رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم افزایش سرعت ایمن سازی ساختمان های پرخطر

لزوم افزایش سرعت ایمن سازی ساختمان های پرخطر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۳ | ۱۴۰۳/۰۳/۲۰

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران معتقد است که بیشتر علل بروز حوادث آتش سوزی در اماکن تجاری و مسکونی بدلیل ناایمن بودن و عدم توجه به هشدارهای کارشناسان آتش نشانی است.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی بابایی گفت: در کلانشهر تهران انواع و اقسام ساختمان و اماکن تجاری ناایمن وجود دارد که برخی از این اماکن بدلیل آتش سوزی موجب خسارت جبران ناپذیری می شود.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری روند ایمن سازی ساختمان های پرخطر شروع شده و اقداماتی در حال انجام است اما باید این طرح با سرعت و قوت بیشتری صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در کنار ایمن سازی ساختمان های پرخطر باید فکری به حال انبارهای کالا در جنوب تهران نیز کرد و میزان حوادث در این اماکن نیز افزایش داشته است.


افزایش سرعت در ایمن سازی ساختمان های پرخطر ضروری است


وی تاکید کرد: در طرح ایمن سازی ساختمان های پرخطر اقدامات خوبی روی داده اما هم اکنون نیز تعداد قابل توجهی از ساختمان هایی همچون پلاسکو وجود دارد که هر لحظه می تواند خسارت جانی و مالی ناگواری به شهروندان داشته باشد به همین منظور از شهرداران مناطق می خواهم نسبت به ایمن سازی این ساختمان ها در مناطق خود اقدام کنند.

به گفته بابایی، بیشتر ساختمان های ناایمن پایتخت متاسفانه پرتجمع هستند که روزانه تعداد قابل توجهی از شهروندان به این ساختمان ها مراجعه می کنند که باید در این زمینه اقدامات جدی تر صورت بگیرد.

وی در خصوص ایمن سازی بازار تهران نیز گفت: این طرح نیز در حال انجام است اما سرعت آن نیز همچون سایر طرح ها کم است و باید اقدامات بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

دبیر اجرایی اولین همایش فناوری های مهندسی ایمنی حریق چند روز پیش گفته بود: در کل کشور ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که ضروری است این ساختمان های تجمعی ایمن سازی شوند.

مهدی بستانچی در حاشیه همایش فناوری های مهندسی ایمنی حریق افزوده بود: تهران در کشور در موضوع ساختمان های ناایمن پیشتاز است چرا که ۳۳ هزار ساختمان ناایمن کشور در تهران است و بیش از ۷۰ ساختمان همچون پلاسکو و مترو پل در این کلانشهر در وضعیت بحرانی است.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman