مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا مطرح کرد؛

کم کاری دستگاه های اجرایی در شهر جدید صدرا

کم کاری دستگاه های اجرایی در شهر جدید صدرا
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۰ | ۱۴۰۳/۰۵/۲۷

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: 17 هزار و 301 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در 10 سایت در شهر صدرا در حال ساخت است که 200 هکتار از 5400 محدوده قانونی این شهر در طرح تفضیلی را در بر می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی پوربهی با اشاره به ساخت مدارس و مساجدی که شرکت عمران و توسعه شهر صدرا در طول این سال ها انجام داده است، تصریح کرد: اداره مالیات بالغ بر 400 میلیارد تومان از شرکت عمران شهر صدرا مالیات کسر کرده است که قانونا مکلف کرده ایم این هزینه به شهر صدرا بازگردد و خرج زیرساخت ها شود.

پوربهی با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن بی انصافی هایی صورت گرفته است، افزود: شهر جدید صدرا از مجلس شورای اسلامی برای ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن تکلیف قانونی دارد و نمی تواند آن را اجرا نکند.

به اعتقاد رییس شرکت عمران شهر صدرا طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا یک فرصت است نه تهدید و تاکید کرد: شهر صدرا سال گذشته از محل آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن 86 میلیارد تومان به مجموعه آبفا پول تزریق کرده است تا زیرساخت های آب این شهر تکمیل شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به صدور پروانه های طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا، خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی حدود هفت میلیون تومان هزینه عوارض شهر پرداخت و کمک بزرگی به شهرداری و شورای شهر صدرا انجام گرفت.

پوربهی یادآور شد: یکماه گذشته قبل از تنش آبی شهر صدرا در گفت وگویی که با مدیرعامل آبفا شیراز صورت گرفت از شرکت عمران شهر صدرا خواسته شد که آب طرح های نهضت ملی مسکن قطع شود که اجازه آن را به فوریت صادر کردیم.

وی عنوان کرد: معتقدیم عقب ماندگی هایی در شهر صدرا وجود دارد و با اتمام طرح نهضت ملی مسکن هرچند به جمعیت این شهر افزوده می شود اما باید دستگاه های اجرایی که در صدرا کم کاری می کنند را پای کار آورد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: 30 هکتار از 200 هکتار اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا به کاربری های درمانی، آموزشی و مذهبی، فرهنگی و ورزشی تخصیص داده شده است.

پوربهی اظهارداشت: 66 قطعه در 10 سایت طرح نهضت ملی مسکن طبق سرانه به فضاهایی که مورد مطالبه و مورد نیاز مردم است اختصاص پیدا کرده است و اعتباری که برای این قطعه ها در نظر گرفته شده حدود 3.5 همت است.

وی با تاکید بر اینکه در سایت نهضت ملی مسکن مهم ترین موضوع زیر ساختی روبنایی، ساخت مسجد و مدرسه است افزود: امروز در این سایت کلنگ مدرسه 12 و 9 کلاسه به مساحت عرصه 6 هزار و 246 متر مربع و مساحت زیربنا متراژ هزار و 600 متر مربع زمین 3400 زمین متر مربع 2 هزار و 540 متر مربع با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان به زمین زده شد که عملیات ساخت آن از امروز با نام شهدای خبرنگار و شهید صارمی آغاز می شود.

پوربهی اضافه کرد: در سایت های طرح ملی مسکن ساخت پنج باب مسجد در نظر گرفته شده است که اکنون در حال طراحی آن هستیم و بعد از مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی مساجد نیز شروع می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در زمینه حمل و نقل به ویژه مترو غریب واقع شده است، گفت: مترو یک از نیازمندهایی این شهر است و اگر بخواهیم پروژه را به صورت یک لوپ کامل اجرا کنیم، به 60 هزار میلیارد تومان و اگر بخواهیم از ایستگاه راه آهن و با بهره گیری از امکانات آنها استفاده کنیم، به 6 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه منوط به به نگاه شهر شیراز دارد چرا که در طرح فعلی برای صدرا مترو پیش بینی نشده است. هم‌اکنون مراحل بررسی مجدد این طرح در حال انجام است و با این بررسی، در صورت دیده شدن مترو، بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به اینکه اولویت این شرکت ساخت مدرسه است از کمبود ۱۷ مدرسه در صدرا خبر داد و عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش قصد ساخت مدرسه در این شهر را داشته باشد حاضریم زمین رایگان را طبق قانون در اختیارشان قرار دهیم.

پوربهی در خصوص برخی افراد و ارگان هایی که زمین های مرغوب صدرا را از گذشته متصرف شده اما به وظایف خود عمل نکردند، گفت: این افراد با عناوین مختلف چون ساخت مدرسه و درمانگاه و خدمات عمومی در گذشته زمین هایی را با پرداخت مبلغی کم دریافت کردند اما طی این مدت هیچ کاری انجام نداده اند به جد به دنبال باز پس گیری این زمین ها هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا افزود: در بحث آزادراه در دولت قبل برای تامین آزاد راه صدرا را وارد مشارکت کردند که برای این کار 400 میلیاردتومان سرمایه شهر صدرا وارد این پروژه شد که بعدها این رقم به 600 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این یک سرمایه گذاری مطمئن و یک در آمد پایدار برای شهر صدراست چرا که با نصب دوربین های ثبت عوارض 9 تا 10 درصد درآمد این آزادراه متعلق به شهر صدراست.

پوربهی گفت: برای رفع عقب افتادگی های اولیه صدرا، با احتساب مسکن های ملی به 21 هزار میلیارد تومان و بدون احتساب آن به 10 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم؛ این در حالی است که بودجه عمرانی هر سال ما بین 500 تا 700 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این بدین معناست که صدرا با 30 سال سن، 36 سال عقب افتادگی دارد که برای رفع این مشکلات، ما نیازمند فروش 300 هکتار زمین مسکونی در مزایده هستیم، اما در حال حاضر کمتر از ۵۰ هکتار زمین وجود دارد که برخی از آنها در تصرف زمین خواران و افراد سودجو است و باید با تلاش و سختی از دست آنها خارج شود.

همزمان با هفته خبرنگار کلنگ ساخت دو مدرسه 9 و 12 کلاسه با نام شهدای خبرنگار و شهید صارمی در محدوده سایت مسکن ملی شهر صدرا توسط خبرنگاران به زمین زده شد.

ایلنا


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman