نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد:

لزوم برخورد با دلالان حوزه زمین در زنجان

Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۰

استاندار زنجان گفت: باید دست دلالان از زمین‌ها و مسکن‌های زنجان کوتاه شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه مسکن استان به برخورد جدی با بنگاه‌ها یا نمایندگی‌های خودساخته که اقدام به خرید و فروش و دلال‌بازی زمین‌های بلاتکلیف می‌کنند، تاکید کرد و افزود: متاسفانه با این دلال‌بازی برخی از زمین‌هایی که به‌طور مثال ارزش آن‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، در مدت کوتاهی بیش از ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات نسنجیده در برخی پروژه‌ها موجب گرفتاری مردم و سردرگمی دستگاه‌ها شده است، یادآور شد: ۴۰۰۰ واحد مسکونی بلاتکلیف در زنجان داریم که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نیز دارد اما خراب‌کاری‌های گذشته این پروژه را بلاتکلیف کرده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند و در دام سوداگران زمین و مسکن گرفتار نشوند؛ چراکه برخی با کلاه‌برداری، زمین‌های بدون صاحب را به مردم می‌فروشند و دستگاه‌های امنیتی باید این مشکلات را حل کنند.

وی به قاطعیت در برخورد قانونی با سودجویان تاکید کرد و افزود: بنگاه‌های معاملاتی باید تعیین تکلیف و قانونمند شوند و در غیر این صورت باید از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود تا شاهد دلال‌بازی نباشیم که در همین راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان نیز باید در خصوص فعالیت بنگاه‌ها و تعاونی‌های مسکن نظارت داشته و گزارش مربوطه را ارائه دهند.

استاندار زنجان بیان کرد: برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن، باید مدیران مصوبات را به طور جدی پیگیری کنند و تصمیمات کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود، صورت جلسه و در شورای مسکن مطرح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: زمین پروژه ۸۰۰ واحدی کوی نصر به مساحت ۷۲ هزار مترمربع توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده و جزو نخستین پروژه‌هایی است که ساخت آن آغاز شد اما در این مسیر به موانعی برخورد کرده که بخشی آن حل و دستور مجدد احداث صادر شده است.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه ۵۰ درصد این زمین به فضای سبز و خدمات شهری اختصاص یافته است، ادامه داد: ۱۰۰ قطعه ۳۵۰ متری با در نظر گرفتن الزامات طرح تفصیلی در این زمین پیش‌بینی شده است. در طرح اقدام ملی تولید مسکن سعی شده همه استانداردهای ساختمانی، از جمله تامین نورگیر و پارکینگ رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در اغلب ساخت و سازهای شهری همه مصوبات کمیسیون ماده ۵ از جمله تراکم ساختمانی رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید مسکن با وجود تنوع در بخش‌های مشارکتی و حمایتی، ایجاد کیفیت مناسب شهری را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول با مطرح کردن پیشنهاد کمیته تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: این کمیته انجام هماهنگی، بررسی، برنامه‌ریزی، ارائه راهکار و پیشنهاد برای ساماندهی به بازار مسکن، مصالح ساختمانی و نیروی انسانی را بر عهده خواهد گرفت تا از گرانی مسکن جلوگیری شود.

ایسنا

برچسب ها:

زمین ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman