برگزاری 120000 نفر- ساعت دوره آموزشی طی سال گذشته در کشور

برگزاری 120000 نفر- ساعت دوره آموزشی طی سال گذشته در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۵ | ۱۴۰۳/۰۳/۰۹

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف تولید دانش و ارتقاء سطح کیفی و توانمندی کارشناسان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سایر دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور طی سال گذشته موفق شد بیش از 120 هزار نفر- ساعت دوره آموزشی برگزار کند.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، الهام زمانی‌فر مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: مهم‎ترین رکن هر سازمانی را نیروی انسانی آن تشکیل می‌دهد و این نیروی متخصص می‎تواند سازمان را به سوی اهداف و برنامه‌های هر سازمانی هدایت کند.

زمانی‌فر اضافه کرد: استفاده صحیح از نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین و بزرگترین ثروت هر سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. توجه به نیروی انسانی و یا به عبارتی بهتر سرمایۀ انسانی باید یکی از اهداف مهم هر سازمان تلقی و برای آن برنامه‎ریزی دقیق و صحیحی تدارک دیده شود که یکی از راه‎‎های بهبود عملکرد منابع انسانی در هر سازمانی توجه و پرداختن به امر آموزش کارکنان می‎باشد، که باعث توانمندسازی نیروی انسانی موجود شده و موفقیت‎های آتی را تضمین می‎کند. آموزش باعث گسترش بینش و بصیرت عمیق‎تر، دانش بالاتر و توانائی و مهارت بیشتر کارکنان شاغل در سازمان برای اجرای وظایف محوله و در نتیجه تحقق هدف‎های سازمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‎های آموزشی کارکنان بر اساس نیازهای شغلی و چشم‌انداز شرکت در تقویم آموزشی سال 1402 تدوین و در چهار بخش اصلی اجرا شد، خاطر نشان کرد: بخش اول دوره‎های آموزشی «مدیران حرفه‎ای» شامل دوره‏های آموزشی بهبود مدیریت شغلی، فرهنگی و عمومی در مجموع با 21 هزار و 600 نفر- ساعت آموزش، بخش دوم دوره‎های آموزشی «مشاغل اختصاصی» با 35 هزار نفر- ساعت آموزش، بخش سوم دوره‎های آموزشی «مشاغل عمومی» با 9 هزار نفر- ساعت آموزش و بخش چهارم دوره‎های آموزشی « فرهنگی و عمومی» و «توجیهی بدوخدمت» با 55 هزار نفر- ساعت آموزش در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی سال گذشته برگزار شد.

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: در سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد در مجموع 120 هزار و 600 نفر- ساعت دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار کند.

زمانی فر خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی برای کارکنان در سال گذشته 47 نفر- ساعت و برای مدیران 66 نفر- ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه که طی سال گذشته بیش از 15 هزار نفر- ساعت برای توانمندسازی جامعه مهندسین کشور کارگاه و دوره‌ آموزشی برگزار شده است گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای هدف راهبردی خود مبنی بر ترویج و بهبود دانش فنی اقدام به انجام وظایف قانونی خود از یک سو و عضویت در شورای عالی فنی امور زیربنایی و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و همچنین شورای فنی استان‌ها از سوی دیگر، مانند سنوات گذشته 6 هزار نفر- ساعت وبینار/ سمینار علمی- تخصصی و در راستای همکاری با شورای فنی و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان‌ها ، 9 هزار نفر- ساعت دوره آموزشی تخصصی برای دستگاه‌های اجرایی از جمله استان‌های لرستان، خراسان رضوی، زنجان، کردستان، خوزستان، همدان، گیلان، فارس و سازمان مجری‌ ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی برگزار کرده است.

زمانی فر با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی با استقبال گسترده جامعه مهندسین و کارکنان دستگاه‌های اجرایی روبرو شده است افزود: این وبینارها و دوره‌های آموزشی، برای سال جاری نیز برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به توسعه استانداردهای ملی و اقدامات خوبی که تاکنون در این شرکت صورت گرفت است گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با همکاری فعال در کمیته‌های برنامه‌ریزی ملی و کمیسیون‌های فنی تاکنون بالغ بر 105 عنوان استاندارد ملی را در زمینه‌های قیر و آسفالت، سیمان و بتن، مکانیک خاک و سنگ تدوین کرده است و این آزمایشگاه در تدوین استانداردهای ملی ایران در حوزه قیر و آسفالت به عنوان مرجع مورد اطمینان سازمان ملی استاندارد ایران از اعتبار ویژه‌ای برخوردار بوده و طی سال گذشته در راستای قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد 4 عنوان استاندارد ملی دیگر را نیز تدوین کرده است.

زمانی فر اضافه کرد: نظر به اهمیت و لزوم اجرای دقیق نکات مندرج در دستورکار آزمون‎ها و برای « دسترسی آسان بخش‏های فنی به متن اصلی و ترجمه استانداردها»، طی سال گذشته این شرکت اقدام به خرید و به‌روزآوری مجموعه استانداردهای بین‌المللی AASHTO، ASTM و ACI نموده و این استانداردها بر روی سامانه استانداردهای بین‌المللی در دسترس همکاران قرار داده است. همچنین در همین راستا تاکنون نسبت به ترجمه و به‌روزآوری 80 عنوان استاندارد مورد عمل شرکت اقدام شده، که بر روی سامانه استانداردهای بین‌المللی بارگذاری شده است که در حقیقت در سال 1402، هفت عنوان استاندارد جدید در همکاری این شرکت با سازمان ملی استاندارد ترجمه و بازنگری شده است.

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در دفتر آموزش شرکت گفت: راه‌اندازی بخش «آموزش و ترویج» بر روی وب‌سایت شرکت می‌باشد و کلیه برنامه‌های آموزشی درون‌ و برون سازمانی از سایت شرکت اطلاع‌رسانی شده و در اختیار علامندان قرار می‌گیرد.

زمانی فر اضافه کرد: با راه‌اندازی زیربخش انتشارات در وب‌سایت شرکت در بخش آموزش و ترویج، فروش کلیه کتاب‌های منتشر شده از سوی شرکت به صورت برخط امکان پذیر می‌باشد. همچنین کتاب « روسازی آسفالتی با کیفیت از طراحی تا اجرا» ترجمه آخرین ویرایش MS-22 منتشر شده از سوی انستیتو آسفالت خریداری شده و جهت بهره‌برداری در اختیار همکاران در آزمایشگاه استان قرار داده شده است.

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: پذیرش و فعالیت سربازهای نخبه‌ و امریه به منظور بهره‌گیری از توان و ظرفیت نخبگان برای توسعه شرکت طی سال گذشته از دیگر فعالیت‌های این دفتر بوده و تاکنون 14 نفر نخبه- وظیفه با اجرای طرح تحقیقاتی و 9 نفر بصورت امریه برای گذراندن خدمت سربازی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پذیرش شده‌‌اند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman