بازار مصالح ساختمانی شیراز بی رونق است

بازار مصالح ساختمانی شیراز بی رونق است
Facebook Twitter LinkedIn

۲۳:۲۴ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۳

هرچند که بازار ساخت‌وساز ساختمان این روزها حال‌وروز خوشی ندارد، اما هنوز هم ساکنان شهر شیراز شاهد سربه فلک کشیدن ساختمان‌های چندین طبقه در اکثر خیابان‌ها هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، مهم‌ترین موضوع در بحث ساخت‌وساز به کار بردن مصالح ساختمانی مرغوب و عدم استفاده از مصالح غیراستاندارد است. هرچند که مهم‌ترین ارکان در بحث نظارت بر تولید مصالح ساختمانی مؤسسه استاندارد است، اما مشاهده شده که علاوه بر بحث کیفیت مصالح، کم‌فروشی‌های فروشندگان این صنف به‌خصوص در مصالحی که به‌صورت فله‌ای و تناژی ارائه می‌گردد، جان مصرف‌کنندگان را به ستوه آورده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در شیراز می‌گوید: قاعدتاً بازار ارز تأثیر خود را بر روی مصالح ساختمانی فلزی، به‌خصوص آهن و میلگرد خواهد گذاشت و اثر آن بر مصالح غیرفلزی اعم از گچ، سیمان، ماسه، آجر و... نیز مشاهده شده است؛ لذا یکی از عوامل رکود بازار ساخت‌وساز وضعیت قیمت مصالح ساختمانی در بازار است. متأسفانه با توجه به کاهش ساخت‌وسازها چیزی حدود 40درصد از افراد شاغل در این صنف، فروشگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

نظارت کامل بر مصالح‌فروشی‌های سطح شهر

پرویز حسین‌پور می‌افزاید: در حال حاضر، 440 فروشگاه مصالح ساختمانی در سطح شهر شیراز مشغول به فعالیت هستند و نظارت کاملی از جانب بازرسان اتحادیه بر روی فعالیت آن‌ها در حال انجام است تا شاهد تخلفاتی همچون کم‌فروشی و ارائه مصالح نامرغوب نباشیم.

وی می‌گوید: نمی‌توان در فروش مصالح پلمپ مثل سیمان و گچ بسته‌ای شاهد کم‌فروشی بود؛ اما در مورد شن، ماسه و مصالح فله، خریدار باید خواستار قبض باسکول از فروشنده باشد تا از میزان تناژ درخواستی مطمئن شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی به رکود خریدوفروش مسکن نیز اشاره‌ کرده و بیان می‌کند: اگر وضعیت خریدوفروش بازار مسکن سروسامان گرفته و وضعیت مطلوبی حاصل گردد، بحث نقدینگی سرمایه‌گذاران بازار مسکن تاحدودی برطرف شده و بازار مصالح ساختمانی نیز شاهد تغییر و رونق اساسی خواهد بود.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman