لزوم توجه به منظر شهری در ساخت و ساز

لزوم توجه به منظر شهری در ساخت و ساز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۴ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه اساسی ترین و مهمترین مولفه منظر شهری ساختمان است، گفت: باید این مقوله در ساختمان سازی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا مدرس در مراسم افتتاحیه همایش و نشست شهرداران هرمزگان در شهر جناح بستک، اظهار داشت: ساختمان های هر شهر هویت آن منطقه است و ارتباط مستقیم با وسعت دید و تفکر ساختمان سازان و شهرداران آن منطقه دارد.

وی افزود: ساختمان سازان هویت بخش هر شهری هستند و نمای شهر گویای تفکر و توانمندی آنها می باشد و شهرداران نیز در این حوزه مستثنا نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در بندرعباس، گفت: در باز آفرینی شهری باید به همراه اقدامات فیزیکی، توانمند سازی و مشارکت جامعه محلی نیز مدنظر قرار گیرد.

مدرس مشارکت جامعه محلی در امر نوسازی بافت فرسوده را ضروری دانست و بیان داشت: شهرداران در مواجه با بافت فرسوده و ناکارآمد شهری باید توجه به مشارکت جامعه محلی و توانمند سازی آنها را به عنوان یک اصل و هدف مدنظر قرار دهند.

وی به بهره گیری از ظرفیت خیرین در عرصه شهرسازی اشاره کرد و گفت: خیرین در عرصه خدمات شهری حضور پررنگی در شهر جناح داشته اند که باید از آنها تقدیر و تشکر کرد و این فرهنگ را در دیگر شهرهای استان ترویج کرد.

همایش دو روزه شهرداران هرمزگان که از پنجم تیرماه در شهر جناح بستک آغاز شده تا عصر روز ششم تیرماه ادامه دارد.

ایرنا

برچسب ها:

ساختمان ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman