آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی در قزوین

آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۳۰

ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین از ساعت ۱۰ امروز آغاز و تا سه روز نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین روز شنبه اظهار داشت: ثبت نام این طرح همزمان با استان‌های تهران، البرز و کرمان در سطح استان آغاز شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ جهت ثبت نام به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه و مشخصات خود را وارد آن کنند.

وی با اشاره به مهلت سه روزه ثبت نام متقاضیان قزوینی در نشانی اینترنتی یاد شد، تصریح کرد: بعد از مهلت قید شده مرحله پایش اطلاعات ثبت نام کنندگان از سوی کارشناسان صورت می‌پذیرد.

به گفته این مسوول، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۹ شهر استان از جمله آبیک، اسفرورین، اقبالیه، الوند، بویین‌زهرا، خرمدشت، تاکستان و محمودآباد و قزوین را شامل می‌شود.

وی در خصوص شرایط متقاضیان برای ثبت نام، افزود: با توجه به قانون ساماندهی، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین یا واحد مسکونی و همچنین بهره مند نشدن از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای مسکن استان قزوین ادامه داد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذرای حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط براساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شرایط ثبت نام است.

مبارک قدم، هزینه ساخت واحدهای مسکونی را بنا به نوع و میزان مساحت زیربنا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر دانست و یادآور شد: تسهیلات وام بانکی این طرح از ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و با دوره مشارکت ساخت، حداکثر ۲ سال بوده و دوره بازپرداخت آن نیز در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال خواهد بود.

ایرنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،قزوین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman