معرفی ارزانترین درب های اتوماتیک پارکینگ

معرفی ارزانترین درب های اتوماتیک پارکینگ
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۹ | ۱۴۰۳/۰۳/۲۷

قیمت انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگ به عوامل و موارد مختلفی بستگی دارد؛ لذا برای انتخاب مناسب آن لازم است تا اطلاعاتی همچون نوع مواد و نوع موتور به‌کاررفته در آن و نیز شیوه کارکرد انواع مختلف درب¬ را داشته باشید و سپس دست به انتخاب بزنید.

به گزارش اخبار ساختمان، با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی، انتخاب یک درب اتوماتیک پارکینگ ارزان و با‌کیفیت، از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگ به عوامل و موارد مختلفی بستگی دارد؛ لذا برای انتخاب مناسب آن لازم است تا اطلاعاتی همچون نوع مواد و نوع موتور به‌کاررفته در آن و نیز شیوه کارکرد انواع مختلف درب­ را داشته باشید و سپس دست به انتخاب بزنید. در ادامه با بررسی ویژگی‌ها و انواع مختلف درب اتوماتیک پارکینگ به شما در انتخاب صحیح آن کمک می‌کنیم.

 

انواع درب اتوماتیک پارکینگ

 

احتمالاً در هنگام ورود به ساختمان‌های مختلف متوجه شده‌اید که درب‌های اتوماتیک پارکینگ از تنوع بالایی برخوردار هستند. این تنوع بر اساس نوع شکل و متریال به کار رفته در آن­ها است. در ادامه بر اساس شکل ظاهری و عملکرد، انواع درب‌ اتوماتیک پارکینگ را به شما معرفی می‌کنیم.


انواع درب های اتوماتیک پارکینگ از نظر نوع عملکرد


درب‌های اتوماتیک از نظر عملکرد دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:


*  درب اتوماتیک پارکینگ هیدرولیک: عملکرد درب پارکینگ هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال است. روغن و مایعات به‌کار‌رفته در این نوع درب باعث فشار پمپ به سایر قطعات در پارکینگ شده است؛ به­دلیل این که استهلاک کمتری ایجاد می­کند، از طول عمر بالاتری نسبت به سایر مدل­های درب اتوماتیک پارکینگ برخوردار است. حرکت در این نوع در پایدار بوده و هیچ لرزشی در آن دیده نمی‌شود.

*  درب اتوماتیک پارکینگ الکترومکانیک: موتور تعبیه شده در جک درب اتوماتیک پارکینگ الکترومکانیک، باعث انتقال نیروی خود به گیربکس شده و با افزایش قدرت موتور و گیربکس موجب به حرکت درآمد ماردون جک می‌شود. در نتیجه، شافت جک به جلو و عقب رانده ‌شده و به باز‌وبسته‌ شدن درب پارکینگ کمک می­کند. از جمله مزیت‌های این نوع درب می‌توان به ایمنی بالا و مجزا بودن قسمت مکانیکی و الکترونیکی آن اشاره کرد. در مقابل امکان استهلاک زود هنگام و عدم تحمل فشارهای بیش از حد، از معایب درب اتوماتیک پارکینگ الکترومکانیک محسوب می‌شود.

*  درب اتوماتیک پنوماتیک: در ساختمان‌هایی که صرفه‌جویی در انرژی برای آن­ها حائز اهمیت بوده و نیز مکان‌هایی که نیاز به چند درب دارند، استفاده از درب‌های پنوماتیک توصیه می‌شود؛ دلیل این موضوع استفاده از فشار گاز و انرژی باد برای حرکت این نوع درب‌ها است. در درب پارکینگ اتوماتیک پنوماتیک، فشار گاز به انرژی مکانیکی تبدیل شده و برخلاف محرک‌های الکتریکی از هیچ گونه سیم کشی با ولتاژ بالا در قاب آن استفاده نشده است. این موضوع این نوع درب‌ها را برای مکان‌هایی که امکان وقوع خطر بالاست مناسب می‌سازد.

 

انواع درب پارکینگ

 

انواع درب های اتوماتیک پارکینگ از نظر شکل ظاهری


درب‌های اتوماتیک بر اساس شکل ظاهری نیز دارای انواع مختلفی هستند؛ از جمله:

 

*  درب اتوماتیک پارکینگ کشویی (ریلی): درب اتوماتیک پارکینگ کشویی (ریلی) با داشتن قابلیت تردد نامحدود و سنسورهای حرکتی و مادون قرمز برای استفاده بر روی درب‌های عریض و سنگین مناسب هستند. از جمله ویژگی‌های این نوع درب­های اتوماتیک پارکینگ، می­توان به قابلیت باز‌وبسته کردن آن با ریموت کلید یا وسایلی مثل گوشی تلفن همراه و نیز داشتن کمترین میزان صدا و بالاترین میزان قدرت و سرعت اشاره کرد. در این نوع درها می‌توانیم از باتری ذخیره‌کننده استفاده کنیم تا در زمان قطعی برق همچنان کارکرد این درها حفظ شود.

*  درب اتوماتیک پارکینگی لولایی: درب اتوماتیک پارکینگ لولایی از جعبه فرمان، دو جک، موتور، چراغ هشدار، آنتن و دو ریموت کنترل فابریک تشکیل شده و مناسب برای درب‌هایی است که از طریق دو لولا به طرفین باز می‌شوند. هر لنگه از این نوع درب با توجه به وزن آن نوع خاصی از جک و موتور را نیاز دارد. این نوع درب مورد استفاده در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی بوده و فضای بزرگ‌تری را برای عبور وسایل نقلیه فراهم می‌کنند. همچنین می­توانید با اتوماتیک و برقی کردن درب­های پارکینگی لولایی از طریق ریموت کنترل، درب پارکینگ منزل خود را بازوبسته نمایید. درب‌های اتوماتیک پارکینگ لولایی، در دو مدل لولایی تک لنگه و لولای دو لنگه و با توجه به تقاضای مشتری و کارفرما تولید می‌شود.

*  درب اتوماتیک پارکینگی کرکره ‌ای: درب اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای به وسیله یک موتور و قدرت برق بر روی محور عمودی یا ریلی به سمت بالا و پایین رفته و موجب بازوبسته شدن ورودی پارکینگ می‌شود. مهمترین مزیت این نوع درب‌ها نسبت به دیگر انواع درب پارکینگ صرفه‌جویی در فضای پارکینگ است. از این نوع درب‌ها برای ورودی پارکینگ‌های مناطق مسکونی، سوله‌ها، مراکز اداری، تجاری و مراکز صنعتی استفاده می‌شود. درهای کرکره‌ای برقی قابلیت شستشو داشته و حتی در مواقعی قطع‌شدن برق نیز می‌توان از آن به‌صورت دستی استفاده کرد.

*  درب اتوماتیک پارکینگی زیر سقفی (سکشنال): مدرن‌ترین و جدیدترین درب‌های اتوماتیک در بازار، درب­های اتوماتیک پارکینگ زیر سقفی یا سکشنال هستند. این درب مناسب برای مناطق مسکونی، اماکن تجاری و اداری است. این نوع درب­های پارکینگ به‌دلیل این‌که از فوم پلی‌ اورتان فشرده پر شده­اند، عایق کامل صوتی و حرارتی بوده و در هنگام حرکت کاملاً بدون صدا هستند. درب‌های سکشنال از چند پنل تشکیل شده که هر کدام دارای ارتفاع ۴۸ سانتی‌متری با ضخامت ۴ الی ۶ سانتی‌متر هستند. حرکت این درب‌ها از حالت افقی به حالت عمودی به‌صورت ۹۰ درجه بوده و نیاز به فضای کمی دارند.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب های اتوماتیک پارکینگ

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب های اتوماتیک پارکینگ


برخی از عوامل می‌تواند بر قیمت درب‌های اتوماتیک پارکینگ تاثیر بگذارد که شامل موارد زیر هستند:


تیغه درب اتوماتیک ارزان


جنس تیغه در درب­های اتوماتیک پارکینگ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. ‌ تیغه‌ها می‌توانند دارای جنس‌های متفاوتی باشند. انواع جنس تیغه شامل تیغه آلومینیومی، فولادی، رول گیتر و بی‌کربنات است. تیغه آلومینیومی و تیغه رولگیتر به ترتیب دارای کمترین و بیشترین قیمت هستند. از تیغه‌های با جنس آلومینیومی می‌توان در اکثر مکان­ها همچون کرکره مغازه­ها و ورودی پارکینگ‌ها استفاده کرد؛ ازاین‌رو این جنس تیغه درب اتوماتیک از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار است.


تیغه‌هایی با جنس آلومینیوم نیز انواع مختلفی دارند که شامل تیغه‌های آلومینیومی قوس‌دار یا فوم‌دار دسته‌بندی می­شود. از نظر طبقه­بندی قیمت، انواع مختلف تیغ‌های آلومینیومی بعد از تیغه آلومینیومی ساده قرار می‌گیرند. کرکره‌های ساخته‌شده از جنس پلی کربنات نیز نسبت به درب­های کرکره آلومینیومی از قیمت بالاتری برخوردار بوده و به‌دلیل شفافیت می­توان از آن به ­جای درب­های کرکره شیشه­ای استفاده کرد.


در موارد امنیتی یا شرایط خاص از کرکره‌هایی با جنس فولادی یا رول گیتر استفاده می‌کنند، اما با توجه به قیمت بالایی که این جنس دارد نمی‌توان آن را جز ارزان‌ترین درب­های اتوماتیک پارکینگ دسته‌بندی کرد. توجه کنید که صدای زیاد درب­های کرکره­ای و اتوماتیک موجب مزاحمت برای خودتان و دیگران می­شود پس حتما در هنگام خرید ارزان‌ترین درب های کرکره­ای و اتوماتیک پارکینگ به این موضوع توجه کنید.


موتور درب اتوماتیک ارزان


نوع موتور برقی به‌کار‌رفته در درب اتوماتیک پارکینگ تاثیر مستقیم روی قیمت این وسیله دارد. در انواع موتور، کارکرد و دور آن متفاوت بوده که این موضوع به ­همراه نوع شرکت و کشور سازنده موتور در قیمت آن تاثیرگذار است. موتورهای آلمانی از بالاترین قیمت و موتورهای چینی در از پایین­ترین قیمت برخوردار هستند.


موتور توبلار از ارزان‌ترین و متداول‌ترین موتورهایی است که در درب اتوماتیک پارکینگ به کار می­رود. این موتور که ساختار ساده‌ای دارد، اغلب برای درب اتوماتیک پارکینگ­ها استفاده می‌شود و به­دلیل قدرت پایینی که دارد، نمی‌توان از آن برای مواردی مثل زمانی که وزن کرکره‌ها بالا بوده یا ابعاد کرکره زیاد باشد، استفاده کرد. همچنین در مکان‌های پر تردد به‌کاربردن این موتور توصیه نمی­شود.


لذا از موتور توبلار تنها در درب­هایی که تردد متوسط رو به پایین دارند، استفاده می‌شود. موتور یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در قیمت درب اتوماتیک پارکینگ است که آن را به افرادی که به‌دنبال ارزان‌ترین درب اتوماتیک پارکینگ هستند، پیشنهاد می­کنیم. توجه کنید در هنگام انتخاب موتور درب اتوماتیک پارکینگ، تنها قیمت محصول را اولویت خود قرار ندهید؛ بلکه با توجه به نیازتان آن را خریداری کنید.


میزان تردد درب اتوماتیک پارکینگ


از دیگر مولفه‌های مهم در انتخاب یک درب اتوماتیک پارکینگ مناسب، توجه به میزان تردد و میزان و بازوبسته شدن درب در طول روز است. اغلب درب‌های اتوماتیک پارکینگ ایرانی برای ساختمان‌هایی ۲۰ واحده مناسب هستند که قیمت ارزانی نیز دارد.


با توجه به موارد گفته شده ارزان‌ترین درب‌ اتوماتیک پارکینگ از یک موتور توبلار و تیغه‌هایی با جنس آلومینیوم ساخته شده است.

 

نکات مهم در خرید درب اتوماتیک پارکینگ

 

نکات مهم در خرید درب اتوماتیک پارکینگ


نوع درب از اولین نکاتی است که باید در هنگام خرید درب اتوماتیک پارکینگ در نظر گرفته شود. انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگ در مطالب فوق گفته شد. در هنگام نصب درب بایستی فضای مورد نیاز آن را در نظر گرفته و در هنگام اندازه‌گیری درب به ارتفاع، عرض و فاصله درب از دیوار توجه کنید. از دیگر مسائل مهم در خرید درب اتوماتیک پارکینگ ایمنی آن است. درب‌های اتوماتیکی دارای سیستم ایمنی همچون سنسورهای حرکتی، چشمی و قفل الکتریکی هستند.


کیفیت درب اتوماتیک پارکینگ از دیگر مواردیست که باید به آن توجه کرد. درب پارکینگ باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشد تا از استحکام و دوام مناسبی برخوردار باشد. مسئله مهم دیگری که در هنگام خرید درب اتوماتیک پارکینگ مورد توجه خریداران قرار دارد، قیمت آن است. هزینه درب‌های پارکینگ با توجه به اندازه، کیفیت، امکانات و نوع آن تعیین می‌شود. همچنین وجود خدمات پس از فروش نیز در قیمت آن تاثیر گذار است.


سخن پایانی


در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تصمیم‌گیری برای خرید درب اتوماتیک پارکینگ قیمت آن است. عوامل مختلفی همچون محل نصب درب، نوع درب، ابعاد درب، جنس، رنگ، سایز و... که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم، در قیمت درب اتوماتیک پارکینگ تاثیر می‌گذارند و باید در هنگام خرید تمام این موارد را در نظر گرفته شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman