همکاری دانشگاه آزاد سمنان و شرکت دانش رویان یکتا ماندگار

همکاری دانشگاه آزاد سمنان و شرکت دانش رویان یکتا ماندگار
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۷ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

امروزه در جوامع پیشرفته صنعتی، همواره ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی و صنعتی برقرار است و همین امر یکی از دلایل اصلی پیشرفت سریع و انتقال زودهنگام ایده های نو و راهگشا به مرحله عمل و کاربردی شدن آن ها به منظور سهولت بیشتر زندگی بشر می باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه در جوامع پیشرفته صنعتی، همواره ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی و صنعتی برقرار است و همین امر یکی از دلایل اصلی پیشرفت سریع و انتقال زودهنگام ایده های نو و راهگشا به مرحله عمل و کاربردی شدن آن ها به منظور سهولت بیشتر زندگی بشر می باشد. در کشورمان نیز در طول سال های اخیر تلاش های زیادی برای ایجاد پیوند مستحکم و جدی مابین صنعت و دانشگاه از سوی هر دو طیف انجام شده است که جای تقدیر دارد، اما بنظر می رسد هنوز راه زیادی برای جامه عمل پوشاندن به این مهم باقی مانده است. در عین حال برخی شرکت های تولیدی دانش محور و مراکز علمی-پژوهشی در این میان پیشگام بوده اند و با جدیت بیشتری این امر را دنبال کرده اند.


یکی از شرکت های خصوصی دانش محور و فعال در زمینه تولید محصولات نوین الیاف و افزودنی های بتن و آسفالت طی سال های اخیر کوشش های بسیاری برای به کارگیری ظرفیت بالای دانشگاه و مراکز علمی در صنعت و ارائه روش های نوین به منظور افزایش کیفیت و سرعت اجرای پروژه های اجرایی، کاهش هزینه ها و حفظ منابع و سرمایه های ملی نموده است. شرکت دانش رویان یکتا ماندگار که سابقه ای 20 ساله در معرفی و تولید محصولات نوین در صنعت راه و ساختمان دارد، همواره در جهت حمایت از طرح های پژوهشی و پشتیبانی مادی و معنوی از پایان نامه های دانشجویان در سرتاسر کشور گام برداشته و با توجه به سابقه و علاقه مدیران شرکت همیشه از این امر استقبال نموده است.

همکاری دانشگاه آزاد سمنان و شرکت دانش رویان یکتا ماندگار

 

در همین راستا و با همت اساتید دانشکده عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و حمایت و تشویق ریاست محترم دانشگاه های آزاد اسلامی استان سمنان (جناب آقای دکتر منصوری)، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و شرکت یکتا ماندگار ثبت و امضا شد که در گام نخست جذب و اشتغال دانشجویان دانشگاه در شرکت طرف قرارداد قطعی شد. همچنین در خصوص توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و کارآفرینی، ارتقای جایگاه کارورزی و کارآموزی مرتبط با فعالیت شرکت ماندگار بر پایه طرح پویش، ارتقای دانش فنی و حل مساله از طریق مطالعات تحقیقاتی و کاربردی در حیطه مصالح نوین ساختمانی تبادل نظر صورت گرفت. اما یکی دیگر از اقدامات مهمی که باعث پیوند عمیق تر مابین دانشگاه و صنعت می گردد، بازدیدهای علمی از پروژه های در حال احداث می باشد، به ویژه آن دسته از پروژه هایی که از روش های نوین در روند ساختشان استفاده می شود و می توانند نمونه های واقعی و در مقیاس بزرگ برای راستی آزمایی و بررسی روش های نوین باشند.

بازدید مشاور محترم وزیر علوم و اساتید مطرح دانشگاه های استان سمنان از بزرگترین پروژه در حال اجرای بخش خصوصی به روش بتن سخت الیافی

 

بازدید مشاور محترم وزیر علوم و اساتید مطرح دانشگاه های استان سمنان از بزرگترین پروژه در حال اجرای بخش خصوصی به روش بتن سخت الیافی


اما در حاشیه امضای این تفاهم نامه و در بازدیدی جداگانه، اساتید مطرح دانشگاه از جمله آقایان دکتر خیرالدین (مشاور محترم و معاون سابق وزیر)، دکتر همتی، دکتر طاهری، دکتر ثقفی، دکتر گل افشار، دکتر امامی و برخی فعالان صنعت عمران استان بازدید 2 ساعته ای از پروژه عظیم 18 هکتاری شامل سه سوله صنعتی بزرگ و محوطه سازی آن نمودند که به روش نوین کفسازی و روسازی بتنی با الیاف شرکت یکتا ماندگار اجرا می گردد و باعث حذف کامل آرماتوربندی و کاربرد میلگرد می شود که به صورت سنتی برای مسلح کردن بتن در کفسازی های بتنی استفاده می شود.

سرکت یکتا ماندگار

 

در این پروژه بنابر تصمیم کارفرما و ناظر محترم پروژه از روش بتن مسلح شده با الیاف ماکروسینتتیک فورتا فررو ماندگار به جای میلگرد در کفسازی بتنی سالن های صنعتی و محوطه سازی استفاده می گردد. همچنین افزودنی فوق روان کننده بتن و پوشش سخت کننده برای افزایش دوام و کیفیت رویه مصرف می شود. با به کارگیری این روش بیش از 35 درصد صرفه جویی در هزینه های اولیه پروژه و 50 درصد افزایش در سرعت اجرا پدید آمد که با توجه به وجود هزینه های گزافی که امروزه برای ساخت زیربناهای عمرانی نیاز است، کمک بسیار زیادی به کارفرمای پروژه برای کنترل هزینه ها و بهره برداری سریع تر از پروژه نمود. خوشبختانه با دقت و دانش بالای ناظر محترم پروژه (مهندس عبدالشاه)، پیش از اقدام به خرید نهایی محصولات مورد نیاز پروژه، کلیه ارائه کنندگان الیاف و افزودنی بتن نمونه های خود را به محل پروژه ارسال نموده بودند و در نهایت پس از انجام آزمایش های مربوطه محصولات شرکت یکتا ماندگار به تایید نهایی دستگاه نظارت رسید. اجرای کفسازی بتنی و رویه های صنعتی که نیازمند تجربه، تخصص و دانش فنی بالایی می باشد نیز از دیگر خدمات شرکت دانش رویان یکتا ماندگار بود. در انتهای این بازدید اساتید گرانقدر دانشگاه ضمن ابراز رضایت از برگزاری این بازدید، حمایت و تشویق خود را به منظور به کارگیری هرچه بشتر این نوع روش های نو در سطح کشور و به خصوص استان اعلام نموده و خواستار ادامه و تکرار این نوع بازدیدها برای آشنایی بیشتر دانشجویان مهندسی عمران از تکنولوژی های نوینی همچون بتن و آسفالت الیافی و اصلاح شده شدند.

شرکت دانش بنیان رویان یکتا ماندگار

 

لازم به ذکر است محصولات تولیدی شرکت دانش رویان یکتا ماندگار در زمینه انواع الیاف بتن و الیاف ویژه آسفالت، افزودنی های مسلح کننده و اصلاح کننده قیر و آسفالت، افزودنی های شیمیایی بتن و محصولات تخصصی در زمینه روسازی و کفسازی های بتنی می باشد که می تواند علاوه بر کاهش هزینه های اولیه باعث افزایش دوام و کیفیت سازه ها گردد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman