگر با جدیت دنبال می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: صادق‌الوعد بودن، کوتاه کردن مسیر‌های اداری، برنامه محوری و مبارزه با فساد از دیگر ویژگی های دولت سیزدهم است، در حال حاضر یک میلیون 800 هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است که با تلاش و پیگیری این واحد‌ها در موعد مقرر تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی دولت برای حل مشکلات کشور گفت: برای درک درست وضع امروز، باید شرایط امروز را با روز‌های اول آغاز به‌کار دولت مقایسه کرد، چرا که بدون این مقایسه نمی توان تلاش های دولت را تحلیل کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به کمبود ذخایر ارزی، کسری 480 هزار میلیارد تومانی بودجه، رشد نقدینگی و تورم حدود 60 درصدی در ابتدای آغاز به کار دولت گفت: شرایط در آن روز‌ها به گونه ای بود که پرداخت حقوق در ماه اول کار دولت مهمترین دغدغه رئیس جمهور بود، اما با توکل بر خدا و تلاش دولت امروز شاهد حل بسیاری از این مشکلات و رسیدن تورم به زیر 50 درصد هستیم.

وی ادامه داد: مدیریت میدانی ویژگی دیگر دولت است چنانچه مردم نیز این حضور میدانی را درک کرده اند و ما در سفر اخیر دولت به شهرکرد شاهد استقبال بینظیر مردم از رئیس جمهور بودیم و دلیلش چیزی نیست جز اینکه مردم حضور میدانی دولتمردان و مسئولان را در واقعیت دیده اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به وجود طرح های نیمه کاره ای که در برخی موارد بیش از سه دهه از کلنگ زنی آنها گذشته افزود: بسیاری از این طرح ها از جمله راه آهن سنندج و تبریز تکمیل شده و نهضت تکمیل طرح های نیمه تمام همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر همین میزان تورم شرمنده مردم هستیم و دلیل اینکه تلاش های دولت در مدیریت تورم ملموس نیست ناشی از استمرار تورم بالای 40 درصد طی سال های قبل در کشور است.

تسنیم


برچسب ها:

تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman