کرکره برقی

کرکره برقی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۸ | ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

دلیل استفاده از کرکره های برقی در پارکینگ محیط های مسکونی و مغازه و فروشگاه ها یکی به علت راحتی و آسایش در رفت و آمد و نیز امنیت می باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، دلیل استفاده از کرکره های برقی در پارکینگ محیط های مسکونی و مغازه و فروشگاه ها یکی به علت راحتی و آسایش در رفت و آمد و نیز امنیت می باشد زیرا استفاده از کرکره های برقی مانع از پیاده و سوار شدن راننده وسیه نقلیه به جهت باز و بسته نمودن درب پارکینگ و یا حتی در زمان های بارندگی سرنشین خودرو تنها با فشردن یک دکمه ریموت براحتی می تواند وارد پارکینگ و یا از آن خارج شود و نیز با توجه به کم بودن فضای اشغالی در هنگام باز و بسته شدن کرکره جهت پارکینگ آپارتمان ها گزینه مناسبی جهت استفاده می باشد .


برخی از موارد استفاده از کرکره هوشمند


یکی دیگر از موارد استفاده کرکره های برقی  جهت درب مغازه ها و یا فروشگاه ها ، ایجاد امنیت و همچنین جلوگیری از دستبرد سارقان می باشد زیرا وجود آن یک مانع بزرگ محسوب می شود بدین صورت که با پایین کشیدن کرکره و حتی با نصب قفلهای امنیتی خوب هیچ سارقی قادر به باز کردن آن نمی باشد و از امنیت آن می توان در زمان دایر نبودن فروشگاه بهره کامل را برد.


استفاده از کرکره برقی جهت ایجاد امنیت در مغازه ها و مراکز خرید از زمانهای بسیار دور در جوامع بشری رایج بوده است ، ولی کرکره هایی که در آن زمانها مورد استفاده قرار می گرفته به صورت برقی و هوشمند نبوده و بصورت دستی بالا و پایین می شدند و جنس آنها از مواد گالوانیزه و نوع کارکرد آنها بصورت شفت و فنری بوده است بدین صورت که جهت باز کردن ، کرکره را از قفلی که پایین درب نصب می شده است رها می کردند و با کمک دست  و فنری که در کرکره ها نصب شده بود آن رابه بالا هدایت می کردند.


اما امروزه جهت باز و بسته کردن کرکره ، ازالکتروموتورهایی که اصطلاحا به آنها موتور کرکره گفته می شود استفاده می کنند که این موتورها دارای جنس مختلف و قدرت متفاوتی با توجه به وزن و ابعاد کرکره ها می باشند.

 

کرکره برقی


اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی اتوماتیک :


کرکره های برقی از اجزائ مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از :


الف – تیغه کرکره


که در جنس های مختلف ( آلومینیم ، فولاد ، پلی کربنات و …) می باشد که بصورت نوارهای عایق به هم پیوسته به یکدیگر متصل هستند

و در سراسر درب قرار می گیرد و نمای اصلی درب شما می باشد که بوسیله یک ریموت براحتی باز و بسته می شود و تردد را برای ساکنین ساختمان آسان می کند .

 

تیغه کرکره برقی


ب – موتور کرکره برقی :


با توجه به سایز درب کرکره برقی و جنس و سبک و سنگینی آن موتورهای بکار رفته در کرکره های برقی متفاوت می باشند .


موتور در بالا و یا در کنار تیغه های  کرکره درب قرار می گیرد و دارای یک سیستم ایمنی است و با استفاده از انتقال نیرو به اندکب و لوله و سپس انتقال نیرو از لوله به کرکره ، باعث به حرکت در آمدن کرکره برقی می شود.

 

موتور کرکره برقی

 

انواع موتور کرکره برقی اتوماتیک


عبارتند از: موتور توبلار ، موتور ساید و موتور سانترال


توبلار کرکره  :


از قدیمی ترین نوع موتورها می باشد که به شکل استوانه ای است و با برق 220 ولت  یا 24 ولت با UPSکار میکند .


ساید کرکره  :


همانطور از نام آن پیداست در کنار محور درب کرکره قرار می گیرد و آن را کنترل می کند و در 2 نوع 220 ولت AC و یا 24ولت DC است که دارای UPS ( منبع تغذیه بدون وقفه ) هستند ، موتورهای UPS  دار یا همان باطری دار کاربرد بیشتری دارند زیرا در زمان قطع برق براحتی می توان کرکره را بالا و پایین برد و هنگامی که شارژ این باطری ها تمام شود با استفاده از برق شهری به راحتی می توان مجدد آنها را شارژ نمود

 

سانترال کرکره  :


در صورتی که بخواهیم کرکره های قدیمی و غیر اتوماتیک را بدون نیاز به تعویض کرکره ، برقی کنیم از موتور سانترال استفاده میکنیم ، اولین موتورهایی که وارد ایران شدند همگی سانترال بودند و چون نصب و تنظیم آنها کمی سخت بود جای خود را به موترهای ساید و توبلار دادند ، موتورهای سانترال از نظر قیمت به مراتب گرانتر از موتورهای توبلار و ساید می باشند وطول عمر پایین تری داشتند.

 

  تفاوت موتورهای توبلار و ساید کرکره


موتورهای ساید پرقدرت تر هستند و برای ابعاد بالای 20 متراز آنها استفاده می کنند ودر زمانی که فضای کافی جهت نصب نباشد از موتورهای توبلار استفاده می شود چون موتور توبلار ، بر خلاف موتورهای ساید که کنار کرکره برقی نصب می شود و صفحه موتورهای ساید به وسیله اندکب بلند به شفت متصل است ، موتورهای توبلار داخل شفت قرار می گیرد و فضایی را که موتورهای ساید احتیاج دارند را نیاز ندارد .


پک موتورهای ساید کامل است و شامل موتور، صفحه و چرخ دنده ، اندکب و رسیور است ولی موتورهای توبلاری که در بازار موجود هستند شامل موارد ذکر شده نمی باشند و بصورت مجزا باید آنها را تهیه کرد ، برای مجریان و نصابان درب کرکره برقی تعمیر و نگهداری موتورهای ساید به مراتب راحتتر از موتورهای توبلار است .


ج – ریل


ریلها قسمتی از اجزای کرکره برقی هستند که درطرفین درب بر روی قوطی های فولادی نصب می شوند و کرکره داخل ریل ها حرکت می کند، ریل ها در دو ابعاد کلی 6 سانتی و 10 سانتی و در دو نوع آهنی و آلومینیم تولید می شوند.

 

ریل کرکره برقی


د- لوله


لوله ها از جنس فولاد و در بالای کرکره قرار میگیرد و کرکره به دور آن رول می شود وبا نیروی چرخشی که از موتورمی گیرند باعث بالا و پایین آمدن کرکره برقی می شوند .

 

 و- قفل کرکره


قفل کرکره معمولا به دو حالت کلی ساده و برقی در بازار موجود است وقفل برقی با رسیور و ریموت کرکره هماهنگ است ولی قفل ساده در واقع یک جاقفلی است و محلی جهت نگهداری قفل درب می باشد .

 

جهت مشاوره خرید و نصب کرکره برقی، متناسب با محیط و اندازه درب خود با شماره های 09123847572 و 09358757061  تماس حاصل فرمایید یا به وب سایت ونیس دور مراجعه کنید .


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman