راهنمای انتخاب پکیج دیواری مناسب برای سیستم گرمایش از کف

راهنمای انتخاب پکیج دیواری مناسب برای سیستم گرمایش از کف
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۵ | ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

امروزه با توجه به مهندسی نوین در ساخت سازه‌های جدید ساختمانی، استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و کم‌هزینه با بهره‌‌‌وری و ایمنی بالا مهمترین خواسته متقاضیان است. سیستم گرمایش از کف با دارا بودن بالاترین راندمان و آسایش حرارتی پرکاربردترین سیستم گرمایشی می‌باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه با توجه به مهندسی نوین در ساخت سازه‌های جدید ساختمانی، استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و کم‌هزینه با بهره‌‌‌وری و ایمنی بالا مهمترین خواسته متقاضیان است. سیستم گرمایش از کف با دارا بودن بالاترین راندمان و آسایش حرارتی پرکاربردترین سیستم گرمایشی می‌باشد.


بطور کلی در سیستم‌های گرمایش به یک منبع گرمایشی مانند موتورخانه مرکزی یا پکیج دیواری نیاز است که در بین آن‌ها سیستم گرمایش از کف با پکیج دیواری بیشترین آسایش گرمایی را برای مصرف کننده فراهم می‌کند.
 

پکیج دیواری مناسب گرمایش از کف
پکیج دیواری مناسب گرمایش از کف


انواع سیستم گرمایش از کف


بطور کلی سیستم‌های گرمایش از کف به سه روش با هوای گرم، جریان الکتریسیته و آب گرم اجرا می‌شوند. در روش هوای گرم به دلیل اینکه هوا نمی‌تواند گرمای زیادی را در خود حفظ کند در کاربری مسکونی صرفه چندانی ندارد. در روش گرمایش از کف الکتریکی، حرارت به وسیله مقاومت الکتریکی ایجاد شده و جریان زیادی را صرف می‌کند. بنابراین با توجه به بالا بودن هزینه برق در ایران روش آب گرم مقرون به صرفه‌تر است. همچنین نصب و راه‌اندازی پکیج گرمایشی (انتخاب انواع دیواری یا زمینی بر اساس ظرفیت حرارتی مورد نیاز) بعنوان تامین کننده آبگرم مدار گرمایش نسبت به موتورخانه مرکزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.


نحوه عملکرد سیستم گرمایش از کف آبی


این سیستم دارای شبکه‌ای از لوله‌ها است که در استاندارد توصیه شده و در تمامی سطح کف به روش‌های مختلف طراحی و اجرا می‌گردند. لوله‌ها در بالای لایه‌‌ای از عایق قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که گرما به سمت بالا حرکت می‌کند، سپس برای اطمینان از یکنواخت بودن سطح، ماسه و سیمان ریخته می‌شود و در انتها با کفپوش انتخابی پوشانده می‌گردد.


لوله‌ها در کف به دستگاهی به نام جعبه کلکتور (منیفولد) متصل می‌شوند که به سیستم گرمایش ساختمان متصل می‌شود. آب‌گرم به همان روشی که به رادیاتورها پمپ می‌شود، به لوله‌های کف نیز پمپ می‌شود. سپس کنترل دمای محیط به وسیله ترموستات انجام می‌شود.


پکیج دیواری یا زمینی


انتخاب پکیج دیواری یا زمینی بر اساس ظرفیت حرارتی مورد نیاز ساختمان تعیین می‌گردد. در طراحی تاسیسات ساختمان، بار حرارتی مورد نیاز به منظور سیستم گرمایشی، با در نظر گرفتن دمای سردترین شب سال در منطقه مشخص می‌شود. به طور معمول برای واحدهایی که ظرفیت حرارتی مورد نیاز آنها تا ۳۲ کیلووات می‌باشد انتخاب پکیج دیواری و برای ظرفیت‌های بالاتر نصب پکیج زمینی توصیه می‌گردد.

 

مزایای سیستم گرمایش از کف


*  گرمای دلپذیر از کف ساختمان را فراهم می‌کند.
*  صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در نتیجه پایین‌تر بودن هزینه بهره‌برداری و ایجاد آلودگی محیط زیست.
*  گرما را به طور یکنواخت تر از رادیاتورها و بخاری توزیع می‌کند، بنابراین هیچ نقطه داغ یا هوای سرد وجود ندارد.
*  می‌توانید منزل را به مناطق مختلف تقسیم کنید و هر منطقه را به طور مستقل کنترل کنید.
*  نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری و طول عمر بیشتر
*  عدم وجود رادیاتور روی دیوار باعث صرفه جویی در فضا می شود و اجازه می‌دهد مبلمان را در هر مکانی قرار دهید.
*  گردش گرد و غبار را کاهش می‌دهد، به این معنی که هوا پاکیزه‌تر است و حساسیت کمتری ایجاد می‌کند.

 

مزایای پکیج دیواری گرمایش از کف

مزایای پکیج دیواری گرمایش از کف


استفاده همزمان از رادیاتور و سیستم گرمایش از کف


اگرچه گرمایش از کف اغلب به عنوان جایگزینی برای رادیاتورها در نظر گرفته می‌شود، اما نصب و استفاده از هر دو امکان پذیر می‌باشد.


فاکتور‌های مهم در انتخاب پکیج دیواری مناسب برای گرمایش از کف


برای انتخاب پکیج دیواری مناسب جهت تامین آب‌گرم مورد نیاز مدار گرمایش از کف باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:
 

1.  راندمان پکیج دیواری


پکیج دیواری بعنوان تامین کننده آب گرم مورد نیاز درون مدار سیستم گرمایش از کف باید دارای راندمان عملکرد بالایی باشد. در میان برندهای ایرانی پکیج دیواری لورچ مدل آدنا دارای بالاترین راندمان و حداقل 93.5% را طبق آزمایشات انجام شده در شرایط مختلف تضمین می‌کند. این عدد برای مدل های هرما و هیرو تولید شده در گروه صنعتی لورچ حداقل 93% اعلام و تضمین شده است.

 

2.  دو مبدله بودن پکیج دیواری


یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید پکیج مناسب برای این نوع سیستم گرمایشی در نظر داشته باشید؛ تعداد مبدل‌های آن است. پکیج‌های دیواری دو مبدله به دلیل استفاده از مبدل جداگانه برای تولید آب گرم مدار گرمایش، ظرفیت حرارتی بیشتری دارند و می‌توانند به راحتی با لوله‌های با فاصله بیشتر از پکیج دیواری ارتباط برقرار کنند. کلیه پکیج های دیواری تولید شده در گروه صنعتی لورچ دارای دو مبدل حرارتی با کیفیت بالا می‌باشند.
 

3.  الکترو‌پمپ پکیج دیواری


از آنجائیکه استفاده از سیستم‌های گرمایش از کف برای ساختمان‌هایی که بصورت دوبلکس طراحی شده اند و بزرگتر هستند بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد وجود الکتروپمپ با کیفیت درون پکیج دیواری یکی از المان‌های بسیار مهم محسوب می‌گردد. پکیج‌ دیواری لورچ با دارا بودن الکترو‌پمپ با کیفیت امکان نصب در واحدهای دوبلکس را نیز فراهم می‌سازد.
 

4.  سازگاری با سیستم های گرمایش از کف

 
اطمینان حاصل کنید که پکیج انتخابی شما با سیستم های گرمایش از کف سازگار است. برخی از پکیج‌ها موجود در بازار ممکن است برای کارکرد موثر با گرمایش از کف به قطعات نیاز داشته باشند. برای اطمینان از سازگاری با یک متخصص مشورت کنید یا به مشخصات سازنده مراجعه کنید.

 

5.  تعمیر و نگهداری و سرویس


نگهداری و سرویس دهی منظم برای کارآمد نگه داشتن پکیج جهت افزایش طول عمر آن ضروری است. هنگام انتخاب پکیج، در دسترس بودن ارائه دهندگان خدمات، هزینه تعمیر و نگهداری و سهولت در تهیه قطعات جایگزین را در نظر بگیرید. شرکت لورچ با پشتوانه کارشناسان مجرب و متخصص خود و با دارا بودن شبکه گسترده خدمات پس از فروش در سراسر کشور، امکان پاسخگویی و رفع نیاز مصرف کنندگان در حداقل زمان ممکن، ایجاد نموده‌است.
 

6.  سهولت تنظیم و اتصال پکیج به سیستم گرمایش از کف
 

اتصال و تنظیم پکیج های آنالوگ به سیستم گرمایش از کف نیازمند تنظیمات تخصصی و پیچیده است در صورتی که در پکیج های دیجیتال این کار با سهولت و از طریق پنل دیجیتال انجام می‌پذیرد. شرکت لورچ با نصب برد دیجیتال در تمامی مدل‌های خود این امکان را برای تمامی مشتریان خود فراهم ساخته است.

 

انواع مدل پکیج لورچ مناسب سیستم گرمایش از کف

انواع مدل پکیج لورچ مناسب سیستم گرمایش از کف

 

ویژگی های پکیج دیواری لورچ مدل آدنا و هرما


*  سیستم ضد یخ زدگی پکیج دیواری
*  سیستم کنترل میکروپروسسوری
*  سیستم ضد گریپاژ
*  قابلیت تنظیم دستی پمپ سیرکولاسیون
*  سیستم ایمنی محدود کننده حداکثر دمای مدار گرمایشی
*  دارای قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی
*  شیر سه طرفه اتوماتیک
*  سیستم عیب یاب الکترونیکی
*  سیستم بای پس اتوماتیک
*  سازگار با سیستم گرمایش از کف

 

پکیج دیواری لورچ مدل های آدنا، هرما و هیرو تمام دیجیتال، دو مبدله و فن‌دار هستند، همچنین استفاده از برد‌های الکترونیکی فوق هوشمند و قطعات مکانیکی و الکترونیکی و سنسورهای کنترلی با بالاترین تکنولوژی روز دنیا سبب شده‌‌است تا کلیه مدل‌های پکیج های دیواری تولید شده در گروه صنعتی لورچ مناسب استفاده و نصب در سیستم‌های گرمایش از کف باشد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده پکیج‌های دیواری لورچ دارای بالاترین راندمان، کمترین میزان خرابی و بیشترین طول عمر را در بین محصولات مشابه موجود در بازار می‌باشند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman