معاون اقتصادی استانداری مرکزی خبر داد:

عزم دولت برای مقابله با افزایش قیمت ها

عزم دولت برای مقابله با افزایش قیمت ها
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۹

معاون اقتصادی استانداری مرکزی از عزم جدی ارگان‌های دولتی در مقابله با افزایش خودسرانه قیمت‌ها خبر داد و گفت: هیچ افزایش قیمتی پذیرفته نیست.
به گزارش اخبار ساختمان، سعید فرخی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمتی قابل قبول نیست، گفت: مردم درک مناسبی از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین دارند و وضعیت استان در حال حاضر آرام است، تخلفات گرانفروشی بسیار کم و در سطح عادی و همیشگی است.

وی اظهار کرد: تمرکز سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان در حال حاضر باید بر روی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عمده باشد نه خرده فروشان. خطر اصلی، احتکار و اختفا کالا و امتناع از عرضه آن است که با افزایش نظارت ها باید جلوی چنین اتفاقاتی را بگیریم.

فرخی افزود: هیچگونه افزایش قیمتی قابل قبول نیست. البته برخی افزایش قیمت‌ها مثل قیمت فلزات، ناشی از نوسانات ارزی است و ربطی به قیمت بنزین ندارد و حساب این موارد جداست. همچنین در مورد کالاهایی که مستقیما از قیمت بنزین متاثر هستند، نیز باید هرگونه افزایش قیمت پس از طی روند قانونی صورت بگیرد نه به صورت خودسرانه.

مدیرعامل سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز گفت: درچند روز گذشته بازدیدهای زیادی از عمده فروشان و خرده فروشان داشته‌ایم و با گرانفروشان برخورد کرده‌ایم.

القاصی مهر اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود کالا مواجه نیستیم. قیمت مواد غذایی و لاستیک افزایشی نداشته است و در مورد کرایه آژانس‌ها و تاکسی نیز مردم می‌توانند شکایات و گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۳۵ به ما اطلاع دهند.

محمد قربانیان معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: تعداد گزارشات واصله به سامانه ۱۲۴ در روزهای ۲۵ الی ۲۷ آبان به ترتیب ۲۸، ۸۳ و ۶۰ مورد بوده است. عمده شکایات از افزایش قیمت میوه بوده است که به دلیل افزایش کرایه وانت بارها و همینطور تغییر فصل و بارش‌های اخیر رخ داده است، همچنین برنج خارجی نیز با افزایش قیمت 10 درصدی مواجه شده و در بازار ساختمان نیز با امتناع از عرضه روبرو هستیم.

وی افزود: عرضه کنندگان مواد ساختمانی به دلیل غیرشفاف بودن بازار، محصولات خود را عرضه نمی‌کنند. این مشکل در بخش لوازم خانگی نیز وجود دارد و عرضه کالا کاهش یافته است. امتناع از عرضه اکنون مسئله خطرناکی است و باید مراقب آن بود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: مشکل بازار میوه بنزین نیست، بلکه تغییر فصل و همینطور نبود خودرو از مبداء است. همچنین در بخش لاستیک و همینطور کپسول‌های گاز ال پی جی نیز به دلیل امتناع از عرضه شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم. باید مراقب هفته‌های آینده به خصوص با نزدیک شدن یلدا باشیم که کالا در انبارها کم شده و گران شدن بنزین تاثیر خود را عیان می‌کند.

زند با اشاره به درگیری‌های ایجاد شده میان بازرسین سازمان تعزیرات و کسبه گفت: اکنون مردم عصبانی هستند و از سازمان تغزیرات می‌خواهم در برخورد با خرده فروشان رعایت حال ایشان را بکند.

در این جلسه نرخ کرایه آژانس‌ها به ازای هر کیلومتر ۷۵۰ تومان عنوان شد و هرگونه افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman