شهردار کاشمر مطرح کرد:

رشد ساخت و سازهای غیرمقاوم در کاشمر

رشد ساخت و سازهای غیرمقاوم در کاشمر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۰

شهردار کاشمر گفت: همان‌گونه که مجلس شورای اسلامی فروش تراکم را جرم شناخته است، باید ساخت و ساز غیر اصولی و غیر مهندسی نیز جرم شناخته شود.
به گزارش اخبار ساختمان، جعفر سلیمانی عنوان کرد: با وجود گشت‎های فعال و همه اقداماتی که شهرداری‎ در جلوگیری از ساخت ‎و سازهای غیر مجاز دارد، اما ساخت و ساز غیر مقاوم در سطح شهر کاشمر همچنان به وفور دیده می‎شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم برخوردهایی که صورت می‎گیرد، طی یک ماه در مرحله پی ریزی و دیوار چینی، یک هزار مورد تخریب داشته‎ایم. بنیاد مسکن در روستاها تسهیلاتی در حد شناژ و اسکلت‌بندی می‎دهد اما در جنوب و حاشیه‎های شهر کاشمر افرادی هستند که وضعیتی ضعیف‎تر از روستاها دارند.

شهردار کاشمر با بیان اینکه کیفیت ساخت و سازها در حاشیه و جنوب شهر کاشمر مطلوب نیست، افزود: آن‌گونه که باید، جامعه مهندسی به سمت پیشگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی نرفته است. بیشتر مردم از نداری، فقر و یا عدم توجیه فرهنگی به سمت ساخت و سازهای غیر مقاوم می‎روند.

وی اظهار کرد: باید ساخت و سازهای غیر مهندسی نیز جرم شناخته شوند، گاهی در منازلی که کمترین مقاومت را دارند شاهد ریزش ساختمان و جان باختن برخی افراد هستیم.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه شهر کاشمر به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم شده است، مطرح کرد: چون در بافت‎های میانی و جنوبی شهر به دلیل خرد بودن اراضی و فرسودگی بافت، هیچ امکانی برای پشتیبانی نداشتیم، 10 سالن ورزشی چند منظوره هدف‎گذاری شد که تا کنون 4 سالن به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین گفت: هر چند سالن مدیریت بحران از پروژه‎های نیمه تمامی بود که دولت برای تکمیل آن بنای مساعدت داشت، ولی تخصیص‏ اعتبارها محقق نشد و با استفاده از اعتبارات منابع داخلی آن را کامل نمودیم و اکنون حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار کاشمر اظهار کرد: در مسیل غربی مشکلاتی داریم که مقاوم‌سازی آن با دستوراتی که از وزارت راه و شهرسازی گرفته‌ایم، می‎تواند انجام شود. مسکن مهر کاشمر نیز عمود بر مسیل سیلابِ سرازیر شده از بخش کوهسرخ ساخته شده است که آن هم مشکلات خاص خود را دارد.

وی مطرح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری از فرودگاه فوق سبک کاشمر که قابلیت تبدیل به فرودگاه سبک را دارد، بازدید‎هایی داشته‌ است. این فرودگاه در صورت احداث باندی به طول 3 کیلومتر و به عرض 40 متر، برای پروازهای سبک قابل استفاده خواهد بود.

ایسنا

برچسب ها:

کاشمر ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman