تامین زمین 110 هزار واحد مسکونی برای کارگران

تامین زمین 110 هزار واحد مسکونی برای کارگران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۲ | ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران تامین شده و در مرحله طراحی برای شهرک سازی قرار دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی درباره وضعیت ساخت مسکن برای کارگران اظهار داشت: رئیس‌جمهور خط تلاش را برای ما ترسیم کرده که برای کارگران بخش صنعت کشور به صورت ویژه و خاص مسکن کارگران در دستور کار قرار گیرد. تامین اراضی در سازمان آغاز شده و خوشبختانه زمین بیش از ۱۱۰ هزار واحد تامین شده و بعضا در مراحل مختلف شروع شده و در مرحله طراحی برای شهرک سازی قرار دارد، و برخی نیز در مرحله اخذ مجوزها است.

وی افزود: این پروژه به عنوان خط ویژه در سازمان ما به صورت روزانه پیگیری می شود، هر بخشی از صنعت و مدیران صنایع و شهرک ها که در این زمینه فعال بوده و دغدغه تامین مسکن کارگری را داشته باشند؛ ما استقبال کردیم و زمین را به هر شکلی شده تامین و در اختیار قرار داده ایم، در برخی شهرها مثل تهران به واسطه تراکم سختی هایی وجود دارد که تلاش می کنیم برای بخشی از شهرهایی که زمین برای هیچکدام از اقشار وجود ندارد با اولویت کارگران و اقشار نیازمند به حمایت تامین کنیم.


جزئیات تامین مسکن کارگران


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: قرار ما بر این است تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن که اکنون ۵۵۰ میلیون تومان است به صورت تقسیط ۲۰ سال و نرخ سود ۱۸ درصدی که بخشی از آن را دولت سوبسید می دهد در اختیار قرار دهیم. قرار ما بر این است که بخشی هم از آورده کارگران باشد، ما تمایل داریم با مدیران صنایع پیش برویم چون بخشی را هم مدیران صنایع بعنوان تسهیلات و یا هر آنچه خودشان در نظر دارند، کمک کنند که این واحدها ساخته شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با ورود بخش صنعت و کمکی که صاحبان صنایع به مسکن پرسنل می کنند ساخت مسکن در بخش صنعت سرعت بیشتری نسبت به سایر بخش ها داشته باشد و بتوانیم شهرک هایی را در شان کارگران و بخش صنعت داشته باشیم.

مالکی گفت: بیشترین قرارگیری صنایع در خوزستان مثل پتروشیمی های ماهشهر، فولاد خواف و یا صنایع بندرعباس هستند. در کل برنامه ریزی کردیم که در استان هایی مثل یزد، کرمان، خوزستان و بندرعباس که صنایع بیشتری مستقر هستند نسبت به ساخت مسکن اقدام کنیم.

وی یادآور شد: ما به صورت شبانه روزی و در اقدام جهادی و انقلابی طرح را پیش می بریم و لحظه ای برای پیشبرد طرح کوتاهی نمی کنیم.

تجارت نیوز


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman