با پارتیشن شیشه ای اکسیدال محل کار و منزل خود را مدرن و زیبا کنید!

با پارتیشن شیشه ای اکسیدال محل کار و منزل خود را مدرن و زیبا کنید!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۶ | ۱۴۰۳/۰۲/۱۳

پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین ابزار ها جهت جداسازی و تفکیک فضای اداره ها و حتی منازل مسکونی می‌باشد و همچنین بهترین جایگزین برای دیوار های بتنی و یا جداکننده های چوبی می‌باشد. زیرا این پارتیشن ها علاوه بر زیبایی و مدرن کردن محیط ، مزایای بسیاری مانند انتقال نور طبیعی در فضا، کاهش صدای محیط، جداسازی و نصب مجدد و... را دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین ابزار ها جهت جداسازی و تفکیک فضای اداره ها و حتی منازل مسکونی می‌باشد و همچنین بهترین جایگزین برای دیوار های بتنی و یا جداکننده های چوبی می‌باشد. زیرا این پارتیشن ها علاوه بر زیبایی و مدرن کردن محیط ، مزایای بسیاری مانند انتقال نور طبیعی در فضا، کاهش صدای محیط، جداسازی و نصب مجدد و... را دارد، که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

 

پارتیشن شیشه ای اکسیدال

 

انواع پارتیشن شیشه ای
 

پارتیشن شیشه ای اکسیدال دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر کدام مزایا و معایبی دارند که ما در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای محل کار و منزل خود داشته باشید.


پارتیشن شیشه ای تک جداره


 این نوع پارتیشن به یک لایه شیشه که به عنوان جداکننده به صورت تمام قد نصب می‌شود و فضا را به دو قسمت مجزا تقسیم میکند گفته می‌شود. پارتیشن شیشه ای تکجداره یکی از محبوب ترین پارتیشن ها هستند؛ زیرا یراق آلات استفاده شده در این پارتیشن ها بسیار ظریف و مینیمال بوده و جای بسیار کمی را اشغال میکنند و به همین دلیل مناسب تمامی محیط ها حتی دفاتر و منازل کوچک نیز هستند.


پارتیشن شیشه ای دو جداره


 پارتیشن دوجداره از دو لایه شیشه تشکیل شده است که بین آنها فضای خالی وجود دارد به همین دلیل این پارتیشن ها عایق صوت بهتری هستند و همچنین به دلیل استفاده از یراق آلات مقاوم تر نسبت به نوع تکجداره از مقاومت بالاتری برخوردار هستند اما فضای بیشتری را اشغال میکنند و به همین دلیل مناسب محیط های کوچک نیستند. علاوه بر موارد گفته شده امکان نصب پرده های کرکره ای بین شیشه های این پارتیشن وجود دارد تا دید را در مواقع دلخواه و به صورت موقت محدود نمود. این نوع پارتیشن شیشه ای اداری اکسیدال از نظر جلوه‌ی ظاهری زیباتر و با کیفیت‌تر هستند.


پارتیشن شیشه ای فریم دار


امکان نصب پارتیشن های تکجداره و دوجداره به صورت فریم دار در اداره ها وجود دارد. در این حالت شیشه ها توسط فریم های آلومینیومی به صورت قاب شده به یکدیگر متصل می‌شوند و به همین دلیل مقاومت شیشه ها بسیار افزایش می‌یابد.


پارتیشن شیشه ای فریم لس


امکان نصب پارتیشن های تک جداره و دو جداره به صورت فریم لس نیز وجود دارد. در این حالت هیچ فریمی در بین شیشه ها قرار نمی‌گیرد و شیشه ها تنها به فریم کف و سقف متصل می‌شوند که باعث افزایش زیبایی در محل کار می‌شود.

 

پارتیشن فریم لس اکسیدال

 

پارتیشن شیشه ایopen office 


امکان نصب پارتیشن شیشه ای اکسیدال با ارتفاع کمتر نیز وجود دارد که به آن پارتیشن open office  یا خود ایستا می‌گوییم. در این حالت شیشه ها به کف و دیوار متصل می‌شوند و از سقف فاصله دارند. ارتفاع این پارتیشن ها به عوامل مختلفی مانند سلیقه کارفرما، نوع پارتیشن، زیرسازی کف و دیوار ها و ... بستگی دارد.


کاربرد پارتیشن شیشه ای


پارتیشن های شیشه ای در مکان های مختلفی قابل نصب و اجرا هستند و کاربرد های بسیاری در منازل مسکونی و محیط های اداری دارند. که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.


پارتیشن شیشه ای اداری


پارتیشن اداری یکی از مدرن ترین روش های تفکیک فضا در محیط های اداری می‌باشد. نصب پارتیشن شیشه ای در اداره ها مزایای بسیاری از جمله تفکیک فضا، ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان، امکان تعامل کارمندان با یکدیگر، طراحی و دیزاین با توجه به محیط کاری با استفاده از شیشه های رنگی، طرح دار و مات و یا برچسب های طرح دار، امکان عایق کردن اتاق ها با استفاده از پارتیشن های دوجداره و... را دارد. امکان نصب انواع پارتیشن شیشه ای اکسیدال در محیط های اداری وجود دارد و شما میتوانید با توجه به اتاق کارکنان بهترین پارتیشن را انتخاب نمایید.


پارتیشن شیشه ای منازل


جداکننده های شیشه ای علاوه بر محیط های اداری کاربرد های بسیاری در منازل مسکونی نیز دارند و بهترین جایگزین دیوارهای آجری و بتنی هستند و میتوان از آنها به عنوان جداکننده اتاق ها استفاده نمود. اما یکی از کاربرد های مهم آنها استفاده به عنوان جداکننده حمام در اتاق های مستر می‌باشد که اصطلاحا به آن حمام شیشه ای نیز گفته می‌شود. امکان نصب حمام شیشه ای به عنوان جداکننده سرویس بهداشتی و اتاق مستر وجود دارد همچنین میتوان در داخل سرویس بهداشتی و به عنوان جداکننده سرویس بهداشتی و حمام نیز نصب نمود تا از خیس شدن تمام سرویس بهداشتی هنگام حمام کردن جلوگیری نمود.

 

حمام شیشه ای اکسیدال


عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین پارتیشن شیشه ای


ارتفاع و زیر سازی پروژه


امکان نصب تمامی پارتیشن ها به صورت تمام قد و open office وجود دارد؛ جهت افزایش ایمنی و استحکام پارتیشن ها در هر پروژه، باید با توجه به ارتفاع و زیر سازی سقف بهترین و مناسب ترین نوع پارتیشن شیشه ای انتخاب و نصب شود.


برای فضاهایی که ارتفاع سقف بین 2 متر و 50 سانتی متر تا 3 متر و 20 سانتی متر باشد می‌توان از پارتیشن های تمام قد استفاده نمود اما برای مکان هایی با ارتفاع بیشتر، جهت نصب پارتیشن های تمام قد باید ستون و نگهدارنده های تقویتی در نظر گرفته شود تا استحکام و ایمنی مورد نیاز فراهم شود.


از پارتیشن های open office نیز می‌توان برای تمامی ارتفاع ها به ویژه فضاهایی با ارتفاع بالای 3 متر استفاده نمود. پارتیشن های open office این امکان رو فراهم می‌آورد که شما پارتیشن اداری را به صورت خود ایستا و با ارتفاعی بین 1 و 70 تا 2 متر و 30 داشته باشید. پارتیشن های خود ایستا از المان های قوی تری تشکیل شدن و در بین دهانه ها و فضاهای مختلف قرار می‌گیرند و با توجه به ارتفاع مورد نیاز کارفرما طراحی و نصب می‌شوند و نیاز جداسازی فضا را بدون هرگونه اتصال به سقف و به راحتی برطرف می‌نمایند.


متریال


متریال یراق آلات استفاده شده در پارتیشن ها امری بسیار مهم است که حتما در انتخاب پارتیشن ها به آن باید توجه شود. به خصوص در پارتیشن های شیشه ای حمام باید به این موضوع توجه داشت که یراق آلات حتما ضد زنگ باشد تا در طی استفاده طولانی از آنها خراب نشود.


شیشه


شیشه های استفاده شده در پارتیشن ها از نوع شیشه سکوریت بوده. این نوع شیشه نسبت به شیشه های معمولی بسیار مقاوم بوده و به راحتی نمیشکنند. شیشه های سکوریت دارای انواع مختلفی مانند شیشه مات، رنگی، طرح دار و... می‌باشد. شما میتوانید با توجه به دکوراسیون داخلی و یا کاربری اتاق از شیشه های مختلف برای پارتیشن خود استفاده نمایید. به عنوان مثال میتوانید از شیشه های مات و یا رنگی برای اتاق های کنفرانس یا مدریت استفاده نمایید تا حریم خصوصی افراد داخل اتاق حفظ شود.

 

پارتیشن شیشه ای مات اکسیدال

 

قیمت


قیمت پارتیشن های شیشه ای یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب نوع پارتیشن در پروژه ها می‌باشد. زیرا قیمت پارتیشن ها بسیار متفاوت بوده و به عوامل مختلفی مانند نوع پارتیشن ، نوع شیشه و یراق آلات، مکان پروژه و... بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه پارتیشن های فریم دار نسبت به فریم لس به علت متراژ پروفیل های بیشتر خواهد بود، و نصب پارتیشن های دو جداره نسبت به تک جداره به علت استفاده از پروفیل های ضخیم تر و همچنین استفاده از دولایه شیشه، هزینه بیشتری دارد. به همین دلیل انتخاب پارتیشن با توجه به بودجه پروژه امری ضروری است. شما میتوانید جهت دریافت قیمت پارتیشن ها با توجه به پروژه خود با کارشناسان شرکت فنی و مهندسی اکسیدال در ارتباط باشید.
 

02122676009

02122676010

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman