معرفی محصول؛

بلوک هبلکس چه کاربردهایی در ساخت سازه دارد؟

بلوک هبلکس چه کاربردهایی در ساخت سازه دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۲

بلوک هبلکس در دسته سبک ترین بلوک های پیش ساخته قرار دارد و با نام بلوک AAC نیز شناخته می شود. در ساخت این بلوک از بتن متخلخل استفاده شده است و وزن آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع است.

به گزارش اخبار ساختمان، بلوک هبلکس در عین حال که از وزن کمی برخوردار است، مقاومت بالایی دارد. به طور کلی می توان گفت مقاومت فشاری این محصول در حدود ۳۵ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

آن چه که می توان به عنوان وجه تمایز بلوک هبلکس با سایر مصالح به آن ها اشاره کرد، نحوه و چگونگی نصب آن ها است. یکی از نکات مهمی که قبل از نصب باید به رعایت شود، خیس کردن آن ها است. این کار چسبندگی ملات را بیش تر کرده و مقاومت آن را در برابر رطوبت بالا می برد.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع بلوک مورد استفاده در صنعت ساختمان

نکات مهم خرید بلوک هبلکس

در هنگام خرید بلوک هبلکس توجه داشته باشید، لبه بلوک ها شکسته نبوده و دارای سطحی صاف و قائم باشد. هم چنین بهتر است چسب هبلکس از کارخانه تولیدی محصول مورد نظر تهیه شود.

بلوک های سبک به دو دسته اتوکلاو و غیر اتوکلاو تقسیم بندی می شوند که نمونه غیر اتوکلاو از قیمت پایین تری برخوردار است. اما باید بدانید که کیفیت آن ها نیز پایین تر است. قیمت این بلوک ها در کارخانجات مختلف متفاوت بوده و قیمت آن ها در مقایسه با بلوک های سفالی بیش تر است.

چنانچه مزایا و ویژگی های متعدد بلوک هبلکس شما را مجاب به استفاده از این بلوک در ساختمان سازی کرده و قصد خرید بلوک هبلکس را داشته و یا سوالی در این زمینه دارید، می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاورین شرکت آنابن سفارش خود را ثبت کرده و یا سوالات خود را مطرح نموده و پاسخ خود را دریافت کنید.

کاربرد هبلکس

مهم ترین کاربرد بلوک هبلکس در زمینه ساختمان سازی است. از این محصول می توان برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی استفاده کرد. از دیگر کاربردهای آن استفاده به عنوان عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی است. از بلوک های شکسته نیز می توان به عنوان پوکه در جهت کف سازی استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: بلوک لیپر چیست؟

مزایای بلوک سبک هبلکس

از مزایای بلوک هبلکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* هبلکس می تواند نقش یک عایق حرارتی را ایفا کند و همین امر کمک شایانی در صرفه جویی انرژی به همراه دارد. هم چنین می تواند در کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی نیز تاثیرگذار باشد.
* علاوه بر عایق حرارتی، این بلوک ها می توانند به میزان ۴۵ تا ۵۵ دسی بل در برابر صوت نیز به عنوان عایق عمل کنند.
* این گونه بلوک ها مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند. از این رو استفاده از آن ها می تواند ساختمان را در برابر آتش سوزی نیز ایمن کند.
* این محصول در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی ابعاد بزرگ تری دارد. به همین خاطر نصب آن با سرعت بیش تری صورت گرفته و می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود. هم چنین این ویژگی نیاز به ملات را نیز کاهش داده و از این رو می تواند هزینه های ناشی از ملات و سیمان را نیز کاهش دهد.
* این محصول از قابلیت سوراخ کاری و برش دادن برخوردار بوده و به همین دلیل می توان بدون ایجاد هرگونه آسیب دیدگی لوله کشی و برق کشی را از داخل آن انجام داد.
* حمل این گونه بلوک ها به واسطه وزن کم آسان است که می تواند در بالا رفتن سرعت اجرای پروژه تاثیرگذار باشد. سبک بودن این متریال سبب می شود بار اضافی به ساختمان وارد نشود و مقاومت آن را در برابر زلزله بالا ببرد.
* این بلوک ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند.
* ساختار این بلوک ها به گونه ای است که در برابر نفوذ حشرات موذی از خود مقاومت نشان می دهند.
* مواد تشکیل دهنده بلوک هبلکس تجدید پذیر بوده و با محیط زیست سازگار است.
* استفاده از این محصول می تواند هزینه های ناشی از اسکلت ساختمان را پایین بیاورد.

معایب استفاده از بلوک هبلکس

استفاده از این محصول می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد:

* هزینه خرید این محصول نسبت به سایر بلوک ها بیش تر است.
* از آن جایی که این بلوک ها جذب آب بالایی دارند باید قبل از استفاده از آن ها دیوار را خیس کرد.
* جذب آب بالای این بلک ها سبب می شود در هنگام خشک شدن، مقداری جمع شوند.
* این محصول در دسته مصالح باربر قرار ندارد.

ساختمانچی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman