اجاره دادن خانه به اتباع غیر‌مجاز جریمه خواهد داشت

اجاره دادن خانه به اتباع غیر‌مجاز جریمه خواهد داشت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۳ | ۱۴۰۳/۰۷/۰۷

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: اگر شخص ایرانی خانه خود را به اتباع غیرمجاز اجاره داد باید مجازات شود. همچنین باید کارفرمای ایرانی که به اتباع خارجی غیرمجاز کار می دهد، مجازات شود.

به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره گام های کنترل ورود اتباع به کشور، گفت: برای مدیریت اتباع خارجی در ایران سه رویکرد همزمان پیگیری می شود. اول انسداد مرزها توسط دستگاه های مربوطه، دوم طرد اتباعی که مجوز ندارند توسط فراجا و سوم اصلاح قانون اقامت و ساماندهی اتباع خارجه که در حال انجام آن هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 90 درصد اتباع در کشور افغانستانی هستند و برای مدیریت بهتر اتباع خارجی مقیم ایران چهره نگاری و انگشت نگاری انجام می شود و DNA و همچنین مشخصات خانوادگی آنها در بانک اطلاعات ذخیره می شود ضمنا به آنها کارتی اعطا می شود که هم جنبه مشخص شدن هویت افراد را دارد و هم به عنوان کارت بانکی قابل استفاده است به این ترتیب تک تک افراد قابل شناسایی هستند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: در حال حاضر بخشی از افغانستانی ها در سامانه وزارت کشور ثبت نام کردند که تعدادی از آنها انگشت نگاری و چهره نگاری شده اند و بخشی از آنها نیز اطلاعات عنبیه چشم هایشان ذخیره شده گام بعدی نیز دریافت DNA این افراد است تا رابطه نسبی و سببی آنها مشخص شود.


محدودیت برای اتباع غیرمجاز


ابوترابی درباره اجاره خانه به اتباع بیان کرد: باید کاملا مشخص شود شخص ایرانی که به اتباع خارجی خانه اجاره داده است، چه کسی هست؟ و اگر خانه خود را به اتباع غیرمجاز اجاره داد باید مجازات شود. همچنین باید کارفرمای ایرانی که به اتباع خارجی غیرمجاز کار می دهد، مجازات شود.

وی اظهار کرد: اتباعی که در داخل هستند یا وارد کشور می شوند باید رفتار و فعالیتشان از همه جوانب اعم از امنیتی، اقتصادی و اجتماعی تحت نظر باشد که این موضوع محدود به همین دو مورد نمی شود و برنامه های متعددی برای رصد اتباع در ساماندهی مهاجرین دیده شده است.


لزوم ساماندهی اتباع


نماینده نجف آباد در مجلس درباره مشاغلی که توسط اتباع در کشور انجام می شود نیز، گفت: حدود 37 شغل که عمدتا مشاغل سختی هستند و داوطلبی برای انجام آن در کشور وجود ندارد توسط اتباع انجام می شود. مانند تولید مصالح ساختمانی، کار در مرغداری ها و گاوداری ها و... .

ابوترابی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر حضور اتباع در کشور را ساماندهی کنیم و آن تعداد از اتباع که حاضر به ساماندهی نمی شوند را از کشور اخراج کنیم چرا که بلا تکلیفی در بحث اتباع در کشور موجب بروز مشکلات امنیتی برای کشور می شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: البته باید استفاده از نیروی کار ارزان را با ساماندهی آنها مد نظر داشته باشیم چرا که اگر ما به دنبال رشد اقتصادی هشت درصد هستیم باید بدانیم که تحقق این رشد اقتصادی با نیروی کار در حوزه کارگری آن هم نیروی کار ارزان محقق می شود. کشورهایی مثل چین که رشد اقتصادی هفت و هشت درصد را برای خود هدف گذاری کرده بودند برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود اتباع بیگانه کشورهای دیگر برای نیروی کار استفاده کرده اند.

تسنیم


برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman