مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث 400 واحد مسکن از طرح اقدام ملی

احداث 400 واحد مسکن از طرح اقدام ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۴۰۰ واحد مسکن جدید در این استان در قالب طرح اقدام ملی بزودی به پیمانکار واگذار می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محبوب حیدری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح اقدام ملی مسکن با تاکید رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در رونق بخشی به تولید مسکن مورد توجه قرار گرفته تا نیازمندی‌های جوانان در تامین مسکن برطرف شود.

وی درباره آخرین وضعیت تکمیل مسکن مهر بیان کرد: از ۴۲ هزار واحد سهمیه مسکن مهر استان اردبیل تاکنون ۴۱ هزار واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده‌ است.

حیدری افزود: ۵۰۰ واحد مسکن مهر در مرکز استان و ۵۰۰ واحد نیز در شهرستان پارس‌آباد در مرحله تکمیل و واگذاری است و تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال باقی مانده طرح مسکن مهر استان تکمیل و واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: در راستای اجرای طرح احیای بافت‌های فرسوده شهری و توانمندسازی ساکنان این مناطق ،در ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۲۰۰ پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده این استان صادر شد.

او با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان‌های مختلف استان بر اساس شاخص جمعیت و سایر ملاک‌های در نظر گرفته شده از سوی مرکز کشور تامین می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر از این اعتبار بهره‌مند و طرح توانمندسازی ساکنان محلات کم برخوردار شهری در این شهرستان‌ها در حال اجراست.

وی افزود: سیاست وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده استان است و تاکنون موفق به دستیابی به بخشی از اهداف این سیاست در مناطق مختلف شدیم.

حیدری گفت: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر و امسال نیز حدود ۷۰۰ نفر از تسهیلات بانکی ستاد بازآفرینی پایدار شهری در بافت‌های فرسوده استان استفاده کردند و مجموع پروانه‌های صادره در این بخش به ۲ هزار و ۲۰۰ پروانه رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به بسته شدن پرونده استان در بحث مسکن مشارکتی در اسفند ماه ۹۷ مراتب بصورت مکتوب به سازمان ملی زمین و مسکن برای آمادگی جهت ساخت ۶۰۰ واحد مسکن مشارکتی اعلام و از این تعداد ۲۰۰ واحد در قالب مسکن امید و مربوط به بافت‌های فرسوده است.

حیدری افزود: انتظار داریم سازمان ملی زمین و مسکن هر چه زودتر مجوز این واحدها را صادر و فراخوان ساخت را اعلام کند تا در کنار تعیین تکلیف واحدها، سیاست وزارتخانه در بحث احداث مسکن امید در استان اردبیل تداوم یابد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman