ساخت 27مدرسه در مناطق سیلزده لرستان

ساخت 27مدرسه در مناطق سیلزده لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۶۰ میلیارد تومان به مدارس سیلزده این استان از محل اعتبارات استانی تخصیص یافت.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا حیدری بیان کرد: در این راستا ۲۷ مدرسه از محل اعتبارات سیل در سطح استان احداث می شود که روسای مناطق آموزش و پرورش استان با تمهیدات شایسته باید هرچه سریعتر نسبت به تحویل زمین به نوسازی مدارس جهت آغاز عملیات اجرایی اقدام کنند.

وی افزود:در صورتیکه به هر دلیلی این اعتبارات توسط استان جذب نشود برگشت خورده و مدیون دانش آموزان و مردم لرستان خواهیم شد بنابراین مدیران آموزش و پرورش مناطق استان نسبت به مرتفع کردن این مشکل هرچه سریعتر اقدام کنند.

حیدری تاکید کرد: امید است که با به نتیجه رسیدن این دستور العمل ها، اداره کل نوسازی مدارس بتواند با معرفی پیمانکار، هرچه سریعتر برای ادامه تحصیل دانش آموزان مکانی امن و مستحکم ایجاد کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: از مجموع سه میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان کمک صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به آموزش و پرورش، ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان برای مدارس سیلزده لرستان اختصاص یافت.

وی افزود: این رقم برای تعمیرو تجهیز سرویس بهداشتی مدارس سیلزده هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس سیلزده استان خریداری شده ادامه داد: همچنین ۱۶۰ کانکس پیش ساخته در استان جانمایی شده و با اقدامات صورت گرفته میانگین اعتبارات نوسازی مدارس لرستان از ۲.۶۸ درصد سال ۹۷ سهم استان، امسال به ۱۰.۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بیشترین آمار کلاس با بخاری غیراستاندارد به تعداد ۲ هزار و ۸۱ باب مربوط به لرستان است که خیران در مواردی که علمک گاز تا درب مدرسه نصب شده اعلام آمادگی کرده اند و نیازمند همکاری دستگاههایی همچون شرکت گاز و توزیع نیروی برق هستیم.

حیدری گفت: همچنین برای تجهیز سیستم گرمایشی یکهزار و ۲۷۲ فضای آموزشی استان که علمک گاز ندارند ۳۰ میلیارد تومان نیاز است که این امر مستلزم تخصیص اعتبارات ملی می باشد.

وی افزود: ۲۷ فضای آموزشی برای سایت های مسکن مهر لرستان نیاز است که از این تعداد ۹ مورد مقطع ابتدایی هستند و ۶۹ کلاس کم دارند.

سیل فروردین ماه امسال ۱۱۳ مدرسه لرستان را تخریب ،‌۳۱۰ مدرسه را دچار آسیب کرد و تجهیزات ۱۷۹ مدرسه را از بین برد.

ایرنا

برچسب ها:

سیل زده ،لرستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman