نکات کاربردی برای خرید ورق گالوانیزه

نکات کاربردی برای خرید ورق گالوانیزه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۵۴ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۱

هنگام خرید ورق‌های گالوانیزه باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا خریدی مطمئن و متناسب با هدف خود را انجام دهید.
به گزارش اخبار ساختمان، این ورق‌ها در صنایع مختلف کاربرد داشته و مواردی ازجمله ابعاد، ضخامت و قیمت در خرید آن‌ها تأثیرگذار است. با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و اقدام هوشمندانه می‌توانید ورق‌های گالوانیزه را خریداری کنید.

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه در ضخامت‌ها و عرض‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و با توجه به اینکه زمینه‌ی کاری شما کدام‌یک از موارد زیر باشد، نوع ورق انتخابی متغیر خواهد بود.

این ورق‌ها در اجزاء مختلف ساختمان، فریم بندی و چارچوب‌های فولادی، اجزای خودرو و پانلهای مخصوص بدنه، لوله و پروفیل سازی، قفسه سازی و راک، لوازم خانگی و کالاهای برقی، اجزاء ماشین آلات کشاورزی و نورد مجدد و پوشش دهی کاربرد دارند. از دیگر خصوصیاتی که هنگام خرید باید به آن توجه شود شامل موارد زیر می‌باشد:

· عرض ورق گالوانیزه: ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلی‌متر

· پوشش ورق گالوانیزه: ۱۰۰ – ۱۲۰ – ۱۸۰ – ۲۲۰ – ۲۷۵ میلی‌متر

· ضخامت ورق گالوانیزه: از ۲۰/۰ میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق‌های آهنی با آلیاژهایی چون روی پوشش داده می‌شوند که قابل استفاده در صنایع مختلف باشند. علت استفاده از این پوششها بر روی ورق‌ها، جلوگیری از زنگ زدگی ورق‌ها می‌باشد تا وقتی در تماس با محیط بیرون قرار می‌گیرند واکنش ندهند. ورق‌های گالوانیزه عرضهای مختلفی دارند که رنج آن‌ها در بازه‌ی ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر می‌باشد و هر صنعتی با توجه به هدفی که دنبال می‌کند نمونه‌ی مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت ورق‌های گالوانیزه پایین بودن هزینه‌ی نگهداری آن‌ها می‌باشد، زیرا نحوه تولید آن‌ها به صورتی است که دچار خوردگی نمی‌شوند و نگهداری از آن‌ها کار دشواری نخواهد بود. همچنین مدت دوام ورق‌های گالوانیزه بالا بوده و همین نوعی صرفه‌جویی در هزینه برای طولانی‌مدت خواهد بود.

از کاربردهای مختلف ورق‌های گالوانیزه می‌توان به ساخت لوله بخاری، کانال کولر، انواع کابینت آشپزخانه، لوله‌های آب و صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، صنعت الکترونیک، صنعت حمل‌ونقل، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و بیلبوردهای تبلیغاتی اشاره کرد.

ایسنا

برچسب ها:

ورق گالوانیزه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman