طراحی دکوراسیون داخلی با اجرای انواع سقف کاذب

طراحی دکوراسیون داخلی با اجرای انواع سقف کاذب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۹ | ۱۴۰۳/۰۳/۱۵

سقف های کاذب، به عنوان سقف ثانویه در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از کاربردی ترین محصولات سیستم های ساخت و ساز خشک یا درای وال محسوب می شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین ساختارها در معماری داخلی ساختمان، سقف کاذب است. از آنجایی که صنعت ساخت و ساز، روز به روز در حالت پیشرفت بوده و سازه های جدید و بهینه در این زمینه تولید می شوند، انواع سقف کاذب را می‌توان یکی از مدرن ترین سازه های این صنعت معرفی کرد. به طور کلی سقف های کاذب، به عنوان سقف ثانویه در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از کاربردی ترین محصولات سیستم های ساخت و ساز خشک یا درای وال محسوب می شوند.


در اجرای سقف کاذب، از دو نوع سقف کاذب مشبک و سقف کاذب یکپارچه می توان استفاده نمود، که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از طرفی، نحوه اجرا و قیمت سقف کاذب در هر دو مدل متفاوت است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور جامع به بررسی سقف کاذب، قیمت، انواع و مزایای این ساختار بپردازیم.

 

آشنایی با سقف کاذب و مزایای آن

 

آشنایی با سقف کاذب و مزایای آن


یکی از رایج ترین ساختارهای کاربردی در معماری داخلی ساختمان‌ها که امروزه مورد توجه بسیاری از معماران و پیمانکاران قرار گرفته، سقف کاذب است. این ساختار، یک گزینه بهینه و جایگزینی مناسب برای سقف های غیر استاندارد ساخته شده از رابیتس و گچ است. سقف کاذب یک سقف ثانویه است که در زیر سقف اصلی قرار گرفته و آن را مورد پوشش قرار می دهد.


سقف های کاذب در طرح های بسیار متنوعی عرضه می شوند؛ این سازه علاوه بر همخوانی با دکوراسیون داخلی، جذابیت فضای محیط را دو چندان می کند. از جمله مکان هایی که می توان در آن از این ساختار سیستم های درای وال استفاده کرد، شامل: آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی و غیره است. لازم به ذکر است که امکان اجرای نورپردازی مخفی در سقف های کاذب وجود دارد و همین ویژگی، باعث افزایش جذابیت و زیبایی محیط می شود.


برخی دیگر از مزایای سقف کاذب شامل موارد زیر است:


*  منعطف: از نظر معماری، این ساختار بسیار انعطاف پذیر بوده و حتی قابل اجرا در قسمت های پرتی سقف اصلی است.
*  سرعت اجرایی بالا و راحتی در نصب: در صورتی که نصب سقف کاذب توسط متخصصین مجرب انجام شود، سرعت اجرایی بسیار سریع خواهد بود.
*  ترمیم، تعمیر و تعویض: امکان انجام این سه فرایند در سقف کاذب بنا به هر دلیلی، میسر و آسان است. از طرفی، با توجه به اینکه سقف کاذب یک سقف ثانویه است، می توان به قسمت پشتی آن، یعنی فضای میان سقف اصلی و سقف کاذب، جهت دسترسی به تاسیسات و موارد این چنینی، دسترسی پیدا کرد.
*  تنوع بالا در طراحی: با توجه به اینکه سقف های کاذب در طرح های بسیار متنوعی عرضه و اجرا می شوند، می توان از آنها در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

 

آشنایی با انواع سقف کاذب

 

آشنایی با انواع سقف کاذب


به طور کلی با توجه به مواد اولیه و ملزومات نصب، می توان سقف کاذب را به دو دسته یکپارچه و مشبک طبقه بندی کرد. در این بخش علاوه بر تعریف هر کدام از این ساختارها، به بررسی ویژگی های آن ها می پردازیم:


سقف کاذب یکپارچه


این نوع سقف که به عنوان ساده ترین مدل از انواع سقف کاذب شناخته می شود، تشمیل شده از پنل های گچی است. سبک وزن بودن سقف کاذب یکپارچه، این ساختار را به یک جایگزین عالی برای سقف های سنگین و غیر استاندارد تبدیل کرده است. زیرسازی سقف یکپارچه شامل سبک فولادی معلقِ ساخته‌شده از پروفیل های با برش های L، U و C است. امکان اجرای مواردی از جمله عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های مختلف، در پشت این سقف کاذب وجود دارد.


سقف کاذب مشبک


ساختار تشکیل دهنده این نوع سقف کاذب، شامل شبکه سازه های سپری و تایل های گچی است. با توجه به فضای خالی پشت سقف های کاذب مشبک، امکان اجرای لایه عایق و اتصالات فراهم است. همچنین تایل های موجود در این مدل از سقف کاذب، نیازی به رنگ آمیزی ندارند. با توجه به خواص آکوستیکی برخی از مدل های سقف کاذب مشبک، می توان از آن در فضاهای درمانی، اداری و تجاری مثل بانک ها، بیمارستان ها و غیره استفاده کرد.


قیمت سقف کاذب


به طور کلی قیمت سقف کاذب به 4 عامل زیر بستگی دارد:


*  نوع سقف کاذب (مشبک یا یکپارچه)
*  متراژ محیط
*  دسترسی به مشخصات فنی مورد نیاز طراح
*  دستمزد نصابان

 

از آنجایی که انواع سقف کاذب دارای مدل ها و ویژگی های منحصر به فردی است، انتخاب هر یک برای محیط مد نظر، قیمت متفاوتی را به همراه دارد. از طرفی، هرچه متراژ محیطی که قرار است سقف کاذب در آن نصب شود، بزرگتر باشد، هزینه نهایی افزایش می یابد؛ چرا که بدیهی است به مصالح بیشتری نیاز است. همچنین هرچه فرایند نصب، پیچیده تر و زمان‌بر تر باشد، هزینه تیم اجرایی بیشتر خواهد بود.

 

قیمت سقف کاذب

 

آشنایی با مجموعه کناف ایران (کی پلاس)


معتبرترین شرکت تولید کننده سیستم های درای وال در کشور، مجموعه کناف ایران است. این مجموعه که از سال 1398 با تغییر نام تجاری خود "کی پلاس" به فعالیت خود در این زمینه ادامه داد، امروزه با ظرفیت تولید بیش از 39 مترمربع، بزرگترین تولیدکننده سیستم های ساخت و ساز خشک در ایران است.


سقف کاذب، یکی از ساختارهای موجود در کناف ایران است که در طرح ها و مدل های بسیار متنوعی عرضه و قابل اجرا است. این مجموعه علاوه بر تولید و اجرا سیستم های درای وال، تولید کننده انواع محصولات پودری مورد نیاز برای ساخت و ساز است. از جمله محصولات این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:


*  محصولات درای وال: صفحات روکش دار گچی، تایل ‌سقفی، پروفیل های سقف کاذب، پرایمر و عایق، آکواپلاس، عایق معدنی و غیره.
*  محصولات پودری: گچ سارالیت، بلوک گچی، پودر ماستیک، گچ مغناطیسی مگنو، گچ ساختمانی ممتاز، چسب کاشی، گچ پلیمری و غیره.


مجموعه کی پلاس علاوه بر تولید، اجرا و عرضه محصولات و ساختارهای درای وال، برگزارکننده دوره های آموزشی نصب و اجرای ساختارها در سراسر کشور است. متخصصین با گذراندن دوره های آموزشی، تخصص کافی و لازم جهت اجرا و نصب ساختارهای درای وال را کسب می نمایند.


نصب و اجرای انواع سقف کاذب کی پلاس


حال که با مزایا، کاربرد و انواع سقف کاذب آشنا شدید، می توانید با توجه به نیازهای فیزیکی ساختمان، اقدام به اجرا و نصب این ساختار کنید. با توجه به اینکه مجموعه کی پلاس (کناف ایران سابق)، قدیمی ترین و معتبرترین شرکت تولید کننده محصولات و ساختارهای درای وال در ایران است؛ پیشنهاد می شود جهت اجرا و نصب انواع سقف کاذب، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman