سوداگران مسکن مهر پردیس را گران کردند

سوداگران مسکن مهر پردیس را گران کردند
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۱۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۰

به گفته وزیر راه و شهرسازی پرونده مسکن مهر در تمامی شهر‌های کشور تابستان ۹۹ بسته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مسکن مهر به عنوان بزرگترین و تاریخی‌ترین طرح مسکنی کشور در دهه ۸۰ از سوی دولت‌ها پایه‌گذاری شد تا از طریق آن بخش عمده‌ای از جامعه کشور خانه‌دار شوند، اما متأسفانه به دلیل آنکه از همان ابتدا پایه این طرح درست گذاشته نشده بود، با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد به طوری که هنوز بعد از گذشت بیش از ۱۵ سال این طرح به اتمام نرسیده است.

هر ساله بخش عمده‌ای از متقاضیان این طرح با مشکلات جدیدی رو‌به‌رو می‌شوند عده‌ای از این متقاضیان همچنان بعد از گذشت چندین سال نه تنها واحد خود را تحویل نگرفته‌اند بلکه هر سال با افزایش قیمت‌های نجومی در تمامی بخش‌های واحد‌های مسکونی رو‌به‌رو می‌شوند.

عده‌ای هم همچنان با مشکل بزرگ تعاونی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند به طوری که با ایجاد مشکلات قضایی که تعاونی‌ها برای آن‌ها ایجاد کرده‌ است نه تنها صاحب خانه نشده‌اند بلکه برخی از این واحد‌ها به چندین نفر فروخته شده است.

مشکل دیگری که در حوزه مسکن همچنان با آن تمامی متقاضیان رو‌به‌رو هستند نبود خدمات روبنایی و زیربنایی است؛ به طوری که در بسیاری از شهر‌ها از جمله پردیس، متقاضیان با کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی مانند آب، فاضلاب و گاز مواجه هستند و همین موضوع باعث شده که واحد‌های ساخته شده بعد از گذشت چندین سال نتوانند در این واحد‌ها ساکن شوند.

هر ساله با افزایش قیمت کالا و رشد نرخ تورم متقاضیان مسکن مهر با نگرانی‌های بسیار زیادی مواجه می‌شوند که آخرین آن مربوط به افزایش قیمت بنزین است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در بسیاری از شهر‌های جدید از جمله پردیس، متقاضیان با چالش جدید افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی مواجه شده‌اند به طوری که دلالان و سوداگران بلافاصله بعد از افزایش قیمت بنزین، قیمت مصالح ساختمانی را افزایش داده‌اند و همین موضوع بهانه‌ای شد تا قیمت این واحد‌ها را هم بالا ببرند.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان مسکنی و مدیران شهرهای جدید با قاطعیت اعلام کرده بودند که به هیچ عنوان افزایش قیمتی در حوزه مسکن ایجاد نمی‌شود و ما حتی اجازه گران شدن یک ریال هم نمی‌دهیم اما متأسفانه سوداگران بعد از گذشت یک هفته، متقاضیان این واحدها را با چالش جدی رو‌به‌رو کرده‌اند.

سوداگران مسکن مهر پردیس را گران کردند

در همین رابطه یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه پردیس با بیان اینکه از ۲ تا ۳ روز پیش زمزمه‌هایی برای گران‌ شدن قیمت‌ واحدهای مسکونی مهر شنیده می‌شد، گفت: مدیر شرکت عمران پردیس با وجود آنکه تقاضاها برای بالا بردن قیمت واحدها زیاد شده بود به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت را نمی‌داد اما متأسفانه سوداگران و دلالان بالاخره به بهانه افزایش قیمت بنزین قیمت واحدهای مسکن مهر را در بسیاری از فازها ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان گران کردند.

او افزود: متأسفانه نظارت‌ها در این ایام باید از سوی بسیاری از مسئولان افزایش یابد چرا که بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی باعث می‌شود که قیمت تمام شده ساخت واحدها افزایش یابد و همین موضوع زمینه‌ساز افزایش دوباره قیمت واحدهای مسکن مهر در فازهای مختلف شود.

او تأکید کرد: دلالان تا چند وقت پیش به بهانه فروش عرصه سعی داشتند مشکلات بسیار زیادی را برای متقاضیان این واحدها ایجاد کنند اما خوشبختانه با ورود به موقع دادستانی پرونده این دلالان بسته شد.

قیمت واحدهای مسکونی مهر در پردیس به بالای ۲۵۰ میلیون تومان رسید

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک در پردیس با اشاره به اینکه مشکل اصلی در شهر پردیس ورود دلالان و سوداگران به بازار‌های مسکن مهر است، گفت: تا پیش از افزایش قیمت بنزین قیمت یک واحد مسکونی با متراژ‌های متوسط بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان بود که میزان متقاضیان به دلیل افزایش قیمت در کلان‌شهر تهران رشد چشمگیری پیدا کرده بود، اما هم‌اکنون به بهانه گران شدن قیمت بنزین، قیمت واحد‌های مسکونی هم در این منطقه به حدود ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از فازها از جمله فاز ۸ و ۱۱ افزایش قیمت‌ها نجومی‌تر شده به طوری که یک واحد ۸۰ متری با نرخ ۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود، افزود: در فاز ۱۱ هم قیمت هر متر مربع واحد مسکونی حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان معامله می‌شود که به بهانه افزایش قیمت‌ها نرخ آن به ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان هم رسیده است.

حضور دلالان در پرند کم رنگ است

یکی دیگر از مشاوران املاک در شهر جدید پرند با بیان اینکه شرایط شهر جدید پرند با شهر پردیس متفاوت است، گفت: هنوز در این شهر ما دچار چالش افزایش قیمت‌ها به بهانه گران شدن نرخ بنزین نشده‌ایم اما به زودی در صورتی که نظارت‌ها افزایش نیابد این موضوع به واحدهای مسکن مهر پرند هم خواهد رسید.

او افزود: هم‌اکنون قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر جدید پرند حدود ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان در فازهای مختلف متفاوت است اما شرایط این شهر با شهر پردیس متفاوت است و خوشبختانه حضور دلالان و سوداگران در اینجا کم‌رنگ‌تر است.

با هیچ گونه افزایش قیمتی در پرند موافقت نشده است

در همین رابطه وطن‌خواهی مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان اینکه تاکنون هیچ موضوعی مبنی بر تأثیر افزایش قیمت بنزین بر واحدهای مسکونی را به ویژه در شهر جدید پرند نشنیده‌ام، گفت: پیمانکاران تا به امروز چندین بار درخواست افزایش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی را به ما ارائه داده‌اند.

او اظهار کرد: اگر دلالان در حوزه واحدهای مسکن مهر که ساخت آنها به اتمام رسیده و در اختیار مالکان باشد، وارد شوند از حوزه نظارت و اختیار ما خارج است.

وطن‌خواهی توضیح داد: در صورتی که دلالان بخواهند وارد پروژه‌های نیمه‌تمام واحدهای مسکن مهر پرند شوند، به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد و با پیمانکاران و یا دلالان به شدت برخورد خواهیم کرد و ما تاکنون اجازه نداده‌ایم که به بهانه افزایش قیمت بنزین مصالح ساختمانی و یا قیمت‌های تمام شده واحدها افزایش یابد.

مدیر عامل شهر جدید پرند تصریح کرد: با توجه به رکودی که در بازار مسکن تهران ایجاد شد، قیمت واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های اطراف تهران از جمله پرند افزایش یافت و هم‌اکنون قیمت تمام شده هر واحد مسکونی در پرند حدود ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان است.

او تأکید کرد: سال گذشته در شهر پرند هم همانند سایر شهرها با افزایش قیمت مواجه شدیم اما خوشبختانه شرایط شهر جدید پرند با شهر پردیس متفاوت است و حضور دلالان و واسطه‌گران در این شهر بسیار کمتر از پردیس است.

وطن‌خواهی اظهار کرد: شرایط متفاوت پردیس باعث شده که میزان دلال‌بازی بسیار بیشتر شود اما می‌توانیم با نظارت و کنترل بیشتر مانع مانور دلالان در این شهرها شویم.

پیمانکاران حق افزایش قیمت ها را ندارند

در ادامه هدایت مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: شنیده‌هایی در باره حضور دلالان و واسطه‌گران در این شهر‌ها به گوش ما رسیده، اما تمام تلاش خود را برای برخورد با این موضوع خواهیم کرد.

هدایت توضیح داد: متأسفانه برخی از بنگاه‌ها اعلام کرده‌اند که قیمت هر واحد مسکونی در شهر جدید پرند به دلیل افزایش قیمت بنزین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته که بزودی با حضور به موقع دادستانی بساط دلالان و واسطه‌گران را برخواهیم چید.

مدیرعامل شهر جدید پردیس تأکید کرد: بعید به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت برای واحد‌های نیمه‌تمام مسکن مهر باشد و ما تاکنون اجازه هیچگونه افزایش قیمتی را به پیمانکاران نداده‌ایم.

از افزایش قیمت های مسکن مهر بی خبر هستم

در ادامه طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر در پردیس به دلیل افزایش قیمت بنزین گفت: من تاکنون در این باره هیچ چیزی نشنیده‌ام و اطلاعی در باره گران شدن واحدهای مسکن مهر ندارم.

طاهرخانی اظهار کرد: در صورتی که این موضوع در شهر جدید پردیس ایجاد شده باشد با آن برخورد خواهیم کرد، اما بعید می‌دانم که این افزایش قیمت برای واحد‌های نیمه‌تمام مسکن مهر باشد.

گفتنی است، افزایش قیمت بنزین از ۲۴ آبان بدون هیچگونه اطلاع‌رسانی از پیش دو نرخی شد که این موضوع باعث شوک شدیدی به اقتصاد کشور به ویژه بازار مسکن شد که البته در باره بازار مسکن بسیاری از کارشناسان و مسئولان مسکن از جمله وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که این بازار دیگر ظرفیت افزایش قیمتی را ندارد و ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که مصالح ساختمانی و حتی حمل بار آن‌ها دچار تغییرات و یا افزایش قیمتی شود.

اطمینانی که تمامی مسئولان به مردم در باره افزایش نیافتن قیمت‌ها داده‌اند باعث شده که بخشی از نگرانی‌های مردم کاسته شود، اما اخباری که از چند روز پیش در شهر‌های کوچکی مانند پردیس به گوش مردم می‌رسد سبب شده که دوباره متقاضیان مسکن مهر نگران افزایش آورده خود شوند به همین منظور امیدواریم هرچه سریعتر مسئولان مسکن مهر از جمله مدیران شهر‌های جدید با پاسخگویی مناسب و سریع به متقاضیان اطمینان دهند که تا تحویل و بهره‌برداری واحد‌های مسکن مهر اجازه هیچگونه افزایش قیمتی را ندهند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی پرونده مسکن مهر در تمامی شهر‌های کشور تابستان ۹۹ بسته می‌شود که البته واحد‌هایی که مشکل قضایی و حقوقی دارند مستثنی خواهند شد چرا که پیگیری پرونده این واحد‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و وزارت تعاون باید هرچه سریعتر مشکل تعاونی‌ها مسکن مهر را برطرف کند.

امیدواریم افزایش قیمت بنزین دامن‌گیر واحد‌های مسکن مهر نشود چرا که این پروژه تاکنون به هر بهانه‌ای دچار افزایش قیمت شده است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،مهر ،پرند ،پردیس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman