پایان ویلاسازی خوش نشینان در شمال کشور

پایان ویلاسازی خوش نشینان در شمال کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۳ | ۱۴۰۳/۰۳/۲۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به همه دستگاه های متخلف هشدار داد تا کاربری زمین های ویلاسازی شده بر اساس ضوابط میراث فرهنگی به حالت اولیه برگردد.

به گزارش اخبار ساختمان، ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر کاربری تاسیسات گردشگری استان در سالیان گذشته اظهار کرد: طی سال های گذشته شاهد تغییر کاربری زمین های گردشگری به اماکن عمومی یا مسکونی از سوی برخی افراد بودیم که این موضوع توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی از مردم، دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و دانشگاه ها خواست تا هرگونه تغییر کاربری در خصوص مربوط به اماکن و زمین های گردشگری را گزارش کنند، گفت: هرگونه تغییر کاربری اماکن گردشگری و تاریخی، بدون نظر کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین کمیسیون های مربوطه، ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، یگان های حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر استان موظف هستند طی پایش و بازدید میدانی در خصوص اماکنی که زمین هایی را از گردشگری به مسکونی تبدیل کردند، گزارش ارائه دهند.

جهانی با قدردانی از همکاری سازمان بازرسی گیلان و همچنین رئیس کل دادگستری استان در بحث برخورد قاطع با هرگونه تغییر کاربری اراضی گردشگری بیان کرد: فرآیند مناسبی برای برخورد با تغییر کاربری از گردشگری به مسکونی و یا بالعکس در حال تدوین است و پیشنهادات و راهنمایی های در این زمینه به این اداره کل ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن گیلان با کاربری گردشگری توسط برخی دستگاه تغییر کاربری و ویلاسازی شده است، افزود: به همه دستگاه های متخلف هشدار داده می شود که باید کاربری زمین های ویلاسازی شده براساس ضوابط میراث فرهنگی به حالت اولیه برگردد.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman