خدمات شرکت بازآفرینی شهری ایران تشریح شد

خدمات شرکت بازآفرینی شهری ایران تشریح شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۸ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۰

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه آن شرکت برای تامین مالی و اجرای ۵۰۷ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت های هدف بازآفرینی شهری برای سال آینده خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به تشریح برخی از اقدامات آن شرکت برای تامین خدمات روبنایی در محلات هدف بارآفرینی شهری پرداخت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۲۹ پروژه خدمات روبنایی شامل آموزشی، بهداشتی و درمانی، پارک و فضای سبز توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بهره برداری رسید و مطالبات ۵۰۹ پروژه دیگر پرداخت شد. این پروژه ها بخشی از ۱۲۴۵ پروژه ای باقیمانده‌ از دولت پیشین است که شرکت بازآفرینی شهری ایران برای انجام در محدوده های هدف بازآفرینی شهری و سکونتگاه های نیازمند ساماندهی، در دستور کار قرار داده است.


برنامه اجرای ۵۰۷ پروژه در بافت های هدف بازآفرینی شهری برای سال ۱۴۰۳
 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۵۰۷ پروژه باقی مانده وجود دارد که ۲۱۰ پروژه دارای مطالبات مالی است و ۲۹۷ پروژه جاری است که تا پایان دولت و سال آینده بخش عمده ای از آن به بهره برداری خواهد رسید.


اجرای بسته تشویقی برای ۷۹ درصد جمعیت شهری ساکن در بافت های فرسوده


وی توضیح داد: هم‌اکنون بسته های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در بر می گیرند.

وی تصریح کرد: بسته های تشویقی باید توسط شهرداری های تمامی شهرها اجرایی شوند و اینکار قابل پیگیری است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman