عوامل تاثیرگذار بر قیمت مسکن چیست؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۲۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۹

قیمت مسکن تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد که از مهمترین آنها می‌توان به مالیات بر مسکن، نرخ بیکاری، قیمت مقاطع ساختمانی، نرخ اجاره‌ها، درآمد سرانه و اعتبارات اعطایی بانک مسکن به بخش مسکن اشاره کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، از جمله محصولات فولادی که در ساختمان‌ها به کار برده می‌شوند و در زیبایی ساختمان‌ها اثرگذار هستند و در سقف ساختمان‌ها به کار می‌روند، رابیتس و عرشه فولادی است.

زیبایی در طراحی ساختمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر زمان زیادی را خارج از خانه سپری می‌کنید، وقتی به خانه باز می‌گردید یک محیط آرامش بخش می‌تواند از نظر روانی کمک زیادی به شما کند، بنابراین بهتر است در طراحی دکوراسیون منازل دقت کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی سقف‌های عرشه فولادی و رابیتس بپردازیم که می‌توانند نمای زیبایی به منازل ببخشند و سپس تاثیر تغییرات قیمتی آن‌ها را بر نوسانات قیمتی منازل مسکونی مورد تحلیل قرار دهیم.

سقف‌های عرشه فولادی و رابیتس، پایینتر از سقف اصلی قرار دارند، به عبارتی ضعف‌هایی که در سقف‌های اصلی وجود دارند را مخفی می‌کنند. از آن جهت که اجرای این سقف‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شود، معمولاً از محبوبیت بالایی در میان فعالان صنعت ساختمان برخوردار هستند.

مزایای سقف عرشه فولادی و علت استفاده از آن در منازل مسکونی

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که عرشه فولادی چه مزایایی دارد که به سراغ آن می‌روند؟!

* این ورق‌ها از ایمنی بالایی برخوردار هستند.
* طول عمر مفید آن‌ها به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه بالا است.
* امکان پیاده سازی آن‌ها در شرایط جوی مختلف وجود دارد.

استفاده از این سقف‌ها، سبب کاهش استفاده از آرماتورها و بتن به ترتیب تا 70 و 15 درصد می‌شود.

* سرعت اجرای آن‌ها بسیار بالا است (اجرای آن‌ها 12 برابر سریع‌تر از اجرای سقف‌های بتنی و بلوکی است، به گونه‌ای که در طول یک روز کاری می‌توان 500 تا 1000 متر مربع از این نوع سقف را اجرا کرد).
* از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند (میزان وامی که برای این سقف‌ها اختصاص می‌یابد در مقایسه با وام اختصاص یافته به دیگر سقف‌ها بسیار بیشتر است).

هزینه اجرای سقف عرشه فولادی به چه عواملی وابسته است؟

به منظور تولید عرشه فولادی از ورق‌های گالوانیزه و گل میخ استفاده می‌کنند. در واقع با انجام عملیات فرمینگ بر روی ورق‌های گالوانیزه، موج‌های ذوزنقه شکلی بر روی ورق‌ها ایجاد می‌کنند که محصول تولیدی همان عرشه فولادی است.

قیمت نوع ورق گالوانیزه استفاده شده و تغییرات قیمتی گل میخ می‌تواند در قیمت عرشه فولادی و در نهایت قیمت تمام شده سقف عرشه فولادی اثرگذار باشد. از آن جهت که این روزها شاهد تغییرات قیمت‌های ناگهانی در بسیاری از محصولات فولادی هستیم، در نتیجه تغییرات قیمتی عرشه فولادی نیز بیشتر خواهد بود.

به منظور اجرای سقف عرشه فولادی؛ علاوه بر قیمت عرشه فولادی، عوامل دیگری مانند دستمزد کارگران و دیگر تجهیزات استفاده شده نیز در پروژه می‌تواند اثرگذار باشد.

هزینه اجرای سقف رابیتس به چه عواملی وابسته است؟

رابیتس‌ها صفحات فولادی مشبک هستند که از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند، علت استفاده از ورق‌های گالوانیزه در تولید رابیتس، افزایش طول عمر این محصول است و در طول مدت زمان کوتاهی زنگ نمی‌زنند. بنابراین هر تغییر در قیمت این ورق‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در تغییرات قیمتی رابیتس نیز داشته باشد.

برخی از مزایی رابیتس عبارتند از:

* پیاده سازی آن نیاز به نیروی متخصص ندارد.
* به سرعت می‌توان آنها را اجرا کرد.
* از استحکام کافی برخوردار هستند.

این مزایا سبب شده تا اجرای سقف‌های رابیتس از محبوبیت خاصی در میان دیگر سقف‌های کاذب برخوردار باشد و به دلیل هزینه پایین پیاده سازی به سراغ آن می‌روند.

رابیتس‌ها معمولاً در 3 نوع، 9، 11 و 13 ستونه تولید می‌شوند و هر چقدر وزن رابیتس مورد نظر زیاد باشد، ضخامت ورق استفاده شده بیشتر است و در نتیجه از نظر قیمتی گران‌تر خواهد بود. بنابراین با توجه به اینکه از کدام یک از این انوع رابیتس‌ها در سقف استفاده می‌کنید، قیمت تمام شده اجرای این سقف می‌تواند متغییر باشد. توجه داشته باشید که رابیتس سنگینتر به معنی نوع بهتر نیست. علاوه بر وزن رابیتس، تعداد چشمه‌های به کار رفته در رابیتس نیز در قیمت تمام شده رابیتس تاثیرگذار است، رابیتس‌ها معمولاً به دو صورت 2 و 3 چشمه تولید می‌شوند.

اجرای سقف رابیتس علاوه بر قیمت رابیتس، شامل هزینه‌های دیگر است که می‌توان به نیروی رابیتس‌بند و دیگر تجهیزات مورد استفاده در اجرای این سقف‌ها اشاره کرد.

تاثیر قیمت پیاده سازی عرشه فولادی و رابیتس در تعیین قیمت مسکن

نوسانات قیمتی مسکن در دهه‌های اخیر بسیار بیشتر از دوره‌های دیگر بوده است. در تعیین قیمت مسکن فاکتورهای زیادی اثرگذار هستند که برخی از این عوامل عبارتند از: قیمت زمین، هزینه ساخت، نقدینگی، قیمت نفت، حجم ساخت و ساز و قیمت آهن آلات.

در این مقاله به بررسی تغییرات قیمت عرشه فولادی و رابیتس و تاثیرات آن بر قیمت تمام شده مسکن پرداخته‌ایم. قیمت‌های محصولات فلزی با توجه به عوامل گوناگون از جمله قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، سیاست‌های جهانی و تحریم‌ها تغییر می‌یابد که این خود سبب نوسان در قیمت مسکن می‌شود.

برای مثال اگر قیمت مواد اولیه سازنده عرشه فولادی یعنی ورق گالوانیزه و گل میخ تغییر کند، مطمئناً در قیمت عرشه فولادی نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد، یا اگر تقاضا برای سقف‌های رابیتس و عرشه فولادی زیاد شود، قیمت‌ها روند صعودی در پیش خواهند گرفت.

تسنیم

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،رابیتس ،عرشه فولادی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman