وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تامین بیش از 100 هزار هکتار زمین طرح مسکن ملی

تامین بیش از 100 هزار هکتار زمین طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۰ | ۱۴۰۳/۰۴/۱۲

وزیر راه و شهرسازی اقدامات دولت سیزدهم در بخش تامین اراضی نهضت ملی مسکن، واگذاری اراضی در روستاها به مردم و همچنین تسهیلگری دولت را در بافت های هدف بازآفرینی شهری برشمرد.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی برخی از اقدامات دولت سیزدهم را مطرح کرد.

بذرپاش نوشت: تامین بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین در شهرها و بیش از ۵۰ هزار هکتار در روستاها برای ساخت نهضت ملی مسکن و تحویل تاکنون بیش۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها و روستاها به مردم در دولت سیزدهم انجام شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ هزار واحد فرسوده و سقف لرزان برچیده شد. همچنین عملیات نوسازی ۲۸۹ هزار و ۲۸۲ واحد شروع شد و ساخت بیش از ۱۰۴ هزار واحد فرسوده به اتمام رسید.

وی افزود: در دولت سیزدهم پروانه نوسازی ۹۶هزار خانه فرسوده درسال ۱۴۰۲ صادر شد که رکوردی در تاریخ نوسازی کشور است.

بذرپاش با انتشار پیامی دیگر درباره اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه مسکن نوشت: آغاز عملیات ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن، تکمیل و تحویل ۱۳۳ هزار مسکن مهر باقیمانده، تحویل ۵۶۰ هزار واحد مسکونی و رشد تولید مسکن از منفی ۶.۹ درصد در ابتدای دولت به مثبت ۷.۱ از جمله اقداماتی است که در دولت سیزدهم در بخش مسکن به ثمر نشست.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman