در مقایه با سال قبل؛

رشد میزان ساخت‌وساز در خراسان شمالی

رشد میزان ساخت‌وساز در خراسان شمالی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۵

ساخت و ساز در استان خراسان شمالی امسال رونق گرفته و در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹.۵ درصد رشد یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: امسال، تمایل مردم به سرمایه گذاری در بخش مسکن افزایش یافته و البته دلیل آن، افزایش میزان سود سرمایه گذاری در این بخش است.

علی اکبر رمضانی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش ارزش افزوده در صنعت ساخت و ساز از دلایل رغبت بخش خصوصی به سوق دادن سرمایه های خود به حوزه ساخت و ساز است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال ۵۹۸ هزار و ۴۹۵ مترمربع نقشه ساختمانی توسط مهندسان استان تهیه شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۴۶۱ هزار و ۶۱۴ مترمربع ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه ساختمانی در این مدت ۲۹.۵ درصد بیشتر شده است، اظهار داشت: تعداد نقشه های ساختمانی تهیه شده در ۹ ماهه امسال، به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۲.۵ درصد افزایش دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: شمار نقشه های ساختمانی تهیه شده در سال جاری هزار و ۷۴۰ فقره و در سال قبل هزار و ۴۱۹ فقره بوده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: میانگین مساحت هر پروژه در سال قبل ۳۲۵ مترمربع و امسال ۳۴۳ مترمربع گزارش شده است.

جاجرم با کمترین ساخت و ساز استان

وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین متراژ و بیشترین تعداد پروژه های ساخت و ساز در بجنورد و کمترین آن در جاجرم گزارش شده است، گفت: ۶۴ درصد از ساخت و سازهای خراسان شمالی در مرکز استان و مابقی در سایر شهرستانها بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: امسال ۴۸ درصد از سازه ها با اسکلت بتنی، چهار درصد با اسکلت فلزی و ۴۹ درصد، سایر اسکلت ها اجرا شده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، چهار هزار و ۴۳۲ نفر عضو دارد که هزار و ۷۱۵ نفر پروانه دار و مابقی بدون پروانه هستند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman