برای شکایت در خصوص قرارداد پیمانکاری کجا بریم؟

برای شکایت در خصوص قرارداد پیمانکاری کجا بریم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۵۴ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

شکایت در خصوص قراردادهای پیمانکاری ممکن است به علت عدم انجام تعهدات قراردادی از سوی کارفرما مانند عدم انجام تعهدات قراردادی از سوی پیمانکار و یا فسخ قرارداد به دلیل ناتوانی پیمانکار در انجام تعهدات باشد و یا ممکن است از سوی پیمانکار به دلیل عدم پرداخت مطالبات قراردادی از سوی کارفرما باشد.

قراردادهای پیمانکاری از جمله تخصصی ترین قراردادهای منعقده از نظر حقوقی می باشند. قراردادهای پیمانکاری به دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. اختلاف در قراردادهای پیمانکاری بین کارفرما و پیمانکار همواره وجود داشته و دعاوی این حوزه از رایج ترین دعاوی قراردادی در محاکم می باشد. برای بررسی یک قرارداد پیمانکاری و نحوه شکایت در خصوص آن، شما نیاز به یک وکیل با تجربه در این زمینه دارید که با بررسی همه جانبه قرارداد راهکارهای حقوقی لازم را به شما ارائه نماید. رایج ترین اختلافات در قراردادهای پیمانکاری، فسخ قرارداد، تعدیل مبلغ قرارداد، تعلیق قرارداد، خاتمه پیمان و مطالبه صورت وضعیت های قرارداد پیمانکاری می باشد.

 

قراردادهای پیمانکاری چند نوع است؟

 

قراردادهای پیمانکاری چند نوع است؟


قراردادهای پیمانکاری با توجه به طرفین قرارداد می تواند به قرارداد دولتی و یا خصوصی تقسیم گردد. در قراردادهای پیمانکاری که یک طرف این قرارداد نهادی دولتی باشد، قرارداد پیمانکاری دولتی گفته می شود که قوانین و مقررات حاکم بر آن دارای شرایط خاصی است. در قرارداد پیمانکاری که دو طرف آن شرکت ها یا اشخاص عادی باشند، قرارداد پیمانکاری خصوصی گفته می شود که قوانین حاکم بر این قراردادها با قراردادهای دولتی متفاوت است. به همین ترتیب شکایت در خصوص قرارداد پیمانکاری خصوصی و دولتی و قوانین حاکم بر این شکایت ها نیز متفاوت می باشد.


شکایت در خصوص قراردادهای پیمانکاری چیست؟


در قراردادهای پیمانکاری عموما دو طرف قرار دارند. پیمانکار و کارفرما. شکایت در خصوص قراردادهای پیمانکاری ممکن است به علت عدم انجام تعهدات قراردادی از سوی کارفرما مانند عدم انجام تعهدات قراردادی از سوی پیمانکار و یا فسخ قرارداد به دلیل ناتوانی پیمانکار در انجام تعهدات باشد و یا ممکن است از سوی پیمانکار به دلیل عدم پرداخت مطالبات قراردادی از سوی کارفرما باشد. هر یک از این دعاوی دارای شاخه های متعدد و متنوعی است که با توجه به موضوع اختلاف طرفین می تواند مطرح گردد.

 

برای شکایت در خصوص قرارداد پیمانکاری به کجا باید مراجعه کرد؟

 

برای شکایت در خصوص قرارداد پیمانکاری به کجا باید مراجعه کرد؟


شکایت رد خصوص قرارداد پیمانکاری در صلاحیت چندین دادگاه می باشد که تعیین دادگاه مورد نظر با توجه به نوع شکایت می باشد. به عنوان مثال اگر پیمانکار بخواهد بابت مطالبات خود علیه کارفرما طرح شکایت کند، می تواند به دادگاه محل اقامت کارفرما و یا دادگاه محل انعقاد قرارداد و یا دادگاه محل اجرای تعهد مراجعه کند. اگر موضوع دعوا در خصوص مصالح و تجهیزات پروژه باشد، دعوا باید در دادگاه های محل اجرای پروژه مورد رسیدگی قرار گیرد. بنابراین دادگاه صالح برای رسیدگی به شکایت پیمانکاری با توجه به موضوع دعوا تعیین می گردد.

 

وکیل پیمانکاری چه کسی است؟


وکیل پیمانکاری چه کسی است؟


وکیل پیمانکاری به شخصی گفته می شود که دو خصوصیت را باید به صورت همزمان دارا باشد. نخست اینکه وکیل پیمانکاری باید دارای دانش و سواد حقوقی لازم برای رسیدگی به یک قرارداد پیمانکاری باشد. بر قوانین و آیین نامه های موجود در این زمینه تسلط کافی را داشته باشد. دوم اینکه وکیل پیمانکاری باید از تجربه و آشنایی کافی با محاکم رسیدگی کننده به این پرونده ها برخوردار باشد. موسسه حقوقی امین عدالت کبریا از وکلایی بهره مند می باشد که همه این خصوصیات را دارا می باشند و آماده ارائه خدمات در این زمینه به پیمانکاران و کارفرمایان می باشند.

 

موسسه حقوقی امین عدالت کبریا با کادری مجرب از وکلای پیمانکاری
 

موسسه حقوقی امین عدالت کبریا در تهران خیابان کریم خان زند خیابان نجات الهی شمالی کوچه ژاله پلاک 1 واحد1 واقع شده است. از بهترین وکلای پایه یک دادگستری که در زمینه قراردادهای پیمانکاری فعالیت می نمایند، در این موسسه آماده ارائه خدمات حقوقی در خصوص قراردادهای پیمانکاری هستند. شما می توانید با مراجعه حضوری و یا از طریق تماس تلفنی با وکلای با تجربه و متخصص موسسه مشاوره مستقیم داشته باشید. همچنین برای تنظیم دادخواست، شکواییه، لایحه، اظهارنامه، کلیم های قراردادی و یا سایر خدمات حقوقی می توانید با موسسه حقوقی امین عدالت ارتباط باشید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman