ساخت مسکن از وضعیت رکود خارج شده است

ساخت مسکن از وضعیت رکود خارج شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۱ | ۱۴۰۲/۰۹/۳۰

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران آمار صدور پروانه در برخی مناطق از بافت فرسوده به حدود ۳۰۰ درصد می رسد، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت ساخت مسکن از حالت رکود خارج شده و طبق آمار، رشد صدور پروانه ۲ برابری را تجربه کرده ایم.

به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا صارمی عصر چهارشنبه در خصوص عملکرد قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران افزود: قرارگاه جهادی مسکن به علت رکودی که در حوزه ساخت مسکن رخ داده بود، ایجاد شد قیمت زمین در سال ۱۴۰۰ که این قرارگاه تشکیل شد، حدود ۷۰ درصد قیمت تمام شده ملک محسوب می شد که این امر نشان دهنده کاهش شاخص دسترسی مسکن برای مردم بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش شاخص دسترسی مسکن برای مردم به معنی بیرون راندن نیازمندان از شهر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری نمی تواند به صورت مستقیم مداخله کند، قرار شد تا به صورت تعریف شده و داخل چارچوب برای حل این مشکل اقدام شود.

صارمی درباره تصمیم قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران برای حل معضل رکود ساخت و ساز، ادامه داد: با توجه به آمار صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ که نشان می داد، آمار صدور پروانه ساختمانی به یک ششم رسیده و حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده، مشوق های ساخت و ساز در تهران افزایش پیدا کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به نتیجه عملکرد قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران، اضافه کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت ساخت مسکن از حالت رکود خارج شده و طبق آمار، رشد ۲ برابری صدور پروانه را تجربه کردیم و اکنون آمار صدور پروانه در برخی مناطق از بافت فرسوده به حدود ۳۰۰ درصد نیز می رسد.

وی با بیان اینکه هدفگذاری قرارگاه جهادی مسکن در راستای تامین مسکن استطاعت پذیر در حال محقق شدن است، یادآور شد: این فرآیند همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم تا آمار صدور پروانه را به رقم ۲۰ هزار مورد برسانیم، هدفگذاری های آینده برای صدور پروانه در سال، ۳۰ هزار پروانه خواهد بود.

صارمی همچنین درباره نقش دولت در روند رشد آمار صدور پروانه، گفت: از دولت انتظار کمک‌ زیادی نداریم با توجه به بار سنگین و مسوولیت هایی که دولت در حوزه های مختلف دارد، همین که یاری می رساند از آنها تشکر می کنیم.

قرارگاه جهادی مسکن از تابستان سال گذشته با محوریت شهرداری تهران شروع به فعالیت کرده و تلاش دارد هر ساله تعداد قابل توجهی مسکن استطاعت پذیر در بافت فرسوده و مناطق کم برخوردار ساخته شود.

عصر ایران


برچسب ها:

ساخت مسکن ،بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman