عضو هیات مدیره کارخانه آجر نسوز آذرخش تاکید کرد:

لزوم رسیدگی سریع به مسئله انرژی موردنیاز صنایع مختلف

لزوم رسیدگی سریع به مسئله انرژی موردنیاز صنایع مختلف
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۲ | ۱۴۰۳/۰۶/۱۳

عضو هیات مدیره کارخانه آجر نسوز آذرخش گفت: درخواست ما این است که دولت جدید در اولین گام و هر چه سریعتر به مسئله انرژی موردنیاز صنایع مختلف رسیدگی شود تا شاهد پویایی هرچه بیشتر این بخش باشیم.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد سیفی عضو هیات مدیره کارخانه آجر نسوز آذرخش در آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: بسیار خوشحال هستیم که در نخستین روزهای آغاز به کار دولت چهاردهم توانسته ایم از حضور وزیر تعاون بهره ببریم تا بتوانیم مشکلات فعالان صنایع و همچنین پیشنهادات خود را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در صنایع مختلف مشکلات زیادی از جمله مالیات، بیمه و ... وجود دارد که در طول سال های اخیر، فعالان آبدیده شده اند و توانسته اند با این مشکلات کنار بیایند اما مشکلات ما به این موضوع ختم نمی شود.

سیفی در ادامه افزود: مشکل جدیدی که در روند تولید برای صنایع مختلف اختلال ایجاد کرده است، موضوع انرژی است که متاسفانه با قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان توانسته است مشکلات جدید و بزرگی را برای تولیدکنندگان ایجاد کند و این موضوع مخصوصا برای تولیدکنندگانی که نمی توانند خط تولید خود را خاموش کنند این مشکلات بسیار آسیب زننده خواهد بود.

عضو هیات مدیره کارخانه آجر نسوز آذرخش با بیان اینکه متاسفانه در حوزه مصرف انرژی عدالت رعایت نشده است، بیان کرد: برای مثال در حوزه مصرف انرژی در بخش تولید آجر نسوز استاندارد خاصی وجود دارد که بر اساس آن میزان مشخصی انرژی برای تولید این محصول مصرف می شود، اما در کارخانه آجر نسوز آذرخش میزان مصرف انرژی حتی پایین تر از حد استانداردهای جهانی است و این در حالی است که بسیاری از شرکت های خام فروش در کشور با استفاده از یارانه های تولید در حال فعالیت هستند که اگر یارانه انرژی آنها قطع شود محکوم به تعطیلی خواهند بود چراکه در حال حاضر از یارانه خود استفاده می کنند.

سیفی ادامه داد: درخواست ما این است که دولت جدید در اولین گام و هر چه سریعتر به مسئله انرژی موردنیاز صنایع مختلف رسیدگی شود تا شاهد پویایی هرچه بیشتر این بخش باشیم.

وی در پایان نیز پیشنهاد داد: در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن حرکت می کند و اگر بخواهیم همسو با کشورهای روز دنیا حرکت کنیم باید ما نیز به این موضوع پر اهمیت توجه ویژه ای داشته باشیم تا از ظرفیت های بالای این حوزه نیز بهره ببریم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman